Nałęczowianka odsłania mural pochłaniający zanieczyszczenia
W centrum Warszawy pojawił się specjalny mural namalowany farbami pochłaniającymi zanieczyszczenia, na którym marka naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka dziękuje konsumentom za poprawne sortowanie odpadów.
Mural powstał na ścianie budynku przy ul. Jaworzyńskiej 9 w centrum Warszawy – przy jednym z najruchliwszych skrzyżowań w stolicy, przez które każdego miesiąca przejeżdża ponad 2,5 miliona aut. Malowidło wykonane przy użyciu specjalnych farb fotokatalitycznych pochłaniających zanieczyszczenia będzie zdobiło ścianę do 15 sierpnia br.
Autorką projektu jest ilustratorka i projektantka graficzna Pola Augustynowicz. Na muralu oprócz pięknej ilustracji zamieszczono także podziękowania skierowane do konsumentów, którzy segregują odpady. Dzięki takim działaniom butelki wody Nałęczowianka mają szansę dostać “drugie życie”. Już teraz butelki dla wszystkich niegazowanych formatów marki (również napojów funkcjonalnych NAŁ+) powstają w połowie z przetworzonego tworzywa. Co więcej, marka Nałęczowianka do pakowania butelek w zgrzewki wykorzystuje folię wyprodukowaną w 50% z plastiku z recyklingu.
Nestlé Waters, w którego portfolio znajduje się marka Nałęczowianka, na tym jednak nie poprzestaje i ma ambitne cele: do 2030 roku chce odzyskiwać tyle butelek z tworzyw sztucznych, ile wprowadza na rynek, a do 2025 roku o 1/3 ograniczyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych, w tym zwiększyć udział PET z recyklingu we wszystkich swoich butelkach do 50%. Nestlé prowadzi także projekty mające na celu redukcję lub neutralizację emitowanego dwutlenku węgla dla całego portfolio w swoim biznesie Waters do 2025 roku. Do tego samego roku Nestlé Waters chce osiągnąć pozytywny wpływ na zasoby wody tam, gdzie prowadzi działalność. Rozlewnia wody Nałęczowianka jako pierwszy zakład w Polsce otrzymała prestiżowy, międzynarodowy certyfikat Alliance for Water Stewardship przyznawany przedsiębiorstwom, które dbają o zasoby wody we współpracy z lokalną społecznością.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.