Auto Partner urośnie do 60 tys. m2 w parkach MLP Group
Auto Partner, jeden z największych na rynku polskim dystrybutorów części samochodowych, wynajął 30 tys. m2 nowoczesnej powierzchni komercyjnej w ramach MLP Zgorzelec. Tym samym będzie pierwszym najemcą w nowym centrum logistycznym powstającym tuż przy granicy z Niemcami i Czechami. Dystrybutor i importer części samochodowych zwiększył jednocześnie do blisko 60 tys. m2 łączną powierzchnię we wszystkich obiektach wynajmowanych od MLP Group.
MLP Group dynamicznie rozwija współpracę z Grupą Auto Partner. W ramach podpisanej nowej umowy najmu dostarczy swojemu wieloletniemu partnerowi blisko 30 tys. m2 nowoczesnej powierzchni w przygotowywanym nowym centrum logistycznym MLP Zgorzelec. Z tego 28,5 tys. m2 wykorzystywane będzie na cele magazynowe, a ponad 1,1 tys. m2 przeznaczone zostanie na wysokiej klasy powierzchnię biurową i socjalną. Tym samym MLP Group rozpoczyna realizację kolejnego parku logistycznego zlokalizowanego na terenie naszego kraju.
Auto Partner jest dynamicznie rozwijającym się importerem i dystrybutorem części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i motocykli. Spółka stanowi platformę sprzedaży, głównie kanałami elektronicznymi oraz logistyki dostaw części zamiennych w trybie just-in-time do rozproszonych klientów, do których należą przede wszystkim warsztaty oraz sklepy motoryzacyjne.
„Rozpoczynamy realizację nowego centrum logistycznego zlokalizowanego w południowo zachodniej części kraju tuż przy granicy z Niemcami i Czechami. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że pierwszą umowę najmu zawarliśmy z naszym wieloletnim partnerem, który obecnie korzysta już z dwóch innych obiektów. Zgodnie ze strategią wszystkie nasze nowo powstające obiekty, także ten w Zgorzelcu, zostanie poddany procesowi certyfikacji BREEAM. Potwierdzi to stosowanie przez nas międzynarodowych standardów w zakresie ochrony środowiska” – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer, MLP Group S.A.
„Miniony rok był dla nas rekordowy pod wieloma względami, m.in. po raz pierwszy w naszej historii przebiliśmy barierę 2 mld zł przychodów już po trzech kwartałach roku. Co więcej, obecnie blisko 50% naszych przychodów pochodzi z eksportu. Nie zamierzamy się jednak zatrzymywać i chcemy dalej rosnąć. W tym celu postanowiliśmy zwiększyć naszą powierzchnię, która już teraz wynosi ponad 100 tys. m², o blisko jedną trzecią. Ułatwi nam to m.in. zintensyfikowanie działalności poza granicami Polski. Dlatego zdecydowaliśmy się postawić na nowe centrum logistyczne przy granicy z Niemcami i Czechami” – zaznaczył Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner S.A.
Nowy obiekt dla Auto Partner będzie przygotowywany zgodnie z najnowocześniejszymi trendami panującymi na rynku nieruchomości magazynowych. Wysokość hali zostanie zwiększona do 11 metrów netto spełniając potrzeby operacyjne najemcy. Wewnątrz obiektu zostaną zaimplementowane najnowsze rozwiązania z zakresu automatyki. Na zewnątrz powstanie z kolei duży parking z miejscami dla około 500 pojazdów. Zapewni to komfort wszystkim dojeżdżającym pracownikom. Zgodnie ze strategią MLP Group obiekt będzie spełniał wymagania certyfikacji BREEAM.
Auto Partner jest wieloletnim klientem MLP Group. Współpracuje z deweloperem, będącym również zarządcą nieruchomości, od 2016 roku. Obecnie korzysta już z 13,2 tys. m2 oferowanych w ramach centrum logistycznego MLP Pruszków II oraz z 14,5 tys. m2 powierzchni w MLP Poznań West.
MLP Zgorzelec jest nowym parkiem logistycznym w portfolio MLP Group. Docelowo może dostarczyć łącznie około 90 tys. m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej. MLP Zgorzelec wyróżnia się doskonałą lokalizacją zapewniającą bezpośredni dostęp do międzynarodowych rynków. Do przejścia granicznego z Niemcami w Jędrzychowicach oraz do przejścia granicznego Zawidów z Czechami jest jedynie po około 13 km. Jednocześnie park znajduje się zaledwie 6 km od autostrady A4.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.