Nestlé Polska wprowadza pakiet osłonowy dla pracowników
Z myślą o 5 500 pracownikach, zatrudnionych w 8 lokalizacjach, Nestlé Polska wprowadza pakiet specjalnych świadczeń, których celem jest osłabienie wpływu epidemii na życie zawodowe i prywatne. W ten sposób firma chce docenić i wesprzeć swoich pracowników, którzy odgrywają kluczową rolę podczas kryzysu epidemicznego, zapewniając utrzymanie dostaw żywności i zaspokajanie potrzeb Polaków. Zobowiązania zostały podjęte przez firmę dobrowolnie i wykraczają ponad zapisy obowiązującego prawa. Nestlé wprowadza je na 3 miesiące z datą wsteczną od 16 marca br. - gdy w Polsce zostały zamknięte szkoły. Jednym z elementów pakietu jest wypłata dodatkowej diety do miesięcznego wynagrodzenia dla pracowników, którzy codziennie wykonują swoje obowiązki na terenie firmy bez możliwości pracy zdalnej (może wynieść ok. 900 zł brutto).
Pakiet specjalnych świadczeń pracowniczych Nestlé obejmuje świadczenia dla pracowników zakładów produkcyjnych oraz działania osłonowe w przypadku zachorowania pracownika na COVID-19. Świadczenia objęły pracowników wszystkich działów i spółek Nestlé w Polsce zlokalizowanych w: Kaliszu, Kargowej, Lubiczu, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Rzeszowie, Toruniu i Warszawie.
Dla pracowników, wykonujących zadania bezpośrednio na terenie zakładu pracy (tzw. pracownicy „frontline” - fabryk, centrów dystrybucyjnych, pracownicy administracyjni, sklepu firmowego, obsługujący przesyłki), Nestlé wprowadza dietę w wysokości 40 zł za każdy dzień wykonywania pracy na terenie zakładu. Diety te mają zrekompensować pracownikom niedogodności i dodatkowe koszty, związane z koniecznością pracy poza domem i bez możliwości pracy zdalnej. Obowiązują one wstecznie od 16 marca i będą wypłacane wraz z wynagrodzeniem.
Firma gwarantuje pracownikom ciągłość zatrudnienia i wypłatę wynagrodzenia zasadniczego przez 12 tygodni jeśli doszłoby do zawieszenia funkcjonowania fabryki lub centrum dystrybucyjnego z powodu zachorowania pracownika na COVID-19. Oznacza to, że Nestlé nie ograniczy zatrudnienia w razie konieczności czasowego zawieszenia funkcjonowania.
Nestlé wprowadza również specjalne świadczenia z myślą o sytuacji, w której na koronawirusa zachorowałby jeden z jej pracowników. Gwarantuje wypłatę 100% wynagrodzenia (nie zaś ustawowych 80%). Pracownik, dotknięty COVID-19, będzie miał zapewniony zwrot dodatkowych kosztów leczenia, które nie są refundowane przez ubezpieczenie.
- Chcemy podziękować i wesprzeć pracowników, którzy codziennie z ogromnym zaangażowaniem wykonują swoją pracę, zapewniając ciągłość produkcji i dostaw żywności dla mieszkańców naszego kraju. Zdajemy sobie sprawę ze zwiększonych trudności w dotarciu do pracy czy opieki nad bliskimi, dlatego zdecydowaliśmy się na udzielenie dodatkowego wsparcia – mówi Anna Durzyńska, Dyrektor HR Nestlé Polska.
Edyta Iroko
Corporate Affairs Manager
Email: edyta.iroko@pl.nestle.com
Telefon: +48 22 325 26 74
Mobile: +48 600 204 870
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.