Nie żyje Piotr Stefaniak, Założyciel oraz wieloletni Prezes Zarządu INPRO S.A.
Piotr Stefaniak był związany z INPRO od momentu powstania firmy, nieustannie dbając o jej prawidłowy rozwój. Zasiadał w Zarządzie Spółki, przez wiele lat pełniąc rolę Prezesa Zarządu, był również jednym z głównych akcjonariuszy. Pod jego przewodnictwem w ciągu blisko 35 lat działalności INPRO osiągnęło niekwestionowany sukces. Piotr Stefaniak zmarł 13.12.2021 w wieku 72 lat.
Piotr Stefaniak urodził się w Sztumie na Pomorzu. Od najmłodszych lat jego pasją było budownictwo i w tym właśnie kierunku kształcił się na Politechnice Poznańskiej. Z czasem zamiłowanie do tworzenia przerodził w pracę, zdobywając duże doświadczenie m.in. w Kombinatach Budownictwa w Elblągu i Gdańsku, Gdańskim Zjednoczeniu Budownictwa oraz Przedsiębiorstwie Eksportu Budownictwa „Północ”.
Piotr Stefaniak uzyskał nie tylko ogromną wiedzę i doświadczanie, ale również coś bezcennego – wielu przyjaciół którzy towarzyszyli mu przez całe dalsze życie. W roku 1987 wraz z grupą przyjaciół założył Przedsiębiorstwo Budowlane INPRO. Dzięki zaangażowaniu Piotra Stefaniaka oraz Krzysztofa Maraszka i Zbigniewa Lewińskiego firma ta wkrótce jako jedna z pierwszych w Polsce rozwinęła działalność deweloperską. INPRO powstało na solidnym fundamencie ich wiedzy, wspólnej przyjaźni i zaufania. Zaczynając od biura projektowo-usługowego, dzięki wyjątkowej intuicji oraz cierpliwości utworzyli jedną z najbardziej znaczących firm deweloperskich na Pomorzu.
W czym tkwiło sedno sukcesu?
Piotr Stefaniak zawsze traktował firmę jak własne dziecko. Od momentu jej powstania zasiadał w Zarządzie Spółki, nieustannie dbając o jej dynamiczny rozwój. Był również jednym z jej głównych akcjonariuszy. Pod przewodnictwem Prezesa Piotra Stefaniaka w ciągu blisko 35 lat działalności, INPRO osiągnęło niekwestionowany sukces. Spółka zrealizowała ponad 70 inwestycji budowlanych, oddając do użytku ponad 6500 lokali. Jednocześnie udało się zbudować Grupę Kapitałową złożoną z wielu doskonale współpracujących ze sobą spółek, takich jak: INPRO i Domesta prowadzące działalność deweloperską, Inbet zajmującą się produkcją prefabrykatów, ISA oferującą usługi instalacyjne, SML odpowiadającą za aranżację i wykończenie wnętrz, a także Dom Zdrojowy i Hotel Mikołajki. Kochał Mazury i Mikołajki – doprowadził do stworzenia na Ptasiej Wyspie wspaniałego hotelu.
Ogrom pracy, niezwykła wiedza i zaangażowanie zaowocowało zdobyciem przez firmę wielu nagród, takich jak: Mieszkaniowa Marka Roku, Budowlana Firma Roku, TOP 100 największych pomorskich firm, a także notowaniem INPRO w ścisłej czołówce rankingów Pulsu Biznesu, Manager Magazine oraz Forbes. Niekwestionowanym sukcesem było także wprowadzenie INPRO na Giełdę Papierów Wartościowych w 2011 roku, dzięki czemu wzrosła nie tylko jej wartość, ale również rozpoznawalność i uznanie.
Za co Piotr Stefaniak był ceniony?
Był on człowiekiem oddanym swoim marzeniom i stale dążącym do realizacji nowych celów. Nazywano go – „wizjonerem swoich czasów”, jednak on wolał inne określenie „o krok do przodu”. Był pragmatykiem, zawsze najwięcej wymagał od siebie samego. Bacznie obserwował i pracowicie działał, dlatego pod jego kierownictwem INPRO osiągnęło wiodącą pozycję na trójmiejskim rynku nieruchomości mieszkaniowych.
Można stwierdzić, że Piotr Stefaniak żył, aby budować. Mowa tu nie tylko o jego zawodowej pasji, ale także o wrodzonym talencie do budowania relacji między ludźmi. Twierdził, że podstawą sukcesu są właśnie ludzie. Z każdym potrafił znaleźć wspólny język. Pomagało mu w tym poczucie humoru, a także skromność oraz dystans do siebie i swoich osiągnięć. Wszystkim służył dobrą radą i pomocą. Chętnie dzielił się swoją wiedzą, dzięki czemu wielu rzeczy nauczył swoich pracowników i wychował całe „pokolenie INPRO”. Dbał nie tylko o rozwój, ale także o dobrą atmosferę pracy. Wielokrotnie mawiał, że: „Naszą dumą jest świetna załoga. O taki zespól nie jest wcale łatwo na dzisiejszym rynku pracy. Na szczęście u nas ci sami ludzie pracują przez wiele lat”. Wierząc, że to ludzie są największym potencjałem firmy, udało mu się zbudować zgrany, kompetentny i solidny zespół, na który zawsze mógł liczyć.
Nieoceniony autorytet, bezcenny przyjaciel. Na zawsze pozostanie w naszej pamięci.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.