Zgłaszanie szkód przez aplikację w aplikacji Arval
Kierowcy flotowi korzystający z samochodów dostarczonych przez Arval mogą już zgłaszać szkody przez aplikację mobilną. Dzięki aplikacji My Arval Mobile można szybciej i prościej załatwić formalności, które wcześniej wymagały wypełniania dokumentów. Zdjęcia uszkodzeń także przesyłane są zdalnie, przez co części niezbędne do naprawy serwis zamówi z wyprzedzeniem, bez konieczności wizyty w warsztacie.
- Kierowca po kolizji może być zdenerwowany lub rozkojarzony – to moment, w którym chcemy zapewnić mu pełne wsparcie. Moduł zgłaszania szkód został zaprojektowany w taki sposób, by krok po kroku przeprowadzić go nie tylko przez proces zgłoszenia szkody, ale też pomóc mu zabezpieczyć miejsce wypadku. Postawiliśmy na krótkie, jasne komunikaty, proste pytania i bardzo intuicyjny wygląd aplikacji. Cały proces zgłoszenia szkody zajmuje najwyżej kilka minut – tłumaczy Anna Karnicka Driver Desk Manager w Arval.
Do zgłoszenia szkody, kierowca potrzebuje jedynie smartfona z zainstalowaną aplikacją My Arval Mobile i dostępem do internetu. Miejsce kolizji i rodzaj zdarzenia nie mają znaczenia. Nowa funkcjonalność w pierwszej kolejności dostępna jest dla klientów Arval, którzy użytkują pojazdy ubezpieczone przez Arval. Planowane jest stopniowe obejmowanie usługą na pozostałych pojazdów we flocie.
Kilka kroków w aplikacji
Po otwarciu zakładki w My Arval Mobile, kierowca najpierw otrzyma wskazówki, jak postępować tuż po kolizji. To krótka i prosta instrukcja, która pomoże zachować bezpieczeństwo, pozostawić auto w odpowiednim miejscu oraz właściwie oznaczyć miejsce zdarzenia. Jedno kliknięcie wystarczy by połączyć się z odpowiednim numerem alarmowym lub serwisem Arval Assistance. Jeśli kierowca czuje się dobrze i jest bezpieczny, może wykonać dalsze kroki by zgłosić szkodę zdalnie.
By przejść do modułu rejestracji szkód należy wybrać ikonę zgłoszenia szkody. Następnie udzielić odpowiedzi na pytania o miejsce wypadku lub stłuczki i uzupełnić dane osoby kierującej autem. Później – jednym kliknięciem – wybierać rodzaj kolizji, np. uszkodzenie szyby, wypadek z udziałem innego auta czy zderzenie z drzewem. Kolejny krok to oznaczenie na prostym schemacie uszkodzeń samochodu i wykonanie zdjęć. - Dobre zdjęcia to szansa na zaoszczędzenie czasu – informuje Przemysław Gazda Head of Technical Department w Arval. – Dzięki nim możemy, analizując zakres uszkodzeń, wskazać odpowiedni serwis i zamówić właściwe części z wyprzedzeniem. Dla kierowcy oznacza to o jedną wizytę w warsztacie mniej i krótszy czas oczekiwania na powrót naprawionego pojazdu – dodaje.
Po dokonaniu tych formalności, które nie powinny zająć więcej niż 2-3 minuty, kierowca może wybrać preferowane miejsce i datę oględzin auta w serwisie i finalnie utworzyć zgłoszenie. Formalnie nie różni się ono niczym od tradycyjnie wypełnionego, papierowego dokumentu.
Zgłaszanie szkód to kolejna opcja dodana do aplikacji My Arval Mobile, która ułatwia zdalne załatwianie spraw związanych z użytkowanym samochodem. Dotychczas za pomocą smartfona możliwy był m.in. wybór zakładu wymiany opon i umówienie wizyty z odpowiednim wyprzedzeniem. Aplikacja gromadzi także najważniejsze informacje o aucie, zapewnia bezpośredni dostęp do podstawowych dokumentów pojazdu i umożliwia przechowywania kopii ważnych dokumentów kierowców.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.