Neptis S.A. z 14,4 mln zł przychodów netto w trzecim kwartale 2024 r.

Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w trzecim kwartale 2024 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży netto na poziomie 14,4 mln zł, które w stosunku do wyniku z ub. r. uległy zwiększeniu o ponad 21 proc. W ujęciu narastającym od początku 2024 r. przychody wyniosły 42,5 mln zł, rosnąc o 9,5 proc. rok do roku. Zysk Spółki netto za trzeci kwartał br. to przeszło 964 tys. zł, a od stycznia do września br. 1,58 mln zł. Ponadto na koniec września br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik sięgnęła blisko 34 mln. Poznańska Spółka jeszcze w tym roku planuje przejść z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.
- Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem rozpoznawalności nie tylko naszego brandu, ale i samej Spółki Neptis. Nasze obecne wyniki finansowe pokazują, że zmierzamy w dobrą stronę. Widzimy utrzymującą się tendencję wzrostową i jednocześnie cieszy nas wzrost przychodów netto, które w minionym kwartale br. wyniosły 14,4 mln zł. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 11,9 mln zł. Wynik na sprzedaży przełożył się na prawie 1 mln zł zysku netto. Kontynuujemy realizację strategii budowania ekosystemu produktów, który dostarczy kierowcom niezbędnych dla nich usług. Warto zaznaczyć, że w ramach rozbudowywania funkcji w aplikacji Yanosik właśnie udostępniliśmy w niej nową usługę: opłaty za Autostrady, którą realizujemy przy wykorzystaniu systemu videotollingu. Obecnie usługa dostępna jest dla użytkowników iOS, a w ciągu kilku dni pojawi się też w systemie Android - mówi Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A.
Spółka Neptis w ostatnim czasie uruchomiła program dla akcjonariuszy, skierowany do inwestorów indywidualnych. Do programu mogą przystąpić akcjonariusze posiadający co najmniej 10 akcji. Inwestorzy otrzymają możliwość uzyskania atrakcyjnych zniżek na flagowe produkty i usługi właściciela marki Yanosik. Pierwsza promocja trwa do końca listopada 2024 r., a obejmuje urządzenie Yanosik GTR z rocznym abonamentem.
Użytkownicy Aplikacji Yanosik pokonują średnio 55,8 mln kilometrów dziennie, a miesięcznie generują ponad 500 tys. zgłoszeń o zdarzeniach na drodze, co dostarcza Neptis wiedzy zarówno o ruchu drogowym, jakości sieci telekomunikacyjnej oraz stylu jazdy i zachowań kierowców. Yanosik to nie tylko bezpłatna aplikacja na urządzenia mobilne, to również dedykowane urządzenia, działające w oparciu o system abonamentowy.
Średnia liczba unikalnych użytkowników aplikacji Yanosik w trzecim kwartale br. wynosiła ponad 2,4 mln, co w porównaniu r/r oznacza wzrost o 5 proc. Najskuteczniejszy komunikator dla kierowców stanowi nowoczesny system wymiany informacji, informatora o zdarzeniach drogowych, a także przyjaciela kierowcy, którego zadaniem jest wsparcie zmotoryzowanych w każdej potrzebie. Spółka sukcesywnie zwiększa również liczbę użytkowników płacących abonament do urządzeń Yanosik. Na koniec września br. liczba aktywnych posiadaczy urządzeń wynosiła blisko 130 tys., czyli o prawie 20 tys. więcej niż przed rokiem.
Właściciel marki Yanosik chce wspierać kierowców we wszystkich obszarach związanych z motoryzacją, budując cały ekosystem usług. Wprowadzanie dodatkowych rozwiązań pokazuje, że Spółka z sukcesem buduje bardzo zaangażowaną społeczność, przy jednoczesnej monetyzacji produktów. Rozwój tego obszaru działalności Neptis, aktualnie jest dla tej spółki technologicznej najważniejszy, dlatego inwestuje zarówno w analizę i wykorzystanie danych, jak i w bezpieczeństwo oraz anonimowość swoich klientów.
Do końca 2024 roku Neptis S.A. planuje przejść z rynku NewConnect, na którym jest obecna od 2014 roku, na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.