Develia chce rozwijać współpracę joint venture
Develia zamierza w 2023 roku zwiększyć udział w krajowym rynku mieszkaniowym, realizując nowe projekty m.in. w ramach partnerskich spółek typu joint venture. Firmę interesuje współpraca z innymi deweloperami, a także właścicielami gruntów w największych miastach Polski.
Develia chce mocniej rozwijać działalność w ramach projektów realizowanych w formule joint venture. Pozwoli to na szybsze zwiększenie udziału w krajowym rynku mieszkaniowym. Spółka poszukuje w szczególności podmiotów dysponujących działkami z wydanym już pozwoleniem na budowę, na których można w szybkim tempie zrealizować inwestycję mieszkaniową.
– Mamy rozbudowany bank ziemi - na posiadanych gruntach możemy wybudować ok. 8000 mieszkań. Chcemy powiększać nasz udział w rynku, a szybszą ekspansję może nam umożliwić m.in. współpraca joint venture. Nie ograniczamy się tylko do miast, w których prowadzimy działalność deweloperską, ale preferujemy duże aglomeracje. Naszymi partnerami w JV mogą być wszystkie rodzaje podmiotów - firmy deweloperskie, spółdzielnie, ale także osoby fizyczne. Interesują nas zarówno mniejsze spółki z rozpoczętymi procedurami inwestycyjnymi, które do ich dokończenia potrzebują kapitału i equity partnera, właściciele działek, ale także duże firmy, szukające wsparcia finansowego – mówi Andrzej Oślizło, prezes zarządu Develia S.A.
Władze Develii deklarują elastyczne podejście do potencjalnych partnerów i konkretnych form współpracy w formule JV. – Jesteśmy otwarci na wszystkie role – możemy być dostawcą kapitału, ale także pełnić funkcję aktywnego dewelopera i w porozumieniu z właścicielem gruntu przeprowadzić cały proces inwestycyjny, łącznie z komercjalizacją. Oferujemy transparentne warunki współpracy, dające pełną kontrolę i wgląd w proces realizacji na każdym jego etapie. Stawiamy na partnerską współpracę, czego dowodem są obecnie prowadzone projekty w formule JV – komentuje Karol Dzięcioł, doradca ds. rozwoju biznesu Develia S.A.
Przykładem udanej kooperacji w modelu joint venture jest wspólne przedsięwzięcie Develii z deweloperem Grupo Lar Polska. W ramach spółki JV obie firmy zrealizują 3 inwestycje mieszkaniowe w Warszawie. Budowa osiedla Lizbońska na Saskiej Kępie oraz Ursynów #22 przy ul. Ciszewskiego już się rozpoczęły, w planach jest trzeci projekt na Białołęce. Łącznie ma powstać ponad 600 lokali. Łączne zaangażowanie kapitałowe Develii oraz Grupo Lar Polska wyniesie 125 mln zł (kolejno 80 i 20%). Umowa przewiduje możliwość rozszerzenia współpracy o kolejne inwestycje deweloperskie w Warszawie.
Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 41 osiedli, składających się w sumie ze 119 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,5 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 860 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2021 r. firma wypracowała 911,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 153,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.