Komunikaty PR

Nie wystarczy produkować „dobry” sprzęt. Klienci szukają designu

2024-08-19  |  01:00
Biuro prasowe

Jak wynika z tegorocznego raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”, w 2023 r. całkowita wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce zwiększyła się o 12% r/r, osiągając 42,4 mld zł[1]. W świecie luksusowych produktów coraz większą rolę w decyzjach zakupowych konsumentów odgrywają design i estetyka. Nie wystarczy już, aby produkt był jedynie funkcjonalny – musi również wyglądać elegancko i nowocześnie. Co oznacza dla producentów konieczność połączenia designu, estetyki oraz utylitarności? Jakie kroki podejmują, aby ich produkty były nie tylko praktyczne, ale także piękne? Pomysłów nie brakuje.

Design i estetyka motywatorem decyzji zakupowych

Konsumenci na rynku produktów luksusowych zwracają coraz większą uwagę na wygląd i styl kupowanych przez siebie przedmiotów. Jednym z kluczowych elementów, wpływających na ich wybory, staje się wzornictwo. Dlaczego tak się dzieje? – Estetyka i design dodają wartości emocjonalnej, która jest równie ważna jak funkcjonalność – zauważa Dorota Wojtusiszyn, przedstawicielka polskiej marki Diora Acoustics, oferującej zestawy głośnikowe Hi-End. – Produkt luksusowy ma za zadanie nie tylko spełniać swoje podstawowe funkcje, ale także cieszyć oko i stanowić element dekoracyjny wnętrza – dodaje.

Współczesny konsument dóbr luksusowych chce, aby jego wybory były spójne z jego stylem życia i poczuciem estetyki. Często jest to osoba, która przywiązuje dużą wagę do detali, dbałości o jakość wykonania i pochodzenia użytych materiałów. Chociażby na przykładzie produktów wnętrzarskich widać, że producenci biorą te preferencje pod uwagę.

AGD - artykuły godne designerów

Zaawansowane technologicznie i zaprojektowane z dbałością o każdy szczegół, nowoczesne urządzenia AGD są wyrazem luksusu, który doskonale komponuje się z wyrafinowanymi wnętrzami ich użytkowników. Producenci znani z oferowania sprzętu o wysokim standardzie, wprowadzają na rynek produkty, które nie tylko spełniają swoje podstawowe funkcje, ale również służą jako centralne punkty dekoracyjne w kuchniach i salonach.

Sprzęt AGD przestaje być tylko narzędziem służącym do gotowania czy przechowywania żywności. Designerskie lodówki, stylowe blendery, eleganckie ekspresy do kawy czy futurystyczne okapy stanowią dzisiaj przedmiot pożądania miłośników piękna i nowoczesności. Kolory, materiały i niebanalne kształty tych urządzeń mają za zadanie dopasować się do indywidualnych preferencji i estetycznych oczekiwań najbardziej wymagających konsumentów, odzwierciedlając ich styl życia.

Więcej niż mebel

Filozofia projektowania mebli łączy dziś ponadczasową elegancję z nowoczesną innowacją, prowadząc do tworzenia przedmiotów, które są funkcjonalne, a jednocześnie stanowią samodzielne dzieła sztuki. Klienci premium często poszukują mebli charakteryzujących się minimalistycznym designem i luksusowymi materiałami, łączących tradycyjne drewno z metalami lub nietypowymi materiałami jak wzmocnione szkło czy włókno węglowe.

Prawdziwym wyróżnikiem luksusowych mebli jest przy tym rzemiosło, ze szczególnym naciskiem na elementy wykonane na zamówienie. Coraz bardziej świadomi i wymagający klienci runku dóbr luksusowych interesują się unikalnymi przedmiotami, które nie tylko idealnie pasują do ich przestrzeni, ale także opowiadają historię lub reprezentują osobistą podróż. To indywidualne podejście doprowadziło do ponownego odkrycia i docenienia technik rzemieślniczych, gdzie umiejętności rzemieślnika są tak samo cenne jak sam projekt.

Hi-End zamiast Hi-Fi

W obliczu rosnącego zainteresowania konsumentów unikalnymi doświadczeniami i chęci kolekcjonowania niepowtarzalnych emocji, rewolucję przechodzi także rynek audio, oferując produkty, które definiują nowoczesność.

Dla klientów rynku dóbr luksusowych sprzęt Hi-Fi to dziś zdecydowanie za mało. Jednym z producentów, który ma w swojej ofercie zestawy głośnikowe dla prawdziwych miłośników doskonałego dźwięku i designu, jest Diora Acoustics. – Marka wyrosła na bogatej tradycji i renomie firmy Diora Świdnica, dostawcy zestawów oraz obudów głośnikowych najlepszych producentów na świecie. Produkty Diora Acoustics to najwyższej jakości zestawy głośnikowe, w których połączyliśmy tradycyjne rzemiosło z nowoczesnymi technologiami. Dlatego nasze zestawy głośnikowe są więcej niż sprzętem audio: są manifestacją osobistych przeżyć i emocji – podkreśla przedstawicielka firmy.

Każdy element, od akustyki po estetykę, jest skrupulatnie dopracowany, by sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających audiofilów, poszukujących nie tylko dźwięku, ale i stylu. Wśród trzech obecnie dostępnych serii, zestawy głośnikowe Chors 1 – dzięki wymiennym panelom przednim, dostępnym w sześciu różnorodnych kolorach – można customizować zgodnie z własnymi upodobaniami.

Inkluzywność, dostępność i personalizacja oferty

Aby sprostać oczekiwaniom współczesnych konsumentów, producenci muszą inwestować nie tylko w technologię, ale również w design. Oznacza to współpracę z projektantami, wybór wysokiej jakości materiałów i dbanie o detale. Produkt musi być estetyczny, ale jednocześnie ergonomiczny i łatwy w użyciu. Tylko wtedy może stać się prawdziwie luksusowym przedmiotem.

Kluczowymi elementami w odpowiadaniu na zróżnicowane oczekiwania konsumentów – w tym coraz liczniej dołączające do grona nabywców pokolenie Z – są także inkluzywność, dostępność i dostosowanie oferty do osobistych preferencji. Producenci, którzy zrozumieją tę dynamikę, mają szansę zdobyć przewagę na rynku produktów luksusowych.

 


[1] https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/pl/pdf/2024/05/pl-Raport-KPMG-Rynek-dobr-luksusowych-2024-online.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.