Budowa parku MLP Gliwice zakończona
Realizację projektu MLP Gliwice rozpoczęto w 2017 roku i zakończono na koniec II kwartału 2020 r. Inwestycja składa się z 3 nowoczesnych hal magazynowych klasy A o łącznej powierzchni najmu 44 377 m kw. Pierwszym najemcą parku została spółka Żabka Polska, największa sieć małych sklepów spożywczych typu convenience. Grupa łącznie korzysta z ok. 25 tys. m kw. przestrzeni magazynowej, z tego ok. 4 tys. m kw. stanowią chłodnie i mroźnie. Kolejne 11 tys. m kw. otrzymała spółka Just in Time, podmiot świadczący usługi outsourcingu logistycznego, który wykorzystuje powierzchnię magazynową przede wszystkim do składowania towarów. Grono najemców w MLP Gliwice zamyka spółka InPost, największy niezależny operator logistyczny w Polsce świadczący nowoczesne usługi dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży
e-commerce.
InPost jest klientem MLP Group od 2019 roku i łącznie wynajmuje od spółki ponad 26 tys. m kw. nowoczesnej przestrzeni w trzech kluczowych lokalizacjach w Polsce. W kompleksie logistycznym
MLP Gliwice spółka właśnie odebrała inwestycję zrealizowaną w systemie build-to-suit, wyposażoną w cross docki służące m.in. do sprawnego przeładunku, kompletowania i obsługi przesyłek kurierskich.
„Na Górnym Śląsku działamy bardzo intensywnie. To region, w którym w ostatnim czasie nastąpił duży rozwój gospodarczy spowodowany m. in. dobrą infrastrukturą transportową oraz wykfalifikowaną kadrą. Na wspomnianym obszarze mamy dwa parki: MLP Gliwice, który właśnie został skomercjalizowany w 100% oraz drugi MLP Czeladź wciąż z dużym potencjałem do rozbudowy wynoszącym ok. 50 tys.
m kw.” - podkreśliła Agnieszka Góźdź, Dyrektor Działu Sprzedaży w MLP Group S.A.
„Jestem przekonana, że tak szybie skomercjalizowanie tego projektu zawdzięczamy przede wszystkim doskonałej lokalizacji naszego centrum oraz elastycznemu podejściu do potrzeb Najemców z różnych branż” – dodała Agnieszka Góźdź.
MLP Group wprowadza do swoich parków wiele działań proekologicznych, które są pożądane przez obecnych, jak i potencjalnych najemców. Zgodnie ze standardem MLP Group wszystkie nowo powstające inwestycje oraz właśnie oddana do użytkowania powierzchnia dla spółki InPost objęte są certyfikacją BREEAM. Zielone projekty to nie tylko budynek przyjazny dla środowiska naturalnego, ale przede wszystkim dla osób z niego korzystających.
MLP Gliwice znajduje się w Szałszy na terenie gminy Zbrosławice, zaledwie 6 km na północ od centrum Gliwic. Park położony jest przy węźle Zabrze Zachód, łączącym autostradę A1 (Trójmiasto-Łódź-granica z Czechami) z drogą krajową nr 78 (Gliwice-Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach).Ta doskonała lokalizacja sprawia, że MLP Gliwice jest atrakcyjnym miejscem dla wielu obszarów działalności.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.