Nestlé Polska przekazuje pomoc żywnościową o wartości 5 mln zł
Nestlé Polska przekazuje pomoc żywnościową o wartości 5 mln zł
Około 800 000 produktów od Nestlé Polska trafi m.in. do pracowników służby zdrowia, pacjentów szpitali zakaźnych, osób starszych oraz osób poddanych kwarantannie w związku z epidemią koronawirusa. Darowizna obejmuje wodę butelkowaną, odżywki dla niemowląt i dzieci, płatki śniadaniowe, żywność dla dorosłych, kawę, słodycze, preparaty odżywcze, karmę dla zwierząt domowych i inne produkty.
W pierwszej kolejności wsparcie w postaci wody butelkowanej, gotowych do spożycia zup i owsianki czy żywności specjalnego przeznaczenia medycznego otrzymają jednoimienne szpitale zakaźne, zajmujące się leczeniem pacjentów z koronawirusem. Na początku darowizny trafią do 17 ośrodków m.in. w Puławach, Łańcucie, Krakowie, Gdańsku, Szczecinie, Łomży, Zgierzu czy Tychach. W porozumieniu z Federacją Polskich Banków Żywności, z którą firma współpracuje od lat, najpotrzebniejsze produkty zostaną przekazane do 30 Banków Żywności w całym kraju – m. in. w Koninie, Lublinie, Opolu, Radomiu czy Toruniu. Dzięki temu pomoc otrzymają osoby samotne, starsze, przebywające w kwarantannie, podopieczni fundacji i domów opieki, a także czworonogi.
Darowizny Nestlé, w których przekazanie zaangażowały się wszystkie działy i fabryki firmy w Polsce, są już dostarczane do beneficjentów. Firma pozostaje w stałym kontakcie z organizacjami i placówkami, by na bieżąco badać potrzeby i oferować odpowiednie wsparcie tym, którzy w tym czasie tego najbardziej potrzebują.
„Obecna sytuacja epidemiczna oznacza wiele wyzwań dla wszystkich. Niektóre grupy społeczne, takie jak osoby pracujące w służbie zdrowia, chore, wymagające opieki czy odizolowane, potrzebują teraz szczególnego wsparcia. Nierzadko mają one ograniczony dostęp do żywności czy nawet wody pitnej. Mamy nadzieję, że nasze darowizny pomogą zaspokoić te potrzeby. Jednocześnie obiecuję, że w dalszym ciągu będziemy oferować wsparcie tym, którzy go najbardziej potrzebują. Dziękujemy wszystkim naszym pracownikom i partnerom, bez których to działanie nie byłoby możliwe.” – mówi Simon Smith, prezes Nestlé Polska.
Edyta Iroko
Corporate Affairs Manager
Email: edyta.iroko@pl.nestle.com
Telefon: +48 22 325 26 74
Mobile: +48 600 204 870
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Giving Grudzień! Rusza charytatywny projekt na rzecz szkolnych psychologów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.