Networkingi powracają do spotkań
PMM
ul. Batorego 2/30
31-135 Kraków
dorota.zadroga|pmm.org.pl| |dorota.zadroga|pmm.org.pl
698989141
pmm.org.pl
Przedsiębiorstwa w Polsce powoli wracają do normalnego trybu pracy. Pracowników dopadło znużenie robieniem wszystkiego z domu, i równie chętnie co właściciele wracają do biur. Wracają również networkingi, które przez pandemię koronawirusa przez kilka miesięcy odbywały się jedynie w formie wirtualnej.
Pandemia koronawirusa i ogłoszenie przez rząd lockdownu spowodowało przeniesie się wszystkich zajęć do domu. Nasze mieszkania stały się nagle biurami, restauracjami, szkołami i przedszkolami. A wszystko to, co dotychczas działo się w “realu”, przeniosło się do sieci. Wszystkie spotkania towarzyskie czy też te biznesowe odbywały się online poprzez różne platformy. To samo spotkało róznego rodzaju szkolenia, które nagle stały się webinariami, w których uczestniczyć mogliśmy przygotowując obiad naszym pociechom.
Przez jakiś czas taki multitasking nie sprawiał nam problemu. Cieszyliśmy się, że możemy spędzić więcej czasu z rodziną i odpocząć od codzinnego przebywania w biurze. Jednak kilka miesięcy takiej sytuacji sprawiło, że obecnie jesteśmy stęsknieni za wszystkim tym, co do tej pory było normą.
- Cała ta kwarantanna spowodowała niemały paraliż we wszystkich branżach. Nagle wszyscy zostaliśmy zamknięci w domach i pozbawieni tego, co było dla nas normalnością. Na tamten moment na pewno było to potrzebne, by móc zatrzymać rozprzestrzenianie się wirusa. Teraz jednak wszyscy pragniemy wrócić do tego co było przed pandemią. Przedsiębiorcy chcą znów móc spotykać się ze sobą. Tworzyć nowe siatki znajomości, które są niezbędnę do funkcjonowania firmy. Możliwość poznawania swoich klientów mają na spotkaniach networkingowych, które również wracają po długiej przerwie – mówi Maciej Gnyszka, założyciel Towarzystw Biznesowych.
Aż 90% klientów przychodzi do firm z polecenia. Dzięki uczestnictwie w spotkaniach networkingowych wiele przedsiebiorstw może szybko zarobić dzięki sprawdzonym rekomendacjom i wiedzy biznesowej od ekspertów z wielu branż.
- Nieraz spotkałem się ze stwierdzeniem, że spotkania networkingowe nie sprawią, że nagle będziemy mieć więcej klientów. Jednak jest to błędne myślenie. Wielu przedsiębiorców, którzy pojawiają się na takich spotkaniach opowiada mi, jak bardzo opłacalne kontakty udaje im się podpisywać właśnie z osobami poznanymi na takich spotkaniach. A na początku byli mocno sceptyczni. Jednak to dzięki kontaktom nasze firmy się rozwijają – tłumaczy Maciej Gnyszka.
Przez pandemię wiele firm straciło klientów i duże kontrakty. Każdy szukał oszczędności. Teraz jednak wracając do normalnego życia znów trzeba odświeżyć swoje kontakty. Spotkania networkingowe pozwalają na zbieranie nowych partnerów biznesowych i rozwój swojego biznesu, o czym świadczy liczba ponad 400 aktywnych członków Towarzystw Biznesowych. Po pandemii jest to jeszcze istotniejsze niż przed nią. Warto za tym zainwestować czas i pojawić się na takim spotkaniu, a być może staniemy się liderem w naszej branży?
Maciej Gnyszka urodził się w 1986 roku w Warszawie. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej oraz Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendysta Instytutu Socjologii Uniwersytetu Ludwiga Maksymiliana w Monachium. Autor książki "Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by zaczął”. Od 2010 r. prezes Towarzystw Biznesowych.
Towarzystwa Biznesowe S.A. – jedna z największych ogólnopolskich organizacji networkingowych, która zrzesza ponad 400 członków: przedsiębiorców, właścicieli i profesjonalistów z różnych branż. Podczas spotkań networkingowych członkowie zdobywają doświadczenie, nawiązują cenne relacje biznesowe i prezentują swoje usługi. W ramach budowania przestrzeni przyjaznej przedsiębiorcom odbywają się także prelekcje ekspertów różnych dziedzin, członkowie mają także szanse rozwijać własne umiejętności ogólnobiznesowe.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.