Komunikaty PR

Architektura Promenady inspiruje do rozrywki, wypoczynku i zakupów

2019-01-16  |  17:30
Biuro prasowe
Do pobrania SUDPolska ( 0.07 MB )

Atrium Promenada w wyniku ukończenia pierwszej fazy rozbudowy i przebudowy zyskała zupełnie nową strefę food court pod nazwą Republika Smaku. Natomiast część pasażu głównego w wyniku gruntownej modernizacji została zmieniona w Aleję Fontann.  Architektura Promenady nawiązuje do najnowszych trendów w projektowaniu przestrzeni handlowych na świecie. W kolejnych latach centrum bardzo się zmieni, między innymi za sprawą architektów z pracowni SUD Polska, by jeszcze lepiej odpowiadać na współczesne potrzeby klientów, szukających nie tylko zakupów, ale też rozrywki i wypoczynku.

 

Projekt modernizacji Atrium Promenada powstał z myślą o Les Grands Magasins – kultowych domach towarowych z II połowy XIX wieku oraz modowych ulic Paryża, Mediolanu i Londynu. Historyczne inspiracje zaczerpnięte z dziewiętnastowiecznej architektury domów handlowych, w przebudowanej Promenadzie przejawiają się we wzorze posadzki Alei Fontann, dekoracyjnym kształcie żyrandoli oraz w detalu balustrady. Podwójne witryny sklepowe, usunięcie jednej kondygnacji oraz szklane balustrady sprawiły, że Atrium Promenada została wypełniona światłem.

Jasna i otwarta przestrzeń

Dzięki modernizacji głównego pasażu udało się uzyskać otwartą i jasną przestrzeń. Wysokie, podwójne witryny Atrium Promenada nawiązują do najbardziej eleganckich europejskich przestrzeni handlowych. Wnętrza swoim stylem sprawiają, że zakupy płynnie łączą się z bogatą ofertą usługową i gastronomiczną.

- Podróżując po europejskich miastach widzimy wyraźnie trend przekształcania przestrzeni handlowych, które pomimo tego, że są oddalone od miast, są częstą destynacją, stają się nowymi centrami życia. Zakupy nie pełnią w nich jedynej funkcji, a dzięki otwartym przestrzeniom oraz dużym witrynom sklepowym, płynnie łączą się z innymi funkcjami – spotkań oraz relaksu – komentuje Jocelyn Fillard, Dyrektor ds. Architektury, Partner w SUD Polska.

Styl klimatycznego bistro

Część restauracyjna Promenady tworzy zupełnie nową kulinarną destynację. Dzięki przyciemnionemu światłu i oddzieleniu części kulinarnej, poszczególne restauracje przywodzą na myśl przytulne bistra, schowane w zakamarkach wąskich uliczek miejskich. Poprzez zastosowanie postarzanego, drewnianego sufitu, miękkich kanap, dekoracyjnych ram oraz donic z zielenią uzyskano wyjątkowy klimat nowojorskich kafejek oraz przytulną atmosferę francuskich bistr w stylu retro. Graficzna mozaika posadzek, łączy w sobie współczesne materiały oraz tradycyjne wzory. Meble inspirowane antykami w połączeniu z industrialnym charakterem lamp, tworzą wyjątkowy, nieco eklektyczny styl bistro.

Aleja Fontann

Centralnym punktem Atrium Promenady jest Aleja Fontann, z główną fontanną o średnicy
5 metrów, pozwalającą na zsynchronizowaną grę świateł, wody i muzyki. Inspiracją stworzenia Alei Fontann była duża istniejąca fontanna - rzeka, która stanowiła unikalny element wnętrza i była znakiem rozpoznawczym centrum. Jej forma była już jednak nieaktualna i stanowiła barierę komunikacyjną. Myślą przewodnią modernizacji pasażu było zachowanie fontanny jako elementu charakterystycznego centrum, przy jednoczesnym nadaniu jej współczesnego i unikalnego charakteru. Wykorzystana została wysokość i przestrzeń. Obecnie we wnętrzu Atrium Promenady są dwie fontanny oraz jedna wirtualna rzeka, stanowiąca posadzkę interaktywną. Docelowo ma powstać jeszcze jedna fontanna oraz interaktywna rzeka. Główna fontanna ma możliwość wyświetlenia grafik, a żyrandol zlokalizowany powyżej, razem z instalacjami wodnymi, stanowi centrum pokazów wykorzystujących wodę i dźwięk.

Architektoniczne wyzwanie

Modernizacja Atrium Promenady stanowiła architektoniczne wyzwanie. Centrum handlowe było otwarte przez cały czas modernizacji, a prace były prowadzone również w nocy. Dzięki skrupulatnemu planowaniu udało się ograniczyć liczbę nieużytkowanych lokali.

- Konieczność funkcjonowania obiektu handlowego podczas przebudowy była dla nas oczywista już od wstępnych założeń koncepcyjnych. Wspólnie z Inwestorem byliśmy zgodni co do tego, że prace muszą być zaplanowane w sposób jak najmniej uciążliwy dla odwiedzających oraz najemców istniejącego centrum. Zależało nam, aby w jak największym stopniu ograniczyć liczbę nieużytkowanych w czasie przebudowy lokali. Dodatkowo, Inwestor zdecydował się na użytkowanie niektórych przestrzeni tymczasowo i wdrożył bardzo ciekawy program „Pop-up store’ów” który cały czas jest kontynuowany, również w nowo otwartych butikach – powiedziała Magdalena Plutyńska, Projekt Manager w SUD Polska.

Atrium Promenada jest jednym z pierwszych centrów handlowych w Warszawie. Centrum powstało na istniejących obiektach historycznych Przemysłowych Zakładów Optycznych. Duże wyzwanie stanowiło dostosowanie istniejącej tkanki konstrukcyjnej do najnowszych standardów w projektowaniu, które odpowiadają potrzebom nawet najbardziej wymagających klientów.

Dalsze plany modernizacji

W wyniku kompleksowej modernizacji, dzięki odwadze Inwestora, każda aleja Atrium Promenady będzie zaskakująca i wyjątkowa. Powstanie między innymi Aleja Parkowa – z biegnącym wzdłuż pasem zieleni, oraz Aleja Rynkowa inspirowana miejską przestrzenią. Dodatkowo projekt przewiduje zagospodarowanie terenów w otoczeniu centrum, m.in. Zieloną Promenadę oraz dwie przestrzenie publiczne w formie placów ogólnodostępnych. Całościowy projekt modernizacji Atrium Promenada powstał w pracowni SUD Polska. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Otwarta Wilda zachwyca nowoczesnością Biuro prasowe
2019-07-22 | 13:00

Otwarta Wilda zachwyca nowoczesnością

BPI Real Estate Poland realizuje inwestycję Vilda Park w poznańskiej dzielnicy Wilda. Osiedle o nowoczesnym i otwartym charakterze dopasowane jest do warunków zabudowy w tej zmieniającej
Nieruchomości Pierwszy Motel One w Polsce wybudowany i przekazany przez STRABAG Real Estate
2019-07-22 | 12:00

Pierwszy Motel One w Polsce wybudowany i przekazany przez STRABAG Real Estate

Pierwszy Motel One w Polsce wybudowany i przekazany przez STRABAG Real Estate ·      10.580 m² całkowitej powierzchni w centrum
Nieruchomości Italinox-Polska nowym najemcą w parku MLP Czeladź
2019-07-22 | 11:10

Italinox-Polska nowym najemcą w parku MLP Czeladź

Dystrybutor materiałów ze stali odpornych na korozję wynajął ponad 3500 m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej w parku logistycznym MLP Czeladź. Gotowy obiekt zostanie przekazany

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Handel

Kolejny trudny sezon dla polskich sadowników. Ich problemy z pracownikami, pogodą i ukraińską konkurencją odczują kieszenie konsumentów

Rosyjskie embargo i brak możliwości eksportu na tamtejszy rynek, niedobór pracowników sezonowych, konkurencja ze strony producentów z Ukrainy i nierówne relacje z przemysłem przetwórczym to w tej chwili największe bolączki polskich sadowników – ocenia Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP. Jak podkreśla, bez właściwych rozwiązań nie będzie możliwe utrzymanie wskaźników produkcji i eksportu z poprzednich lat, a branża przegra z zagraniczną konkurencją. Zwłaszcza że polskich sadowników nie rozpieszcza ostatnio także pogoda: niekorzystne warunki spowodowały, że zbiory wszystkich gatunków owoców będą w tym roku 30 do nawet 50 proc. niższe. To z kolei odczują kieszenie konsumentów.

Konsument

TikTok nowym narzędziem dla promocji młodych twórców i marek. Młodzi ludzie stają się odporni na tradycyjne reklamy

Influencer marketing to jeden z najszybciej rosnących segmentów cyfrowego marketingu. Wykorzystanie do promocji znanych blogerów i vlogerów pozwala szybko zdobywać nowych klientów i docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodych. Warunkiem skutecznego influencer marketingu jest jednak odpowiedni dobór twórców do kampanii i ich wiarygodność. Łączeniu marek i influencerów służy projekt FOLLOVERS, który jest efektem współpracy mediowego giganta Viacom i grupy BrandBuddies, z którą współpracuje ponad 750 marek. Do promocji będzie wykorzystywał TikToka i Instagrama, które stają się coraz popularniejszymi platformami.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Prawo

Za kilka lat inwestycje będą zamierać z powodu sytuacji na rynku pracy. Inwestorzy nie będą mieli wykonawców o odpowiednich kompetencjach

Na polskim rynku pracy już brakuje kilku milionów pracowników, inni z kolei narzekają na brak zatrudnienia. Wynika to z jednej strony z niedopasowania umiejętności pracowników i potrzeb pracodawców, z drugiej z sytuacji demograficznej oraz niskiej aktywności zawodowej Polaków. Zdaniem eksperta rynku pracy z Konfederacji Lewiatan potrzebna jest zachęcająca do podejmowania pracy polityka, dostosowanie programów kształcenia do wymagań rynku i odpowiedzialna polityka migracyjna.

IFA 2019 Berlin

Handel

Sklepy będą w stanie dostarczać produkty poniżej 24 h. Stanie się to możliwe dzięki technologii zdalnej identyfikacji przedmiotów

W Polsce co roku sprzedawanych jest ok. 30 mln chipów działających w technologii RFID. Globalny rynek jest wart ok. 11 mld dolarów i szybko rośnie, bo technologia zdalnej identyfikacji przedmiotów znajduje szereg zastosowań niemal w każdej branży – od logistyki, przemysłu farmaceutycznego, po sklepy detaliczne i e-commerce. Duży potencjał ma zwłaszcza w tej ostatniej, bo RFID pozwala skutecznie zarządzać zapasami produktów, trafiać z reklamami do konsumentów, ograniczyć kradzieże w sklepach, a także znacznie skrócić czas dostawy zamówionych towarów.

Złote Spinacze 2019