Next Mobile startuje z integratorem Internetu rzeczy

Oferująca usługi telekomunikacyjne firma Next Mobile uruchomiła submarkę Next IoT, specjalizującą się w tworzeniu i dostarczaniu technologii tzw. Internetu rzeczy. Nowa marka będzie integratorem technologii związanych z wymianą informacji między maszynami. Zakres usług Next IoT dotyczy także usług przetwarzania i analizy danych na potrzeby automatyzacji i optymalizacji procesów w takich branżach jak przemysł, motoryzacja, czy medycyna.
Internet Rzeczy oraz jego rozwój nad Wisłą dopiero zaczyna raczkować. Polskie firmy wciąż wybiórczo decydują się na wdrożenia z zakresu Internetu rzeczy. Jak wynika z opublikowanego raportu autorstwa Międzynarodowej Federacji Robotyki (IFR), nad Wisłą na 10 tys. pracowników przypadają jedynie 42 roboty przemysłowe, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej jest to liczba ośmiokrotnie wyższa – ponad 330 sztuk[1]. Natomiast badanie przeprowadzone przez Instytut Prognoz i Analiz Gospodarczych (IPAG), dowiodło, iż poziom wiedzy o korzyściach związanych z robotyzacją produkcji, wpisującą się w ideę IoT, jest wśród rodzimych firm nadal na niskim poziomie[2]. Przedsiębiorcy w Polsce uważają, że kluczem do przyspieszenia robotyzacji nad Wisłą jest szerzenie wiedzy o korzyściach ekonomicznych (46 proc.).
Rozwiązania oraz urządzenia z dziedziny IoT/M2M, które oferuje Next IoT znajdują zastosowanie w przemyśle, medycynie, motoryzacji oraz usługach komunalnych.
Rozwój technologii Internetu rzeczy to połączenie dwóch światów: przemysłu, biznesu oraz naszego domu. Przyszłość wydaje się stać pod znakiem technologii IoT/M2M, sieci LTE-M, obecnie testowane przez operatorów będą w stanie obsłużyć nawet do kilkuset tysięcy inteligentnych urządzeń na tak małym obszarze jak jeden kilometr kwadratowy. – mówi Rafał Kozłowski, Prezes Next Mobile.
W gamie usług Next IoT znajdują się także aplikacje do zarządzania kartami SIM M2M, które pozwalają na tworzenie systemów kontrolujących inteligentne roboty przemysłowe, urządzenia medyczne transmitujące parametry życiowe pacjentów w szpitalach, czy komponenty samochodowe kontrolujące zużycie paliwa oraz awarie. Z drugiej strony Next IoT oferuje narzędzia do obsługi inteligentnych liczników wody, czy systemów oświetleniowych. Dzięki specjalnej platformie klienci mogą sprawnie zarządzać nad tysiącami kart SIM, co daje nie tylko możliwość sterowania inteligentnymi urządzeniami, ale także ich cyklem życia, analizy danych i aktywacji dodatkowych usług.
Szacuje się, że w Polsce obecnie w użytku jest ok 3 mln sztuk kart SIM M2M. Natomiast liczba urządzeń, które z nich korzystają może być znacznie większa – jedna karta może obsługiwać kilka inteligentnych liczników, mierników, czy czujników na raz.
Wdrożenie ekosystemu urządzeń z dziedziny IoT to proces, który odpowiednio przygotowany nie jest tożsamy z wieloletnim okresem implementacyjny. Rozwiązania M2M można wdrożyć już w kilka miesięcy. Wiąże się to co prawda z nakładami finansowym związanymi z implementacją, natomiast ich poprawne funkcjonowanie przyniesie wymierne korzyści finansowe oraz poprawi wydajność procesów w organizacji – dodaje Mateusz Starański, Head of Business Development w Next Mobile.
Z raportu IPAG wynika, iż w większości firm, które się zrobotyzowały, proces wdrożenia nie trwał dłużej niż rok (90 proc. przypadków). Zwrot z inwestycji w roboty przemysłowe wynosi najczęściej 12-24 miesiące (62 proc. ankietowanych). W co czwartej firmie robotyzacja zaczyna się zwracać po 6-12 miesiącach.
[1] https://ifr.org/worldrobotics/
[2] http://www.ipag.org.pl/Content/Uploaded/files/Raport_Roboty_3ed.pdf

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.