Auto Partner urośnie do 60 tys. m2 w parkach MLP Group
Auto Partner, jeden z największych na rynku polskim dystrybutorów części samochodowych, wynajął 30 tys. m2 nowoczesnej powierzchni komercyjnej w ramach MLP Zgorzelec. Tym samym będzie pierwszym najemcą w nowym centrum logistycznym powstającym tuż przy granicy z Niemcami i Czechami. Dystrybutor i importer części samochodowych zwiększył jednocześnie do blisko 60 tys. m2 łączną powierzchnię we wszystkich obiektach wynajmowanych od MLP Group.
MLP Group dynamicznie rozwija współpracę z Grupą Auto Partner. W ramach podpisanej nowej umowy najmu dostarczy swojemu wieloletniemu partnerowi blisko 30 tys. m2 nowoczesnej powierzchni w przygotowywanym nowym centrum logistycznym MLP Zgorzelec. Z tego 28,5 tys. m2 wykorzystywane będzie na cele magazynowe, a ponad 1,1 tys. m2 przeznaczone zostanie na wysokiej klasy powierzchnię biurową i socjalną. Tym samym MLP Group rozpoczyna realizację kolejnego parku logistycznego zlokalizowanego na terenie naszego kraju.
Auto Partner jest dynamicznie rozwijającym się importerem i dystrybutorem części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i motocykli. Spółka stanowi platformę sprzedaży, głównie kanałami elektronicznymi oraz logistyki dostaw części zamiennych w trybie just-in-time do rozproszonych klientów, do których należą przede wszystkim warsztaty oraz sklepy motoryzacyjne.
„Rozpoczynamy realizację nowego centrum logistycznego zlokalizowanego w południowo zachodniej części kraju tuż przy granicy z Niemcami i Czechami. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że pierwszą umowę najmu zawarliśmy z naszym wieloletnim partnerem, który obecnie korzysta już z dwóch innych obiektów. Zgodnie ze strategią wszystkie nasze nowo powstające obiekty, także ten w Zgorzelcu, zostanie poddany procesowi certyfikacji BREEAM. Potwierdzi to stosowanie przez nas międzynarodowych standardów w zakresie ochrony środowiska” – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer, MLP Group S.A.
„Miniony rok był dla nas rekordowy pod wieloma względami, m.in. po raz pierwszy w naszej historii przebiliśmy barierę 2 mld zł przychodów już po trzech kwartałach roku. Co więcej, obecnie blisko 50% naszych przychodów pochodzi z eksportu. Nie zamierzamy się jednak zatrzymywać i chcemy dalej rosnąć. W tym celu postanowiliśmy zwiększyć naszą powierzchnię, która już teraz wynosi ponad 100 tys. m², o blisko jedną trzecią. Ułatwi nam to m.in. zintensyfikowanie działalności poza granicami Polski. Dlatego zdecydowaliśmy się postawić na nowe centrum logistyczne przy granicy z Niemcami i Czechami” – zaznaczył Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner S.A.
Nowy obiekt dla Auto Partner będzie przygotowywany zgodnie z najnowocześniejszymi trendami panującymi na rynku nieruchomości magazynowych. Wysokość hali zostanie zwiększona do 11 metrów netto spełniając potrzeby operacyjne najemcy. Wewnątrz obiektu zostaną zaimplementowane najnowsze rozwiązania z zakresu automatyki. Na zewnątrz powstanie z kolei duży parking z miejscami dla około 500 pojazdów. Zapewni to komfort wszystkim dojeżdżającym pracownikom. Zgodnie ze strategią MLP Group obiekt będzie spełniał wymagania certyfikacji BREEAM.
Auto Partner jest wieloletnim klientem MLP Group. Współpracuje z deweloperem, będącym również zarządcą nieruchomości, od 2016 roku. Obecnie korzysta już z 13,2 tys. m2 oferowanych w ramach centrum logistycznego MLP Pruszków II oraz z 14,5 tys. m2 powierzchni w MLP Poznań West.
MLP Zgorzelec jest nowym parkiem logistycznym w portfolio MLP Group. Docelowo może dostarczyć łącznie około 90 tys. m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej. MLP Zgorzelec wyróżnia się doskonałą lokalizacją zapewniającą bezpośredni dostęp do międzynarodowych rynków. Do przejścia granicznego z Niemcami w Jędrzychowicach oraz do przejścia granicznego Zawidów z Czechami jest jedynie po około 13 km. Jednocześnie park znajduje się zaledwie 6 km od autostrady A4.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.