Muzeum Polskiej Wódki zdobywcą nagrody 2020 Tripadvisor Travelers’Choice Award
Z dumą ogłaszamy, że Muzeum Polskiej Wódki, już w drugim roku po swoim otwarciu nagrodzone zostało 2020 Tripadvisor Travelers’ Choice Award jako „Muzeum specjalistyczne”. Oznacza to, że Muzeum Polskiej Wódki znalazło się w grupie 10% najlepszych obiektów turystycznych strony Tripadvisor pod względem ocen i recenzji odwiedzających je podróżników.
Tripadvisor Travelers’ Choice Award
Od 18 lat największa na świecie platforma turystyczna Tripadvisor przyznaje coroczne nagrody Travelers’ Choice Award 10% zarejestrowanych na platformie obiektów zakwaterowania, restauracji, atrakcji, linii lotniczych czy rejsów. Wybór nagrodzonych oparty jest przede wszystkim na recenzjach i opiniach, jakie zapisali na stronie Tripadvisor turyści i podróżnicy, którzy mieli okazję odwiedzić daną lokalizację i skorzystać z jej usług podczas poprzedniego roku. Zwyciężyć nie jest prosto, gdyż na platformie użytkownicy z całego świata mają dostęp aż do 8,6 miliona profili obiektów z branży turystycznej, z łączną sumą ponad 859 milionów rezenzji i opinii. Zwycięzcy tego konkursu mogą więc cieszyć się stale przybywającymi opiniami niezwykle zadowolonych gości.
„Zwycięzcy nagrody Travelers’ Choice powinni być dumni z tego niezwykłego wyróżnienia” – powiedziała Kanika Soni, Dyrektor Handlowy Tripadvisor. „Chociaż był to niełatwy rok dla turystyki i podróżników, chcemy uczcić osiągnięcia naszych partnerów, docenianych za swoją wyjątkową obsługę i jakość. Ci zwycięzcy nie tylko zasługują na naszą nagrodę, powinni być również uznani za wspaniałe źródło inspiracji dla turystów, gdy świat znów otworzy się na podróże.”
Zwycięstwo Muzeum Polskiej Wódki
Platforma Tripadvisor dzieli obecne na niej obiekty turstyczne na szereg kategorii. Muzea, obecne w dziale „atrakcje”, zostały rozdzielone na 6 typów, w tym muzea historyczne, dla dzieci, muzea nauki, sztuki, obserwatoria i planetaria oraz muzea specjalistyczne. Chociaż granica nie zawsze jest jasna, muzea specjalistyczne wyróżniają się bardzo ukierunkowanymi i skupionymi na konkretnym temacie wystawami. Takie muzea pokazują również dany temat w różnych aspektach: jego historię, zastosowanie, narzędzia czy miejsce w dzisiejszym świecie. Można więc powiedzieć, że taka placówka staje się specjalistą na dany temat i tą specjalistyczną wiedzą dzieli się ze innymi.
„Jesteśmy dumni, że udało nam się zdobyć tę nagrodę, tym bardziej, że przyznają ją nasi goście – chyba nie ma bardziej obiektywnej nagrody, jak uznanie odwiedzających nas turystów z całego świata. Cieszymy się, że nasza misja, czyli przybliżanie tysiącom naszych gości wiedzy na temat historii i tradycji Polskiej Wódki oraz edukacja na temat Oznaczenia Geograficznego Polska Wódka, została przez nich doeceniona na międzynarodowej pratformie Tripadvisor. Wspaniały zespół zaangażowanych przewodniów, świetna atmosfera i bogate zbiory muzealne oraz interaktywna edukacja to nasz klucz do sukcesu!” mówi Krzysztof Drągowski, Dyrektor Zarządzający Muzeum Polskiej Wódki.
Faktycznie, wśród zalet Muzeum często wymienianych w recenzjach na platformie Tripadvisor znaleźć można m.in. pasję przewodników, interaktywność wystaw, duże zbiory oraz profesjonalną degustację. Z opiniami gości Muzeum Polskiej Wódki, a także z ofertą tego miejsca można zapoznać się na stronie Tripadvisor.
Muzeum Polskiej Wódki w Warszawie
Założyciele Muzeum jako cel swoich działań postawili stworzenie miejsca, w którym można będzie skutecznie skoncentrować i opowiedzieć całą historię wyjątkowego trunku, jakim dla polskiej historii i dziedzictwa narodowego jest Polska Wódka. Poza wiedzą merytoryczną, muzeum dostarcza zwiedzającemu dużo wrażeń i wiedzy praktycznej z dziedziny destylacji, surowców, z których produkuje się Polską Wódkę, a także z miejsca, które ten trunek zajmuje w polskiej kulturze. Stąd też wybór lokalizacji muzeum – zabytkowy budynek Zakładu Rektyfikacji, gdzie jeszcze nie tak dawno mieściła się Warszawska Wytwórnia Wódek „Koneser”. Muzeum patronuje także Stowarzyszenie Polska Wódka, które m.in. zajmuje się rozpowszechnianiem Chronionego Oznaczenia Geograficznego Polska Wódka na całym świecie.
Czym jest Polska Wódka?
Definicja Polskiej Wódki precyzuje, że może być ona wytworzona jedynie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania muszą odbywać się na terenie Polski.
Poza definicją tym, co wyróżnia Polską Wódkę, na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Produkcja przebiega w gorzelni, zakładzie rektyfikacji i produkcji wódek, gdzie nad całym procesem czuwa człowiek. O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka. Warto również wiedzieć, że Polska Wódka jest Chronionym Oznaczeniem Geograficznym, dlatego wódki stosujące to oznaczenie, to gwarancja unikatowego charakteru oraz wielowiekowej tradycji związanej z polskimi ziemiami, jak również wysokiej jakości produktu.
CIEPŁY MAJ ZACHĘCA DO WYJAZDÓW I… ŁAGODZI OBYCZAJE
„Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” – ruszyła kampania wspierająca branżę hotelarską
Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.