Nestlé Polska wprowadza pakiet osłonowy dla pracowników
Z myślą o 5 500 pracownikach, zatrudnionych w 8 lokalizacjach, Nestlé Polska wprowadza pakiet specjalnych świadczeń, których celem jest osłabienie wpływu epidemii na życie zawodowe i prywatne. W ten sposób firma chce docenić i wesprzeć swoich pracowników, którzy odgrywają kluczową rolę podczas kryzysu epidemicznego, zapewniając utrzymanie dostaw żywności i zaspokajanie potrzeb Polaków. Zobowiązania zostały podjęte przez firmę dobrowolnie i wykraczają ponad zapisy obowiązującego prawa. Nestlé wprowadza je na 3 miesiące z datą wsteczną od 16 marca br. - gdy w Polsce zostały zamknięte szkoły. Jednym z elementów pakietu jest wypłata dodatkowej diety do miesięcznego wynagrodzenia dla pracowników, którzy codziennie wykonują swoje obowiązki na terenie firmy bez możliwości pracy zdalnej (może wynieść ok. 900 zł brutto).
Pakiet specjalnych świadczeń pracowniczych Nestlé obejmuje świadczenia dla pracowników zakładów produkcyjnych oraz działania osłonowe w przypadku zachorowania pracownika na COVID-19. Świadczenia objęły pracowników wszystkich działów i spółek Nestlé w Polsce zlokalizowanych w: Kaliszu, Kargowej, Lubiczu, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Rzeszowie, Toruniu i Warszawie.
Dla pracowników, wykonujących zadania bezpośrednio na terenie zakładu pracy (tzw. pracownicy „frontline” - fabryk, centrów dystrybucyjnych, pracownicy administracyjni, sklepu firmowego, obsługujący przesyłki), Nestlé wprowadza dietę w wysokości 40 zł za każdy dzień wykonywania pracy na terenie zakładu. Diety te mają zrekompensować pracownikom niedogodności i dodatkowe koszty, związane z koniecznością pracy poza domem i bez możliwości pracy zdalnej. Obowiązują one wstecznie od 16 marca i będą wypłacane wraz z wynagrodzeniem.
Firma gwarantuje pracownikom ciągłość zatrudnienia i wypłatę wynagrodzenia zasadniczego przez 12 tygodni jeśli doszłoby do zawieszenia funkcjonowania fabryki lub centrum dystrybucyjnego z powodu zachorowania pracownika na COVID-19. Oznacza to, że Nestlé nie ograniczy zatrudnienia w razie konieczności czasowego zawieszenia funkcjonowania.
Nestlé wprowadza również specjalne świadczenia z myślą o sytuacji, w której na koronawirusa zachorowałby jeden z jej pracowników. Gwarantuje wypłatę 100% wynagrodzenia (nie zaś ustawowych 80%). Pracownik, dotknięty COVID-19, będzie miał zapewniony zwrot dodatkowych kosztów leczenia, które nie są refundowane przez ubezpieczenie.
- Chcemy podziękować i wesprzeć pracowników, którzy codziennie z ogromnym zaangażowaniem wykonują swoją pracę, zapewniając ciągłość produkcji i dostaw żywności dla mieszkańców naszego kraju. Zdajemy sobie sprawę ze zwiększonych trudności w dotarciu do pracy czy opieki nad bliskimi, dlatego zdecydowaliśmy się na udzielenie dodatkowego wsparcia – mówi Anna Durzyńska, Dyrektor HR Nestlé Polska.
Edyta Iroko
Corporate Affairs Manager
Email: edyta.iroko@pl.nestle.com
Telefon: +48 22 325 26 74
Mobile: +48 600 204 870
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.