Centra handlowe stawiają na wsparcie sprzedaży

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Nowe Czyżyny w Krakowie, Nowe Bielawy w Toruniu i Nowa Górna w Łodzi kładą coraz większy nacisk na obecność działań prosprzedażowych w kalendarzu marketingowym. Tylko w ciągu ostatniego roku centra te zorganizowały 20 projektów o różnym formacie, które miały wpływ na sprzedaż. Stanowiły one niemal 60% rocznej aktywności marketingowej.
– Rynek, wciąż zmagający się z ekonomicznymi skutkami pandemii, rosnącymi kosztami i inflacją, oczekuje dziś zmian w działaniach marketingowych centrów handlowych, a zwłaszcza położenia większego akcentu na aktywizację sprzedaży przez cały rok i optymalizację wydatków z budżetu marketingowego – mówi Marta Drzewiecka, Director w Greenman Poland.
– Dlatego w naszych centrach już od roku odwracamy proporcje aktywności, jaka dominuje w branży. Akcje typu buy&get, rabatowe, loterie i inne formy promocji sprzedaży nie są u nas jedynie dodatkiem do różnych wydarzeń w ciągu roku, ale jednym z filarów skutecznej strategii, którą w 2023 roku będziemy umacniać – dodaje.
Powód? – Taka aktywność to realne wsparcie dla biznesu naszych najemców, która sprzyja owocnej współpracy na wielu płaszczyznach. Co więcej, przekierowanie budżetu pomaga w ciekawej, kontekstowej promocji marek dostępnych w centrum, a także – co kluczowe – premiuje klienta, który np. w czasie akcji buy&get zyskuje dodatkowe, drobne przyjemności w czasie zakupów – mówi.
Przyjemności, które są pożądane przez konsumenta. Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia dla CH Nowe Czyżyny, wszelkie akcje prosprzedażowe należą – w opinii kupujących – do najatrakcyjniejszych, deklasując np. wystawy czy koncerty. I tak: aż 38% klientów oczekuje akcji buy&get, 30% loterii, a 28% akcji rabatowych - czytamy.
– W dobie inflacji i wysokich kosztów życia, Polacy coraz częściej poszukują w centrach wydarzeń, które nagradzają ich za lojalność i uzupełniają koszyk. Dla obiektów handlowych i najemców to wyzwanie, ale i ogromna szansa. Regularnie organizowane akcje prosprzedażowe, mogą bowiem pozytywnie wpłynąć na przychody najemców, footfall, a także wizerunek obiektu – mówi.
Zwłaszcza, jeśli są przemyślane i dopasowane do profilu centrum i lokalnego rynku. Dlatego, każda akcja np. buy&get czy rabatowa organizowana przez centra z Krakowa, Torunia czy Łodzi jest indywidualnie projektowana pod aktualne oczekiwania najemców z różnych branż, a także w oparciu o systematyczne badania konsumenckie. Centra nie korzystają z gotowych formatów dostępnych na rynku.
Ponadto, organizowane akcje uwzględniają poszerzony kalendarz handlowy najemców, a także tworzą nowe okazje do zakupów. Wydarzenia są też planowane w oparciu o jasno sprecyzowane cele, weryfikowalne KPI oraz targetowane do strategicznych grup klientów ważnych dla centrum i marek. – Precyzyjne cele, KPI czy analiza kosztów jednostkowych pozwalają nam dokładnie ocenić efekty każdej z zrealizowanych akcji i wyciągną wnioski na przyszłość – mówi Marta Drzewiecka.
– Z kolei uzyskany ze strony naszych partnerów biznesowych i klientów feedback daje nam możliwość stałego udoskonalania się w tym obszarze. Możemy więc projektować coraz bardziej optymalne budżetowo i dopasowane do zmieniających się potrzeb działania – dodaje.
Buy&get przyciąga do Nowych Czyżyn
Widać to najlepiej na przykładzie Nowych Czyżyn w Krakowie. Tylko w ciągu ostatniego roku zorganizowano tu aż 10 kampanii i akcji aktywizujących sprzedaż. Najwięcej było wydarzeń buy&get - aż 5, m.in. z okazji Dnia Kobiet, Dnia Matki, Back to school czy Black Week. Łącznie rozdano w nich niemal 3 tys. upominków, które w 100% zostały zakupione u najemców.
– Tego typu akcje cieszą się dziś największą popularnością wśród klientów, ale też wykazują się dużą skutecznością promocyjno-sprzedażową. Kupujących przyciąga bogata pula nagród, ciekawy kontekst i atrakcyjna formuła, dopasowana do dzisiejszych czasów i nastrojów społecznych – mówi Marta Drzewiecka.
– Badania Payback Opinion Poll pokazują, że aż 45% Polaków rezygnuje obecnie z drobnych przyjemności. Akcjami buy&get wypełniamy tę powstałą lukę. Tym bardziej, że wzbogacamy je często o konkursy czy elementy grywalizacji, które zatrzymują, angażują i dają możliwość zdobycia większej liczby nagród natychmiastowych – dodaje.
Ten kierunek Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna planują umacniać. – Akcje wspierające sprzedaż dobrze się u nas zakotwiczyły. Współgrają z formatem convenience, a także są pożądane przez naszych najemców i klientów. Dlatego w 2023 obok akcji proekologicznych, wypełniających cele ESG, prosale będzie jednym z kluczowych obszarów naszej aktywność marketingowej, a na pewno jednym z najbardziej urozmaiconych – zapowiada.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Autostrada A4 może być rozbudowana o trzeci pas ruchu szybciej niż planowano. Jej zarządca proponuje niezwłoczne rozpoczęcie prac
O przyspieszenie prac związanych z rozbudową A4 na odcinku Kraków – Katowice o trzeci pas ruchu apeluje spółka Stalexport Autostrady do przedstawicieli strony publicznej. Według zarządcy autostrady projektowanie mogłoby się zacząć niezwłocznie, co znacząco skróciłoby czas realizacji całego przedsięwzięcia. W innym wypadku już za dwa lata użytkownicy trasy będą musieli mierzyć się z problemem korków.
Prawo
Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury

Obecnie w Unii Europejskiej obowiązuje 27 różnych systemów odsyłania migrantów. W efekcie tylko co piąty nakaz powrotu jest faktycznie realizowany. Komisja Europejska zaproponowała wspólny europejski system powrotów, który ma na celu szybsze, prostsze i skuteczniejsze procedury. Nowe przepisy uzupełnią pakt o migracji i azylu przyjęty w zeszłym roku. – Nie rozwiązuje to jednak wszystkich problemów. Konieczna jest restrykcyjna kontrola i wsparcie krajów, żeby zapobiec dalszej migracji – ocenia europoseł Arkadiusz Mularczyk.
Handel
Rekordowy eksport polskiej żywności. Koszty produkcji będą jednak rosły z powodu zmieniających się norm wraz z wprowadzaniem Zielonego Ładu

W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko zależeć jednak będzie od popytu i międzynarodowych regulacji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.