Nagrody AV-TEST 2020 dla najlepszych produktów bezpieczeństwa IT
Specjaliści z AV-TEST przyznają, że ubiegły rok był ogromnym wyzwaniem dla firm dostarczających systemy bezpieczeństwa IT. Po pierwsze 2020 rok przyniósł niespotykaną do tej pory liczbę wyrafinowanych ataków skierowanych praktycznie na wszystkie sfery życia publicznego. Pod obstrzałem hakerów znalazły się serwery rządowe, instytucje badawcze czy też firmy telekomunikacyjne. Według AV-TEST w 2020 roku pojawiło się niemal 110 milionów próbek malware’u. To drugi najwyższy wynik od czasu pierwszej rejestracji, która miała miejsce w 1984r. Wówczas sytuacja była zdecydowanie łatwiejsza do opanowania, bowiem zidentyfikowano zaledwie 12 próbek złośliwego oprogramowania. Jednak z drugiej strony ubiegły rok dał szansę producentom, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Niemal jedna trzecia wszystkich pracowników przeszła na zdalny tryb pracy, tym samym oprogramowanie bezpieczeństwa stało się ostatnią linią obrony pomiędzy Internetem a sieciami korporacyjnymi. Również aplikacje biznesowe musiały działać w zupełnie nowych realiach.
Zdaniem AV-TEST w tak niestabilnej i trudnej sytuacji tylko najbardziej zaawansowane technologicznie produkty bezpieczeństwa mogły zapewnić użytkownikom korporacyjnym i konsumentom optymalną ochronę w czasie kryzysu. Instytucja badawcza wybrała kilkanaście produktów, przyznając im prestiżowe nagrody AV-TEST Awards 2020 w kategoriach ochrona, wydajność, użyteczność dla systemu Windows, a także Android Security i Mac Security. W gronie najczęściej nagradzanych producentów znalazł się Bitdefender. Firma zwyciężyła w aż w trzech kategoriach. Oprogramowanie Bitdefender Internet Security wyróżniono za najlepszą ochronę dla użytkowników indywidualnych korzystających z urządzeń z systemem operacyjnym Windows. Z kolei programy Bitdefender Endpoint Security oraz Bitdefender Endpoint Security (Ultra) uznano za najbardziej skuteczne narzędzia chroniące klientów korporacyjnych pracujących z komputerami Windows. Bitdefender zajął też pierwsze miejsce wśród produktów zabezpieczających Na smartfony i tablety pracujące pod kontrolą systemu Android.
Źródło: marken.coom.pl; bitdefender.pl

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.