Komunikaty PR

Niebawem na polskim rynku zadebiutuje RCS – zupełnie nowe wcielenie SMS-a

2020-02-29  |  12:00

Od kilku lat systematycznie spada liczba wysyłanych przez Polaków wiadomości SMS. W 2018 Polacy wysłali łącznie 46,5 mld SMS-ów, to o 3 miliardy mniej niż rok wcześniej. Wiadomość tekstowa ma już jednak swojego technologicznego następcę bardziej dostosowanego do potrzeb współczesnego użytkownika – to RCS, czyli Rich Communication Services, który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a
o szereg funkcji multimedialnych. Format z powodzeniem działa już w 55 krajach
i wielkimi krokami zbliża się do Polski. Już 4 marca w Warszawie odbędzie się specjalny warsztat dla firm organizowany przez Infobip, podczas którego będzie można poznać wszystkie funkcjonalności RCS i sprawdzić jego zastosowanie w praktyce.

„RCS to obok 5G jeden z najsilniejszych trendów na rynku telekomunikacyjnym. Warto przy tym zaznaczyć, że swój debiut w segmencie A2P miał dopiero na początku 2019 r., co tym bardziej pokazuje jak dobrze format się przyjął na całym świecie. Polska jest kolejnym
z obszarów dynamicznej ekspansji RCS. Patrząc na nawyki naszego społeczeństwa, odnajdywanie  się zarówno w środowisku social media, jak i aktywne korzystanie ze środowiska mobile widać doskonałe fundamenty pod to rozwiązanie. W odróżnieniu od emerytowanego już SMS’a, usługa ta jest prawdziwym kombajnem multimedialnym. Wiadomości RCS adresowane np. do potencjalnego klienta to nie tylko nieograniczona ilość tekstu, ale także możliwość ząlączania różnych multimediów i pełna interaktywność ułatwiająca np. podejmowanie decyzji zakupowej czy przeglądanie portfolio produktowego. Komunikacyjnie założenia są bardzo podobne do SMS’a, natomiast pod względem funkcjonalności jest to zdecydowanie dużo bardziej adekwatny produkt na miarę naszych czasów, nawyków i rozwoju technologicznego. Nie bez powodu mówimy o nowym standardzie komunikacji mobilnej, gdyż zmiany są rewolucyjne w zestawieniu z SMS-em. Już wkrótce zresztą przekonają się o tym Polacy.” –
wyjaśnia Magdalena Dudek, Senior Sales Manager w firmie Infobip.

W listopadzie 2019 r. format RCS był udostępniony przez 81 operatorów telekomunikacyjnych w 55 krajach. Szacuje się, że w I kwartale 2020 r. już blisko 100 operatorow będzie oferowało ten format. RCS ma rozbudowane funkcje chatu, włączając w to również możliwość posiadania chatu grupowego. Pozwala równiez na przesyłanie plików pomiędzy użytkownikami, w tym nie tylko plików tekstowych, lecz również audio oraz video. Można też za jego pomocą sprawdzić w czasie rzeczywistym zatowarowanie usług lub produktów. Komunikacja w tym przypadku przebiega bez konieczności wymieniania się dodatkowymi numerami i nie wymaga dodatkowych formalności. Infobip to jeden ze światowych liderów we wdrażaniu komunikacji RCS dla globalnych marek. Wśród jego klientów znajduje się m.in. Uber, a wśród stretegicznych partnerów Vodafone i Google. „W naszym portfolio dominują zarówno globalne marki jak i podmioty działające na wybranych lokalnych rynkach. Co ciekawe formuła RCS jest na tyle uniwersalna, że sprawdza się dotychczas niezależnie od modelu. Przykładowo, meksykański Club Comex dzięki wdrożeniu RCS odnotował wzrost przychodów z kampanii o 115%.” – wyjaśnia Magdalena Dudek.

„W firmie Uber nieustannie rzucamy wyzwanie samym sobie. Wszystko, począwszy od szybkiego dostarczania jedzenia dzięki UberEATS, po zmniejszenie korków w miastach poprzez zachęcanie ludzi do rezygnacji poruszania się własnymi samochodami, wymaga natychmiastowego, wnikliwego dialogu z pasażerami i kierowcami. Atrakcyjna wizualnie treść zapewnia natychmiastowy wpływ na odbiorcę. Ten efekt możemy uzyskać przesyłając wiadomości RCS, na przykład potwierdzając przejazdy w formie wideo i dostarczając atrakcyjne zdjęcia jedzenia w menu lunchowym. Wszystko to pozwala nam jako Uberowi odkrywać możliwości wykorzystania rozwoju komunikacji mobilnej dla wszystkich użytkowników Uber na całym świecie.” uważa Rahul Vijay reprezentujący dział Global Strategic Sourcing w firmie Uber.

„RCS to rewolucja w segmencie komunikacji marketingowej z klientem. Tak wszechstronnego narzędzia jeszcze nie było. Można śmiało powiedzieć, że SMS w dzisiejszych czasach jest anachroniczny. RCS natomiast jest szyty na miarę współczesnego konsumenta zapewniając mu np. szereg multimedialnych powodów do podjęcia decyzji zakupowej. Co więcej może mieć realny wpływ i fizycznie umożliwić dokonanie transakcji. To rewolucyjny format z punktu widzenia działów marketingu, a równocześnie funkcjonalnosć znacznie wzbogacająca content operatora telekomunikacyjnego. O wszystkim będzie można przekonać się w praktyce już
4 marca podczas organizowanego przez nas warsztatu.” –
mówi Małgorzata Dudek.

Warsztat pt. „RCS Business Messaging – nowa jakość multimedialnej komunikacji aplikacyjnej w Polsce”  odbędzie się 4 marca 2020 roku, w centrum Warszawy – budynek Q22, przy Aleji Jana Pawła II nr 22, na XIV piętrze. Spotkanie poprowadzą specjaliści Infobip oraz eksperci jedej z czołowych sieci telekomunikacyjnych w Polsce.

***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja Sony o technologiach chmurowych! Biuro prasowe
2024-03-28 | 10:30

Sony o technologiach chmurowych!

Cloudsourcing Storytelling to cykl podcastów przygotowany przez Sony. W każdym odcinku eksperci i twórcy rozmawiają o tym jak wykorzystać technologie chmurowe do szybszej i
Telekomunikacja Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G
2024-03-27 | 01:00

Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G

STARTUJE PIERWSZA W POLSCE AKADEMIA 5G Akademia 5G to pierwszy w Polsce kompleksowy cykl edukacyjny poświęcony automatyzacji przedsiębiorstw z wykorzystaniem technologii 5G. To
Telekomunikacja Program CSR Nexera Heroes z kolejnym rekordem
2024-03-14 | 09:00

Program CSR Nexera Heroes z kolejnym rekordem

220 milionów kroków wystarcza by trzykrotnie okrążyć ziemię. Właśnie taki dystans w 2023 roku przemierzyli pracownicy firmy Nexera, którzy od kilku lat, w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.