Największą kategorią pozakosmetyczną w drogeriach jest chemia gospodarcza


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Spośród asortymentu niekosmetycznego sprzedawanego w drogeriach kosmetycznych największe przychody generuje chemia gospodarcza, jak wynika z analizy PMR ze stycznia 2021 r., przedstawionego podczas PMR In-Sector Insight: Asortyment pozakosmetyczny w drogeriach.
Drogeria specjalistycznym supermarketem?
Od kilku lat można zaobserwować trend rozszerzania asortymentu drogerii o produkty spoza branży kosmetycznej. Można tu zaryzykować stwierdzenie, że część z sieci powoli idzie w kierunku specjalistycznego supermarketu.
Wśród największych sieci drogeryjnych w Polsce, największy udział w przychodach posiada Super-Pharm, którego sprzedaż artykułów niekosmetycznych sięgnęła ponad połowy przychodów w 2019 r. – 55%. Jednak pod względem wartości sprzedaży tych produktów liderem jest Rossmann, ze względu na największe przychody ogółem oraz dużą sieć dystrybucyjną ponad 1500 sklepów.
Z kolei najmniejszy udział asortymentu pozakosmetycznego w przychodach posiada sieć Hebe, która nie koncertuje się na tego typu produktach. W swoim asortymencie pozakosmetycznym posiada akcesoria kosmetyczne, artykuły higieniczne, czy chemia gospodarcza, czyli produkty około kosmetyczne.
Chemia gospodarcza największą kategorią pozakosmetyczną
Kategorią z największym udziałem w przychodach niekosmetycznych jest kategoria chemii gospodarczej, która generuje prawie 19% przychodów nie-kosmetycznych w dużych sieciach kosmetycznych. Są to również produkty najczęściej kupowane. Ponad połowa badanych kupujących takie produkty niekosmetyczne w drogeriach (56%) kupiła chemię gospodarczą, wynika z badania PMR ze stycznia 2021 r.
Również dużymi kategoriami są produkty dotyczące zdrowia oraz żywności, generując odpowiednio 18% i 15% w przychodach kosmetycznych dużych sieci drogeryjnych. Kategorie te w dużej mierze opierają się na sprzedaży produktów impulsowych, które znajdują się przy kasach.
W przypadku zdrowia produktem napędzającym sprzedaż w tej kategorii są suplementy diety. W przypadku żywności największy udział w sprzedaży posiadają napoje oraz słodycze. Również zakup tych produktów najchętniej jest deklarowany przez konsumentów w badaniu PMR.
Jedynie 1/5 asortymentu pozakosmetycznego z kategorii beauty
Znaczna część produktów odbiega tematycznie od głównego asortymentu sklepów drogeryjno-kosmetycznych. Zaledwie nieco ponad 1/5 z nich dotyczy produktów z szeroko pojętej kategorii beauty (art. higieniczne, akcesoria kosmetyczne, czy ozdoby do włosów).
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.