Komunikaty PR

NASK i Ministerstwo Rozwoju i Technologii razem przeciw cyberatakom na MŚP.

2024-11-27  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Wronska
Remarkable Ones

Marszałkowska
00001 Warszawa
agnieszka.wronska|ro.team| |agnieszka.wronska|ro.team
607292224
www.ro.tam

 

Już co piąty polski pracownik padł ofiarą cyberataku w miejscu pracy. Jednocześnie tylko niewiele ponad połowa polskich firm deklaruje, że używa oprogramowania antywirusowego. Cyberzagrożenia dotyczą każdego przedsiębiorcy i każdego pracownika, zwłaszcza, że najsłabszym ogniwem najczęściej okazuje się właśnie człowiek. Skuteczna ochrona przed zagrożeniami w sieci to nie tylko technologie- jej podstawą jest świadomy i przeszkolony pracownik. Dlatego Ministerstwo Rozwoju i Technologii połączyło siły z NASK, aby zapewnić małym i średnim firmom odpowiednie narzędzia.

Wielu przedsiębiorców z budową systemu ochrony zwleka, aż do chwili pierwszego incydentu bezpieczeństwa. Tymczasem wtedy zwykle jest już za późno, a koszty takiej decyzji bywają wysokie - firma traci dane, zaufanie klientów, a często także pieniądze. 

W ramach projektu Digital Biznes Warszawa już od listopada Ministerstwo Rozwoju i Technologii, NASK, Urząd m.st. Warszawy i Urzęd Pracy m.s. Warszawy szkolą przedsiębiorców w zakresie korzystania z narzędzi cyfrowych.

Bezpłatne webinary dla przedsiębiorców, którzy chcą czuć się przygotowani.

Pierwszy webinar z serii „Digital biznes. Jak oszczędzać czas i pieniądze prowadząc działalność gospodarczą”  odbędzie się już w czwartek 28 listopada. 

W kolejnym tygodniu przyjdzie czas na omówienie kluczowych aspektów cyberbezpieczeństwa. Już 3 grudnia 2024 r. specjaliści z NASK poprowadzą webinar “Jak zapobiegać i radzić sobie z cyberzagrożeniami - czyli firma bezpieczna cyfrowo”. 

Eksperci przekażą uczestnikom praktyczną wiedzę w pigułce i gotowe recepty:

  • Jak szkolić pracowników, aby zminimalizować podatność na cyberataki.

  • Jakie wdrożyć zasady korzystania ze sprzętu służbowego w domu i biurze.

  • Jaką politykę haseł i sposobów uwierzytelniania przyjąć.

  • Na jakiej zasadzie decydować o przyznaniu uprawnień dostępu. 

  • Jak bezpiecznie przechowywać i przekazywać dane.

  • Jakie  zasady tworzenia kopii zapasowych zastosować w firmie.

“Cyberataki dotyczą nas wszystkich, zarówno pracodawców, jak i pracowników. Ich celem padają nie tylko wielkie korporacje.  Cyberprzestępcy nie zrezygnują z ataku, bo firma jest mała, nie omijają też żadnej branży. Z naszych badań wynika, że mniejsi przedsiębiorcy często pomijają tę kwestię, sądząc, że ryzyko ich nie dotyczy, albo, że budowa systemu ochrony przed zagrożeniami w sieci jest równoznaczna z zakupem skomplikowanych technologii. Tymczasem podstawą systemu bezpieczeństwa jest elementarna wiedza i regularne szkolenie pracowników, aby unikać błędów które mogą wystawić firmę na ogromne ryzyko, np. utraty danych i pieniędzy. Chcemy, aby przedsiębiorcy byli przygotowani do obrony przed cyberatakami, dlatego dajemy im możliwość czerpania wiedzy od najwyższej klasy ekspertów, czyli ekspertów NASK.” – tak do udziału w webinarach i spotkaniach zachęca Marianna Sidoroff, Dyrektor Departamentu Gospodarki Cyfrowej w  Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, wystarczy potwierdzić swój udział na stronie: www.digitalbiznes.org.

Grudniowe spotkanie to  okazja, by od najlepszych nauczyć się, jak skutecznie chronić firmę przed zagrożeniami cyfrowymi. Eksperci NASK wyjaśnią, dlaczego budowanie świadomości wśród pracowników jest kluczowe w zapobieganiu cyberatakom i jakie proste nawyki podnoszą bezpieczeństwo danych w firmach. Poradzą również, jak rozpoznawać zagrożenia oraz wdrażać narzędzia i procedury ochronne, dostosowane do możliwości małych i średnich firm.

Akcji “Digital Biznes. Warszawa” towarzyszą też spotkania stacjonarne.

Stanowią one część większego projektu dla małych i średnich firm. Jako pierwsi w spotkaniach wezmą udział przedsiębiorcy z województwa mazowieckiego. 

Odbędą się w Centrum Przedsiębiorczości Smolna w Warszawie w dniach 4 grudnia 2024 r. (“Wykorzystanie technologii cyfrowych w prowadzeniu firmy”) oraz 12 grudnia 2024 r. (“Jak zapobiegać i radzić sobie z cyberzagrożeniami). 

Zapisy na spotkania stacjonarne pod tel. 224430247 lub e-mail: jkrzyzanowski@um.warszawa.pl.

Uwaga: liczba miejsc ograniczona!

Więcej informacji znajduje się na stronie www.biznes.gov.pl/digital.

Właściciele firm coraz częściej dostrzegają konieczność inwestowania w ochronę technologie cyfrowe. Dlatego najbliższe spotkania w ramach projektu Digital Biznes to wstęp do kolejnych działań edukacyjnych MRIT, skierowanych do przedsiębiorców.

Jak zapobiegać i radzić sobie z cyberzagrożeniami - czyli firma bezpieczna cyfrowo”

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Remarkable Ones
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie? Biuro prasowe
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.