Design z poszanowaniem tradycji - projekt hotelu w Szklarskiej Porębie
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Po boomie na zagraniczne wyjazdy i egzotyczne wczasy coraz więcej Polaków chce spędzać urlop na terenie kraju. Swoje znamię na tym trendzie odcisnęła niewątpliwie pandemia COVID-19, która zmusiła do poszukiwania bliższych destynacji wakacyjnych eskapad. Na szczęście położenie naszego kraju oferuje wiele możliwości. Szczególnie zadowoleni mogą być miłośnicy gór, w których powstaje coraz więcej ciekawych inwestycji zachwycających nawet najbardziej wybrednego odbiorcę.
W polskich górach znajdziemy wiele hoteli umożliwiających swoim gościom nie tylko wypoczynek w pięknym otoczeniu, ale także korzystania z szeregu udogodnień takich jak baseny, termy czy SPA. Kolejne atrakcje wymagają dodatkowej przestrzeni, dlatego większość ośrodków kojarzyć można z imponującymi budynkami o dużej kubaturze. Na szczęście coraz więcej inwestorów za cel stawia sobie nie tylko maksymalną użyteczność hotelu, ale również jego architektoniczne dopasowanie do okolicy, zarówno pod kątem bryły, jak i wnętrz.
- Inwestor przyszedł do nas z już istniejącym projektem obiektu. Ale nie narzucił nam nic i dał pełną dowolność w aranżacji wnętrz. Oczywiste było dla nas stworzenie przestrzeni integralnych z kubaturą budynku oraz jego lokalizacją. Tak duży obiekt nie może być intruzem, powinien wtopić się i być godnym reprezentantem miejscowości, tradycji i kultury regionu. – opowiada o projekcie wnętrz 5-gwiazdkowego hotelu w Szklarskiej Porębie Mariola Kowalska ze Studia Rysik.
Naturalne materiały i designerskie dodatki
Wnętrze obiektu zachwyca jasnymi, stonowanymi kolorami. Projektanci postawili na wykorzystanie naturalnych materiałów, takich jak drewno, kamień czy gres, nie zapominając jednak o uwzględnieniu w aranżacjach nawiązań do lokalnej kultury.
- Tworząc projekt weszliśmy głęboko w miejscową strukturę, zrobiliśmy research, poznaliśmy historię i obecne tradycje. Nasze wnętrza wypełnione są lokalnymi artystami, kulturą, oświetleniem stworzonym z lokalnego kryształu. Jednocześnie zależało nam na zachowaniu uniwersalności stylu, jego ponadczasowości i współczesności. W hotelowych przestrzeniach muszą się dobrze czuć osoby w różnym wieku, o innych oczekiwaniach czy narodowości. Chcieliśmy, żeby każdy poczuł się tu jak w domu. – dodaje Mariola Kowalska ze Studia Rysik.
We wnętrzach nie zabrakło również wyjątkowych, designerskich mebli od marki Nobonobo. Luksusowe pokoje zdobią m.in. takie modele jak fotel Pyora czy Wadi projektu Tomka Rygalika.
Strefa basenowa i przestrzeń dla najmłodszych
W projekcie imponujące wrażenie robi elegancka przestrzeń relaksu z basenem i jacuzzi. W wykończeniach architekci zdecydowali się na połączenie kamienia i drewna, tworząc jednocześnie stonowaną oazę zachęcającą gości do wypoczynku. Ażurowe przepierzenia przy oknach dodają wnętrzu przytulności i intymności. Na jednej ze ścian znalazł się również wyżłobiony wzór rozety, charakterystyczny dla lokalnego folkloru.
Chcąc zadbać o maksymalny komfort wypoczywających, inwestorowi zależało na stworzeniu przestrzeni dla najmłodszych gości hotelu. W tym celu architekci zaprojektowali salę zabaw wyposażoną nie tylko w baseny z piłeczkami i zjeżdżalnie, ale również kącik czytelniczy, zabawki edukacyjno-rozwojowe i projektor.
***
Nobonobo jest polską marką, której siedziba znajduje się w Łodygowicach. Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli tapicerowanych, głównie sof. Modele, które tworzy marka dostępne są w wyselekcjonowanych salonach na terenie Polski. Firma stale poszerza również dystrybucję na rynkach zagranicznych.
Studio Rysik tworzy projekty apartamentów, domów oraz przestrzeni publicznych takich jak: hotele, kawiarnie, ekskluzywne salony samochodowe. Pracujemy i tworzymy głównie w Warszawie, gdzie znajduje się nasza siedziba, chociaż ostatnio coraz częściej realizujemy i nadzorujemy nasze projekty w całej Polsce i w Europie.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.