APP-Projekt kontynuuje współpracę z partnerami w zakresie świadczenia usługi BIN
W nowym roku firma inżynierska APP-Projekt kontynuuje rozpoczęte w ostatnich miesiącach współprace z partnerami, w zakresie świadczenia specjalistycznej usługi, jaką jest Bankowy Inspektor Nadzoru (BIN). Obecnie takie działania wykonuje m.in. przy kilku projektach na rzecz dewelopera Skanska oraz przy nietypowym przedsięwzięciu rewitalizacyjnym dla poznańskiego inwestora Garvest.
Usługa Bankowego Inspektora Nadzoru obejmuje szereg działań, począwszy od oceny stanu zaawansowania prac budowlanych, poprzez przegląd dokumentów finansowych i analizę budżetu oraz harmonogramu projektu, a skończywszy na inspekcjach placu budowy i raportowaniu postępu robót. W ramach oferty APP-Projekt oferuje klientom współpracę z bankami udzielającymi kredytów inwestycyjnych. Reprezentowanie inwestorów zapewnia im ograniczenie ryzyka kredytowego poprzez systematyczne dostarczanie obu stronom bezpośrednich informacji odnośnie stanu inwestycji oraz statusu finansowania jej przez instytucję finansową.
Działając na rynku od kilkunastu lat, wyspecjalizowaliśmy się w szeregu usług, które realizujemy dla naszych partnerów obecnie w kilku miastach, w tym m.in. w Warszawie, Poznaniu czy Krakowie. Są to także usługi bardziej niszowe, wysoko specjalistyczne jak Bankowy Inspektor Nadzoru. To niezwykle ważne działania, stanowią istotne wsparcie dla inwestorów, dzięki naszemu doświadczeniu realizujemy ich rocznie kilkadziesiąt – podkreśla Michał Korwin-Małaszyński, Członek Zarządu APP-Projekt.
W ramach współpracy ze Skanska, APP-Projekt świadczy usługę Bankowego Inspektora Nadzoru m.in. w ramach stołecznej inwestycji Nu Wola, a także w Krakowie, przy projekcie mieszkaniowym Hemma Orawska. Obydwie inwestycje planowo mają zostać oddane do użytkowania z końcem bieżącego roku. Dla Skanska firma dostarczała usługę BIN także przy dwóch innych projektach mieszkaniowych w Warszawie – Park Skandynawia i Jaśminowy Mokotów.
Rolę Bankowego Inspektora Nadzoru APP-Projekt pełni ponadto dla projektu rewitalizacyjnego w Poznaniu, realizowanego przy ulicy Śniadeckich. Firma Garvest przebudowuje tam Halę Batonhaus oraz Browar Hoffmanna. Założeniem jest adaptacja hali i budynku dawnego browaru do nowych przystosowań wraz z jednoczesnym przywróceniem obiektom ich pierwotnego wyglądu.
Usługą BIN APP-Projekt wspierała w 2022 roku m.in. Metropolis Investments przy obiekcie Wow Wola, a także FB Antczak z Grupy Antczak przy inwestycji Ursus Nova.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.