Komunikaty PR

Architektura Promenady inspiruje do rozrywki, wypoczynku i zakupów

2019-01-16  |  17:30
Biuro prasowe
Do pobrania SUDPolska ( 0.07 MB )

Atrium Promenada w wyniku ukończenia pierwszej fazy rozbudowy i przebudowy zyskała zupełnie nową strefę food court pod nazwą Republika Smaku. Natomiast część pasażu głównego w wyniku gruntownej modernizacji została zmieniona w Aleję Fontann.  Architektura Promenady nawiązuje do najnowszych trendów w projektowaniu przestrzeni handlowych na świecie. W kolejnych latach centrum bardzo się zmieni, między innymi za sprawą architektów z pracowni SUD Polska, by jeszcze lepiej odpowiadać na współczesne potrzeby klientów, szukających nie tylko zakupów, ale też rozrywki i wypoczynku.

 

Projekt modernizacji Atrium Promenada powstał z myślą o Les Grands Magasins – kultowych domach towarowych z II połowy XIX wieku oraz modowych ulic Paryża, Mediolanu i Londynu. Historyczne inspiracje zaczerpnięte z dziewiętnastowiecznej architektury domów handlowych, w przebudowanej Promenadzie przejawiają się we wzorze posadzki Alei Fontann, dekoracyjnym kształcie żyrandoli oraz w detalu balustrady. Podwójne witryny sklepowe, usunięcie jednej kondygnacji oraz szklane balustrady sprawiły, że Atrium Promenada została wypełniona światłem.

Jasna i otwarta przestrzeń

Dzięki modernizacji głównego pasażu udało się uzyskać otwartą i jasną przestrzeń. Wysokie, podwójne witryny Atrium Promenada nawiązują do najbardziej eleganckich europejskich przestrzeni handlowych. Wnętrza swoim stylem sprawiają, że zakupy płynnie łączą się z bogatą ofertą usługową i gastronomiczną.

- Podróżując po europejskich miastach widzimy wyraźnie trend przekształcania przestrzeni handlowych, które pomimo tego, że są oddalone od miast, są częstą destynacją, stają się nowymi centrami życia. Zakupy nie pełnią w nich jedynej funkcji, a dzięki otwartym przestrzeniom oraz dużym witrynom sklepowym, płynnie łączą się z innymi funkcjami – spotkań oraz relaksu – komentuje Jocelyn Fillard, Dyrektor ds. Architektury, Partner w SUD Polska.

Styl klimatycznego bistro

Część restauracyjna Promenady tworzy zupełnie nową kulinarną destynację. Dzięki przyciemnionemu światłu i oddzieleniu części kulinarnej, poszczególne restauracje przywodzą na myśl przytulne bistra, schowane w zakamarkach wąskich uliczek miejskich. Poprzez zastosowanie postarzanego, drewnianego sufitu, miękkich kanap, dekoracyjnych ram oraz donic z zielenią uzyskano wyjątkowy klimat nowojorskich kafejek oraz przytulną atmosferę francuskich bistr w stylu retro. Graficzna mozaika posadzek, łączy w sobie współczesne materiały oraz tradycyjne wzory. Meble inspirowane antykami w połączeniu z industrialnym charakterem lamp, tworzą wyjątkowy, nieco eklektyczny styl bistro.

Aleja Fontann

Centralnym punktem Atrium Promenady jest Aleja Fontann, z główną fontanną o średnicy
5 metrów, pozwalającą na zsynchronizowaną grę świateł, wody i muzyki. Inspiracją stworzenia Alei Fontann była duża istniejąca fontanna - rzeka, która stanowiła unikalny element wnętrza i była znakiem rozpoznawczym centrum. Jej forma była już jednak nieaktualna i stanowiła barierę komunikacyjną. Myślą przewodnią modernizacji pasażu było zachowanie fontanny jako elementu charakterystycznego centrum, przy jednoczesnym nadaniu jej współczesnego i unikalnego charakteru. Wykorzystana została wysokość i przestrzeń. Obecnie we wnętrzu Atrium Promenady są dwie fontanny oraz jedna wirtualna rzeka, stanowiąca posadzkę interaktywną. Docelowo ma powstać jeszcze jedna fontanna oraz interaktywna rzeka. Główna fontanna ma możliwość wyświetlenia grafik, a żyrandol zlokalizowany powyżej, razem z instalacjami wodnymi, stanowi centrum pokazów wykorzystujących wodę i dźwięk.

Architektoniczne wyzwanie

Modernizacja Atrium Promenady stanowiła architektoniczne wyzwanie. Centrum handlowe było otwarte przez cały czas modernizacji, a prace były prowadzone również w nocy. Dzięki skrupulatnemu planowaniu udało się ograniczyć liczbę nieużytkowanych lokali.

- Konieczność funkcjonowania obiektu handlowego podczas przebudowy była dla nas oczywista już od wstępnych założeń koncepcyjnych. Wspólnie z Inwestorem byliśmy zgodni co do tego, że prace muszą być zaplanowane w sposób jak najmniej uciążliwy dla odwiedzających oraz najemców istniejącego centrum. Zależało nam, aby w jak największym stopniu ograniczyć liczbę nieużytkowanych w czasie przebudowy lokali. Dodatkowo, Inwestor zdecydował się na użytkowanie niektórych przestrzeni tymczasowo i wdrożył bardzo ciekawy program „Pop-up store’ów” który cały czas jest kontynuowany, również w nowo otwartych butikach – powiedziała Magdalena Plutyńska, Projekt Manager w SUD Polska.

Atrium Promenada jest jednym z pierwszych centrów handlowych w Warszawie. Centrum powstało na istniejących obiektach historycznych Przemysłowych Zakładów Optycznych. Duże wyzwanie stanowiło dostosowanie istniejącej tkanki konstrukcyjnej do najnowszych standardów w projektowaniu, które odpowiadają potrzebom nawet najbardziej wymagających klientów.

Dalsze plany modernizacji

W wyniku kompleksowej modernizacji, dzięki odwadze Inwestora, każda aleja Atrium Promenady będzie zaskakująca i wyjątkowa. Powstanie między innymi Aleja Parkowa – z biegnącym wzdłuż pasem zieleni, oraz Aleja Rynkowa inspirowana miejską przestrzenią. Dodatkowo projekt przewiduje zagospodarowanie terenów w otoczeniu centrum, m.in. Zieloną Promenadę oraz dwie przestrzenie publiczne w formie placów ogólnodostępnych. Całościowy projekt modernizacji Atrium Promenada powstał w pracowni SUD Polska. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Murapol Nowa Toskania z filtrami antysmogowymi oraz opcją smart home Biuro prasowe
2019-05-20 | 10:15

Murapol Nowa Toskania z filtrami antysmogowymi oraz opcją smart home

Murapol rozpoczął sprzedaż lokali mieszkalnych w ramach pierwszego etapu nowej wrocławskiej inwestycji - Murapol Zielona Toskania zlokalizowanej na Wojszycach. W ofercie znajduje się 160
Nieruchomości Jakie rozwiązania ekologiczne znajdziemy w nowych osiedlach
2019-05-17 | 01:00

Jakie rozwiązania ekologiczne znajdziemy w nowych osiedlach

W których osiedlach? Czy w segmencie mieszkaniowym planowana jest realizacja budynków z zielonymi certyfikatami? Sondę prezentuje serwis nieruchomości dompress.pl Mirosław
Nieruchomości Fadesa Polnord rozpoczęła sprzedaż mieszkań w inwestycji Innova Concept
2019-05-17 | 01:00

Fadesa Polnord rozpoczęła sprzedaż mieszkań w inwestycji Innova Concept

Ruszyła budowa i sprzedaż mieszkań w Innova Concept, kolejnym projekcie grupy FPP realizowanym we wrocławskich Krzykach Innova Concept to czwarta inwestycja, której budowę FPP

Kalendarium

Telekomunikacja

Ponad 80 proc. młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami. To dla nich szansa na dostęp do nowych technologii i działań marketingowych

Wsparcie mentoringowe i pomoc w komercjalizacji nowych rozwiązań to główne potrzeby młodych przedsiębiorstw. Rozwój może umożliwić im współpraca z korporacjami i dużym biznesem, a – jak wynika z badań Fundacji StartUp Poland – ponad 80 proc. start-upów jest otwartych na takie rozwiązanie. Naprzeciw potrzebom w tym zakresie wychodzi zainicjowany przez UPC Polska program THINK BIG, który wspiera młode firmy rozwijające swój biznes w oparciu o nowe technologie. W tegorocznej, już szóstej edycji zostaną wyłonione najlepsze rozwiązania, które wspierają cyfrową transformację.

Ochrona środowiska

Europejska gospodarka traci na smogu setki miliardów euro rocznie. Innowacje w energetyce pomogłyby zaoszczędzić 180 mld w ciągu 7 lat

Smog – zgodnie z szacunkami Komisji Europejskiej – odpowiada za ok. 10 proc. przedwczesnych zgonów na świecie i kosztuje unijną gospodarkę nawet 475 mld euro rocznie. Wdrożenie innowacyjnych technologii w energetyce może przynieść nawet 183 mld euro oszczędności w ciągu nadchodzących 7 lat. Są wśród nich niskoemisyjne systemy grzewcze, tzw. generacja rozproszona, elektromobilność i niskoemisyjny transport czy wykorzystanie odpadów jako surowca do produkcji energii. – To na nich będzie się opierała ewolucja systemu energetycznego, która pozwoli nam zrealizować cele w obszarze jakości powietrza – podkreśla Marcin Lewenstein, dyrektor ds. innowacji w InnoEnergy.

Finanse

Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów. Pomaga w tym proces łączenia się firm w duże grupy

Polska to rynek z dużym potencjałem, ale również z dużym niedoubezpieczeniem – ocenia Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer TU S.A. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że pod względem wartości składki przypisanej brutto Polska plasuje się dopiero na 14. pozycji w Europie i wciąż ma do nadgonienia duży dystans względem Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Rodzimy rynek ubezpieczeniowy jest też w fazie dynamicznych zmian, a wiodącymi trendami są wszechobecna cyfryzacja i konsolidacja. W trakcie tego procesu jest też TU Gothaer, które lada moment pojawi się na rynku pod nowym brandem – Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group.

Finanse

80 proc. dużych firm angażuje się społecznie. Dla wielu staje się to ważnym elementem strategii

Duże firmy angażują się w działania społecznej odpowiedzialności biznesu. Robi to już 80 proc. z nich. CSR zwiększa zaufanie do przedsiębiorstwa – 83 proc. przedstawicieli pokolenia Y uznaje, że sukces firmy powinien wykraczać poza wyniki finansowe. Zdecydowana większość uważa, że największe firmy mają odpowiedni potencjał, by rozwiązywać problemy gospodarcze i społeczne. Przykładem takiego przedsiębiorstwa, jest Benefit Systems. Firma jako pierwsza spółka publiczna z regionu Europy Środkowo-Wschodniej otrzymała tytuł B Corporation przyznawany organizacjom, które w strategie działalności trwale wpisują zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.