Komunikaty PR

Architektura Promenady inspiruje do rozrywki, wypoczynku i zakupów

2019-01-16  |  17:30
Biuro prasowe
Do pobrania SUDPolska ( 0.07 MB )

Atrium Promenada w wyniku ukończenia pierwszej fazy rozbudowy i przebudowy zyskała zupełnie nową strefę food court pod nazwą Republika Smaku. Natomiast część pasażu głównego w wyniku gruntownej modernizacji została zmieniona w Aleję Fontann.  Architektura Promenady nawiązuje do najnowszych trendów w projektowaniu przestrzeni handlowych na świecie. W kolejnych latach centrum bardzo się zmieni, między innymi za sprawą architektów z pracowni SUD Polska, by jeszcze lepiej odpowiadać na współczesne potrzeby klientów, szukających nie tylko zakupów, ale też rozrywki i wypoczynku.

 

Projekt modernizacji Atrium Promenada powstał z myślą o Les Grands Magasins – kultowych domach towarowych z II połowy XIX wieku oraz modowych ulic Paryża, Mediolanu i Londynu. Historyczne inspiracje zaczerpnięte z dziewiętnastowiecznej architektury domów handlowych, w przebudowanej Promenadzie przejawiają się we wzorze posadzki Alei Fontann, dekoracyjnym kształcie żyrandoli oraz w detalu balustrady. Podwójne witryny sklepowe, usunięcie jednej kondygnacji oraz szklane balustrady sprawiły, że Atrium Promenada została wypełniona światłem.

Jasna i otwarta przestrzeń

Dzięki modernizacji głównego pasażu udało się uzyskać otwartą i jasną przestrzeń. Wysokie, podwójne witryny Atrium Promenada nawiązują do najbardziej eleganckich europejskich przestrzeni handlowych. Wnętrza swoim stylem sprawiają, że zakupy płynnie łączą się z bogatą ofertą usługową i gastronomiczną.

- Podróżując po europejskich miastach widzimy wyraźnie trend przekształcania przestrzeni handlowych, które pomimo tego, że są oddalone od miast, są częstą destynacją, stają się nowymi centrami życia. Zakupy nie pełnią w nich jedynej funkcji, a dzięki otwartym przestrzeniom oraz dużym witrynom sklepowym, płynnie łączą się z innymi funkcjami – spotkań oraz relaksu – komentuje Jocelyn Fillard, Dyrektor ds. Architektury, Partner w SUD Polska.

Styl klimatycznego bistro

Część restauracyjna Promenady tworzy zupełnie nową kulinarną destynację. Dzięki przyciemnionemu światłu i oddzieleniu części kulinarnej, poszczególne restauracje przywodzą na myśl przytulne bistra, schowane w zakamarkach wąskich uliczek miejskich. Poprzez zastosowanie postarzanego, drewnianego sufitu, miękkich kanap, dekoracyjnych ram oraz donic z zielenią uzyskano wyjątkowy klimat nowojorskich kafejek oraz przytulną atmosferę francuskich bistr w stylu retro. Graficzna mozaika posadzek, łączy w sobie współczesne materiały oraz tradycyjne wzory. Meble inspirowane antykami w połączeniu z industrialnym charakterem lamp, tworzą wyjątkowy, nieco eklektyczny styl bistro.

Aleja Fontann

Centralnym punktem Atrium Promenady jest Aleja Fontann, z główną fontanną o średnicy
5 metrów, pozwalającą na zsynchronizowaną grę świateł, wody i muzyki. Inspiracją stworzenia Alei Fontann była duża istniejąca fontanna - rzeka, która stanowiła unikalny element wnętrza i była znakiem rozpoznawczym centrum. Jej forma była już jednak nieaktualna i stanowiła barierę komunikacyjną. Myślą przewodnią modernizacji pasażu było zachowanie fontanny jako elementu charakterystycznego centrum, przy jednoczesnym nadaniu jej współczesnego i unikalnego charakteru. Wykorzystana została wysokość i przestrzeń. Obecnie we wnętrzu Atrium Promenady są dwie fontanny oraz jedna wirtualna rzeka, stanowiąca posadzkę interaktywną. Docelowo ma powstać jeszcze jedna fontanna oraz interaktywna rzeka. Główna fontanna ma możliwość wyświetlenia grafik, a żyrandol zlokalizowany powyżej, razem z instalacjami wodnymi, stanowi centrum pokazów wykorzystujących wodę i dźwięk.

Architektoniczne wyzwanie

Modernizacja Atrium Promenady stanowiła architektoniczne wyzwanie. Centrum handlowe było otwarte przez cały czas modernizacji, a prace były prowadzone również w nocy. Dzięki skrupulatnemu planowaniu udało się ograniczyć liczbę nieużytkowanych lokali.

- Konieczność funkcjonowania obiektu handlowego podczas przebudowy była dla nas oczywista już od wstępnych założeń koncepcyjnych. Wspólnie z Inwestorem byliśmy zgodni co do tego, że prace muszą być zaplanowane w sposób jak najmniej uciążliwy dla odwiedzających oraz najemców istniejącego centrum. Zależało nam, aby w jak największym stopniu ograniczyć liczbę nieużytkowanych w czasie przebudowy lokali. Dodatkowo, Inwestor zdecydował się na użytkowanie niektórych przestrzeni tymczasowo i wdrożył bardzo ciekawy program „Pop-up store’ów” który cały czas jest kontynuowany, również w nowo otwartych butikach – powiedziała Magdalena Plutyńska, Projekt Manager w SUD Polska.

Atrium Promenada jest jednym z pierwszych centrów handlowych w Warszawie. Centrum powstało na istniejących obiektach historycznych Przemysłowych Zakładów Optycznych. Duże wyzwanie stanowiło dostosowanie istniejącej tkanki konstrukcyjnej do najnowszych standardów w projektowaniu, które odpowiadają potrzebom nawet najbardziej wymagających klientów.

Dalsze plany modernizacji

W wyniku kompleksowej modernizacji, dzięki odwadze Inwestora, każda aleja Atrium Promenady będzie zaskakująca i wyjątkowa. Powstanie między innymi Aleja Parkowa – z biegnącym wzdłuż pasem zieleni, oraz Aleja Rynkowa inspirowana miejską przestrzenią. Dodatkowo projekt przewiduje zagospodarowanie terenów w otoczeniu centrum, m.in. Zieloną Promenadę oraz dwie przestrzenie publiczne w formie placów ogólnodostępnych. Całościowy projekt modernizacji Atrium Promenada powstał w pracowni SUD Polska. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy w trybie pracy zdalnej i online Biuro prasowe
2020-03-30 | 18:00

Deweloperzy w trybie pracy zdalnej i online

Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy Agrobex - Wydarzenia na świecie zmusiły wiele firm, a nawet branż na zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń sprzedażowych oraz
Nieruchomości Enklawa Winogrady z kolejnymi postępami na budowie
2020-03-30 | 18:00

Enklawa Winogrady z kolejnymi postępami na budowie

Choć tegoroczna wiosna nie należy do najłatwiejszych ze względu na sytuację epidemiologiczną w kraju i na świecie, deweloperzy dokładają wszelkich starań, by rozpoczęte inwestycje były
Nieruchomości Osiedle Zielone Rabowice II po raz V
2020-03-30 | 14:00

Osiedle Zielone Rabowice II po raz V

- Gdy zaczynaliśmy projekt Zielonych Rabowic miejscowości położone od wschodniej strony Poznania powoli zyskiwały na popularności. Przygotowując się do nowej inwestycji, zawsze analizujemy

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.