Komunikaty PR

CRM-y dla agentów i pośredników sprzedaży nieruchomości [RAPORT]

2021-03-17  |  11:30
Biuro prasowe

 

Po raz pierwszy na rynku przygotowałem niezależne zestawienie eksperckie 7 wybranych dedykowanych dla tego sektora CRM-ów. Powinno to ułatwić ich analizę i wybór najbardziej użytecznego rozwiązania dla konkretnych potrzeb klientów.

 

Na 35-40 tysięcy szacuje się łączną liczbę agentów nieruchomości w Polsce.  Natomiast licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami posiada około 17 tysięcy osób, ponieważ od 2014 roku zawód ten został zderegulowany i nie jest ona wymagana do jego wykonywania. Ich podstawowym narzędziem pracy jest oprogramowanie CRM dla nieruchomości. Są to systemy spełniające różnorodne wymagania agentów, pośredników i firm z tej branży. 

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak ważne i istotne jest umiejętne zarządzanie relacjami z klientami, które stanowią podstawę w sukcesie przeprowadzanych transakcji handlu nieruchomościami. Prezentowane CRM-y (Customer Relationship Management) są wszechstronne i intuicyjne, oferują pełne spektrum działań od wycen czy prezentacji nieruchomości, po strategie komunikacyjne oraz pomoc w budowaniu zaangażowania klientów, rozwoju organizacji i zapewnieniu wykorzystania spersonalizowanego doświadczenia w zakresie marketingu i sprzedaży.  

Od zarządzania przychodzącymi zapytaniami, poprzez przygotowywanie ofert cenowych, aż po sprzedaż mienia - systemy CRM dedykowane dla nieruchomości dbają o kompleksowe zarządzanie tymi ważnymi  procesami. Na naszym rynku z powodzeniem działa kilkunastu dostawców systemów CRM dla pośredników handlu nieruchomościami. Każdy z nich ma inną strategię biznesową oraz oferuje i rozwija swój oryginalny system. 

- Wybór najlepszego systemu zależy od naszych potrzeb i wykorzystania konkretnych funkcjonalności. Przedstawiona analiza ułatwia bliższe poznanie oferowanych na polskim  rynku rozwiązań CRM dla agentów i pośredników nieruchomości. Proces ten zapewni wybór optymalnego rozwiązania z korzyścią dla rozwoju firm i wzrostu liczby sfinalizowanych transakcji - ocenia Tomasz Porowski, właściciel Biura Nieruchomości Premium Pantera Invest w Warszawie.

Pośrednicy w handlu nieruchomościami nie są jednomyślni w kwestiach zakresu i ważności funkcjonalności, dlatego najtrudniejszym zadaniem był wybór pytań, których liczba zamknie się w ciekawej do pokazania tabeli stworzonej na podstawie informacji uzyskanych od dostawców. Firmy zostały zaprezentowane w kolejności alfabetycznej.  

 

  • Tu pobierz tabelę z zestawieniem CRM-ów lub publikuj jako link do https://lnkd.in/d3PzTFb

     

Dodałem także kwestie opisowe związane z wyborem ścieżek rozwoju systemu oraz jego zalet na tle konkurencji. Czym firma odróżnia się od konkurencji i jakie plany rozwojowe ma na najbliższe 2-3 lata?

 

 

Agencja5000

Morizon-Gratka utworzyły w ubiegłym roku jedną grupę, w ramach struktury Ringier Axel Springer AG (RASM), jednego z największych wydawców medialnych w Europie. W efekcie powstała największa grupa specjalistycznych serwisów ogłoszeniowych w Polsce, która wspierana zasięgiem mediów partnerskich RASM, może zagwarantować jedne z najwyższych na rynku wskaźniki widoczności i skuteczności ogłoszeń. W nadchodzących latach użytkownicy, przede wszystkim pośrednicy nieruchomości oraz deweloperzy, zyskają nowe narzędzia gwarantujące generację jeszcze większych zasięgów i skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych klientów. Morizon-Gratka skupi się także na opracowaniu nowych produktów, wykorzystujących międzynarodowe know-how RASM w obszarze ogłoszeń internetowych.

 

ASARI 

ASARI to system CRM klasy Business Intelligence, stworzony z myślą o użytkowniku. Można go budować i dopasowywać do preferencji i profilu firmy. Jest w pełni mobilny, przez co można na nim wygodnie pracować zarówno na telefonie jak i komputerze. Posiada zaawansowany moduł raportowy do wielowymiarowej analizy danych w trybie live oraz system BPM automatyzujący pracę i komunikację marketingową. Uzupełnia go aplikacja ASARI TRACKER do automatycznego monitoringu telefonicznej komunikacji z klientem. Cały czas ulepszamy nasze produkty (ASARI CRM, ASARI TRACKER, ASARI WWW) o funkcje i moduły, które usprawnią działanie firm z różnych segmentów rynku nieruchomości. Równolegle udoskonalamy też nasze systemy w sposób umożliwiający ich wszechstronne wykorzystanie w każdej branży. Poza projektowaniem narzędzi stawiamy również na ich świadome stosowanie. W tym celu rozwijamy szkolenia i edukujemy naszych klientów, pomagając im zdobywać szczyty biznesowych możliwości w modelu Business Intelligence.

 

EstiCRM

Jako jedyni posiadamy zarówno aplikację mobilną CRM, jak i darmowy monitor połączeń. Spośród wszystkich systemów tylko EstiCRM posiada dwukierunkową integrację z ogólnopolskim systemem MLS i z bazą rynku pierwotnego Platforma Mieszkaniowa. Elastyczna umowa pozwala na rozpoczęcie działalności bez ryzyka (brak wypowiedzenia i minimalnego okresu umowy) lub sprawne i darmowe przeniesienie bazy z innego programu. Stronę internetową biura jesteśmy w stanie uruchomić w ciągu jednego dnia. W ciągu najbliższych 2 lat wprowadzimy szereg usług usprawniających pracę w branży nieruchomości, takich jak “Wyszukiwarka ofert prywatnych” czy “Asystent agenta” wyposażony w sztuczną inteligencję. Wdrożymy zupełnie nową aplikację mobilną, będziemy kontynuowali rozwój usługi “Strefa dla Klienta poszukującego i sprzedającego”, oraz uruchomimy m. in. “Moduł Zarządzania Najmem”. Naszym celem jest przekroczyć w przyszłym roku liczbę 1000 biur nieruchomości korzystających na co dzień z EstiCRM.

 

Galactica

Jesteśmy liderem w branży oprogramowania dla biur nieruchomości. Z naszych rozwiązań korzysta największa liczba biur w Polsce. W systemie Virgo 2.0 funkcjonuje blisko 2 mln ogłoszeń, którymi zarządza blisko 13 tys. agentów. Naszych klientów obsługujemy kompleksowo oferując pełną gamę usług dodatkowych m.in. moduł wirtualnych wizyt i zdalnych prezentacji nieruchomości, usługi z drona, oferty bezpośrednie, animacje reklamowe, strony internetowe, obsługę poczty e-mail czy nawet sklepy internetowe. Posiadamy własną serwerownię w której bezpiecznie przechowujemy dane, posiadamy największy wśród konkurentów dział serwisu i wsparcia klienta. Klienci cenią nas za rzetelność, sprawną obsługę, doradztwo i wsparcie, które udzielamy od ręki. Co roku inwestujemy pół miliona złotych w rozwój naszego produktu, gwarantując naszym klientom rozwijający się produkt, zawsze aktualny technologicznie i dostosowany do oczekiwań klientów. W naszym nowym Centrum Badawczo-Rozwojowym, zamierzamy projektować kolejne innowacyjne rozwiązania dla rynku nieruchomości w Polsce. Skupimy się na projektach związanych z analityką internetową, automatyzacją obsługi klientów, wirtualizacji pracy agenta i współpracą między biurami. Jednocześnie będziemy nadal poszerzać nasze usługi z dziedziny wirtualnej rzeczywistości VR, aby praca agenta mogła przebiegać bez zakłóceń nawet w przypadku stanów nadzwyczajnych (np. pandemia).

 

IMO

Niska cena przy zachowaniu najwyższej jakości usługi i obsługi. Pośrednik jest traktowany jak partner, doradzamy w każdym aspekcie. Zgłoszenia od klientów są realizowane od ręki lub w ciągu kilku godzin. Strona WWW jest realizowana bez udziału pośrednika. Wszystkie funkcje są w cenie, brak limitów, tj. nieograniczona liczba eksportów, ofert itp. Jesteśmy jedynym partnerem portalu Gumtree.pl. Plany rozwojowe to m. in. odświeżenie interfejsu oraz wdrażanie nowych funkcji zgłaszanych przez klientów.

 

LocumNET Online (LNO)

Stałość firmy i pewność zastosowanych rozwiązań, także indywidualne podejście i wsparcie dla klienta (czyli nie tylko email…). Plany na przyszłość, to rozwój aplikacji mobilnej, doskonalenie rozwiązań poprzez wprowadzanie zmian wg analizy potrzeb klientów.

 

MediaRent

Możliwość zakupu wieczystej licencji na program + stronę www, możliwość tworzenia indywidualnych stron www. Dotychczasowy rozwój uzależniony był od informacji zwrotnych/sugestii klientów i taka forma rozwoju pozostaje bez zmian.

 

 

Autor / fot. © Adam Białas, ekspert rynku, dziennikarz biznesowy, menedżer agencji komunikacji i marketingu.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.