Neptis S.A. z 14,4 mln zł przychodów netto w trzecim kwartale 2024 r.
Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w trzecim kwartale 2024 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży netto na poziomie 14,4 mln zł, które w stosunku do wyniku z ub. r. uległy zwiększeniu o ponad 21 proc. W ujęciu narastającym od początku 2024 r. przychody wyniosły 42,5 mln zł, rosnąc o 9,5 proc. rok do roku. Zysk Spółki netto za trzeci kwartał br. to przeszło 964 tys. zł, a od stycznia do września br. 1,58 mln zł. Ponadto na koniec września br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik sięgnęła blisko 34 mln. Poznańska Spółka jeszcze w tym roku planuje przejść z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.
- Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem rozpoznawalności nie tylko naszego brandu, ale i samej Spółki Neptis. Nasze obecne wyniki finansowe pokazują, że zmierzamy w dobrą stronę. Widzimy utrzymującą się tendencję wzrostową i jednocześnie cieszy nas wzrost przychodów netto, które w minionym kwartale br. wyniosły 14,4 mln zł. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 11,9 mln zł. Wynik na sprzedaży przełożył się na prawie 1 mln zł zysku netto. Kontynuujemy realizację strategii budowania ekosystemu produktów, który dostarczy kierowcom niezbędnych dla nich usług. Warto zaznaczyć, że w ramach rozbudowywania funkcji w aplikacji Yanosik właśnie udostępniliśmy w niej nową usługę: opłaty za Autostrady, którą realizujemy przy wykorzystaniu systemu videotollingu. Obecnie usługa dostępna jest dla użytkowników iOS, a w ciągu kilku dni pojawi się też w systemie Android - mówi Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A.
Spółka Neptis w ostatnim czasie uruchomiła program dla akcjonariuszy, skierowany do inwestorów indywidualnych. Do programu mogą przystąpić akcjonariusze posiadający co najmniej 10 akcji. Inwestorzy otrzymają możliwość uzyskania atrakcyjnych zniżek na flagowe produkty i usługi właściciela marki Yanosik. Pierwsza promocja trwa do końca listopada 2024 r., a obejmuje urządzenie Yanosik GTR z rocznym abonamentem.
Użytkownicy Aplikacji Yanosik pokonują średnio 55,8 mln kilometrów dziennie, a miesięcznie generują ponad 500 tys. zgłoszeń o zdarzeniach na drodze, co dostarcza Neptis wiedzy zarówno o ruchu drogowym, jakości sieci telekomunikacyjnej oraz stylu jazdy i zachowań kierowców. Yanosik to nie tylko bezpłatna aplikacja na urządzenia mobilne, to również dedykowane urządzenia, działające w oparciu o system abonamentowy.
Średnia liczba unikalnych użytkowników aplikacji Yanosik w trzecim kwartale br. wynosiła ponad 2,4 mln, co w porównaniu r/r oznacza wzrost o 5 proc. Najskuteczniejszy komunikator dla kierowców stanowi nowoczesny system wymiany informacji, informatora o zdarzeniach drogowych, a także przyjaciela kierowcy, którego zadaniem jest wsparcie zmotoryzowanych w każdej potrzebie. Spółka sukcesywnie zwiększa również liczbę użytkowników płacących abonament do urządzeń Yanosik. Na koniec września br. liczba aktywnych posiadaczy urządzeń wynosiła blisko 130 tys., czyli o prawie 20 tys. więcej niż przed rokiem.
Właściciel marki Yanosik chce wspierać kierowców we wszystkich obszarach związanych z motoryzacją, budując cały ekosystem usług. Wprowadzanie dodatkowych rozwiązań pokazuje, że Spółka z sukcesem buduje bardzo zaangażowaną społeczność, przy jednoczesnej monetyzacji produktów. Rozwój tego obszaru działalności Neptis, aktualnie jest dla tej spółki technologicznej najważniejszy, dlatego inwestuje zarówno w analizę i wykorzystanie danych, jak i w bezpieczeństwo oraz anonimowość swoich klientów.
Do końca 2024 roku Neptis S.A. planuje przejść z rynku NewConnect, na którym jest obecna od 2014 roku, na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Nowy gracz na rynku OZE celuje w 100 mln zł obrotu w 2025 r.
Eco5tech kontynuuje realizację projektów i rozwój technologii PropTech
Krzysztof Szułdrzyński Człowiekiem Corporate Governance 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.