Czy rynek nieruchomości jest gotowy na pokolenie Z?
Temat Generacji Z coraz częściej porusza się w kontekście różnic pokoleń – jednak nie powinno nas to dziwić. Przedstawiciele tej generacji coraz liczniej meldują się na rynku pracy. Oznacza to, że w niedalekiej przyszłości będą dysponować swoimi oszczędnościami, które ulokują w różne inwestycje – w tym oczywiście także na rynku nieruchomości. Jakie są ich potrzeby i oczekiwania wobec deweloperów?
Czas to pieniądz, a kawa to rozmowa
Pokolenie Z żyje w ciągłym ruchu. Niezwykle ważną dla nich kwestią jest lokalizacja ich miejsca zamieszkania. Ta generacja nie lubi czekać, przez co nieprzychylnie patrzy na inwestycje położone na przedmieściach czy w dzielnicach oddalonych od centrum. Wiążą się one z ciągnącymi się podróżami komunikacją miejską bądź autem.
Dobra lokalizacja jest zarazem gwarancją licznych miejsc, w których mogą rozwijać swoje życie towarzyskie: kawiarni, restauracji czy popularnych placów miejskich. Relacje społeczne stanowią dla „Zetek” jedną z najważniejszych kwestii ich codziennego życia. Wynika to z faktu, że wychowywali się w dobie internetu i nowych technologii, które znacznie ułatwiały komunikację ze znajomymi. Z biegiem lat chęć do utrzymywania relacji się nie zmniejszyła, jedynie zmieniły się miejsca, w których spędzają swój wolny czas.
Wolność i swoboda
Kolejną z charakterystycznych cech pokolenia Z jest ich niechęć do przywiązywania się do jednego miejsca. Cenią sobie swobodę, dlatego chcą pozostawać elastyczni i mobilni. Bardzo często decydują się na wynajem zamiast na kupno mieszkania. Jeśli w grę wchodzi zakup nieruchomości, to najczęściej to ich rodzice podejmują decyzję o zapewnieniu dzieciom dobrego startu. Część młodych oczywiście przekonuje się do posiadania własnego mieszkania. Jednak ze względu na brak doświadczenia w tego typu transakcjach oczekują oni transparentnej oferty i przeprowadzenia przez cały proces krok po kroku.
Design i solidność
Kwestią, na którą zwraca uwagę większość reprezentantów generacji Z, jest dobry design. Niezwykle istotną dla nich sprawą jest solidność i estetyka wykonania rzeczy, z których korzystają i którymi się otaczają. Oczywiście tyczy się to także rynku nieruchomości – wyglądu inwestycji i wystroju wnętrz.
– Jedną z naszych najczęściej wybieranych inwestycji wśród pokolenia Z jest Pixel House. Nasi klienci cenią sobie niecodzienny design budynku, który na stałe wpisał się już w świadomość wrocławian, ale także dobrą infrastrukturę komunikacyjną czy bliskość terenów zielonych połączonych z atrakcjami centrum miasta – komentuje Tomasz Bednarek z WPBM „Mój Dom" S.A.
Innowacje na rynku
Rynek nieruchomości jest niezwykle dynamiczny i dostosowuje się do bieżących trendów oraz potrzeb. Mocno obrazuje to przykład coraz częściej pojawiających się na inwestycjach technologii smart – umożliwiających efektywne i łatwe zarządzanie nieruchomością. Silnie kształtuje się także rynek transakcji inwestycyjnych, a to wszystko przekłada się na jeszcze większą liczbę ofert dla pokolenia Z.
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
Świdnica. Kolejny etap budowy osiedla rozpoczęty. 10 minut spacerem od rynku
Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.