Narodowy przewoźnik autokarowy Polonus z rekordowymi wynikami w 2019 roku!
Narodowy przewoźnik autokarowy Polonus, lider projektu Polonus Partner podsumował 2019 rok w swojej działalności. W oparciu o bazy operacyjne znajdujące się w Warszawie, Nowym Dworze Mazowieckim oraz Piasecznie na pokładach 160 autokarów zostało przewiezionych aż 4 750 000 pasażerów. W komunikacji dalekobieżnej autokary przejechały ponad 6 500 000 kilometrów. To dystans wystarczający do tego by ponad 162 okrążyć Ziemię. W ofercie Polonusa pasażerowie mają do dyspozycji aż 600 przystanków. Najwyższa w historii była również sprzedaż biletów w kanałach internetowych, zwłaszcza w aplikacjach mobilnych gdzie wzrost wyniósł aż 49%!
W 2019 roku przewieźliśmy najwięcej pasażerów w historii naszej firmy! Zawdzięczamy to zaufaniu naszych klientów, którzy wiedzą, że decydując się na podróż z Polonusem otrzymują najwyższy poziom obsługi w atrakcyjnej cenie. Wspólnie z naszymi partnerami w ramach sieci Polonus Partner przejechaliśmy ponad 10 500 000 kilometrów. Ten rok pokazał, że razem możemy więcej! – mówi Maciej Acedański, Prezes Zarządu Polonus S.A.
W 2019 roku z usług Polonusa skorzystała rekordowa liczba 4 750 000 pasażerów. We flocie narodowego przewoźnika obecnie znajduje się 160 autokarów. To wzrost o 6% w porównaniu do 2018 roku. Charakterystyczne biało-czerwone pojazdy Polonus na stałe wpisały w krajobraz polskich szlaków komunikacyjnych.
Bogata siatka połączeń oraz rozbudowana sieć przystanków umożliwia zarówno wygodne podróże dalekobieżne oraz lokalne, realizowane w oparciu o bazy w Nowym Dworzec Mazowieckim oraz Piasecznie. Polonus realizuje obecnie kursy z ponad 600 przystanków.
W samej tylko komunikacji dalekobieżnej autokary Polonus przejechały ponad 6,5 miliona kilometrów. To dystans wystarczający do tego by ponad 162 okrążyć Ziemię. Pomimo milionów kilometrów na koncie działalność firmy jest przyjazna dla środowiska. Pojazdy znajdujące się we flocie Polonus spełniają wszystkie normy emisji spalin. Autokar jest jednym z najczystszych środków komunikacji przyczyniającym się do ograniczenia śladu węglowego korzystających z niego osób.
Czołowi polscy przewoźnicy zrzeszeni w programie Polonus Partner przejechali wspólnie ponad 10 500 kilometrów. Pasażerowie docenili współpracę, ponieważ sprzedaż biletów na stronie PolonusPartner.pl wzrosła w 2019 roku aż o 32%. Pięcioprocentowy wzrost odnotowano także na stronie pkspolonus.pl. Wzrost sprzedaży w kanałach internetowych to dający się zaobserwować stale rosnący trend.
Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyła się możliwość zakupu biletu w aplikacjach mobilnych. Tutaj wzrost zainteresowania ofertą narodowego przewoźnika autokarowego przełożył na zwiększenie sprzedaży aż o 49% względem 2018 roku.
Polonus jest spółką Skarbu Państwa, która obsługuje blisko 40 linii, łącząc główne ośrodki miejskie i turystyczne z Warszawą. Polonus do obsługi swoich połączeń przeznacza komfortowe i nowoczesne autokary marki Scania, wyposażone w klimatyzację, wygodne, rozkładane fotele czy gniazdka 230V. Pasażerowie Polonusa mogą też korzystać podczas podróży z bezpłatnego bezprzewodowego Internetu oraz usługi geolokalizacji. Firma współpracuje również z rozbudowaną siecią agentów w całym kraju, którzy pośredniczą w sprzedaży oferty Polonus.
Polonus jest operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia – jednego z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Spółka posiada również własny system zarządzania dworcami Dworzec Online oraz platformę sprzedaży biletów zdo.pl i DworzecOnline.pl.
Więcej informacji znaleźć można na www.pksPolonus.pl, www.PolonusPartner.pl, www.zdo.pl oraz www.DworzecOnline.pl.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.