Druga faza MLP Bucharest West gotowa i w 100% wynajęta
MLP Group zakończyło realizację drugiej fazy rozbudowy parku logistycznego pod Bukaresztem. Nowy obiekt dostarczył 16 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni, która została już w pełni wynajęta. W przygotowaniu jest trzeci etap inwestycji. Park MLP Bucharest West, zlokalizowany w głównym regionie magazynowym Rumunii, docelowo będzie oferował 99 tys. m kw. powierzchni.
Park logistyczny MLP Bucharest West powiększył się o nowy obiekt, którego powierzchnia wynosi 16 tys. m kw. Druga faza inwestycji została zrealizowana w zaledwie 7 miesięcy. Nowa hala magazynowa została w całości wynajęta. Centrum MLP Bucharest West aktualnie oferuje 38 tys. m kw. gotowej powierzchni (faza 1 oddana została do użytku w 2021 r.), która jest w pełni wykorzystywana przez najemców. Docelowa łączna powierzchnia najmu wyniesie 99 tys. mkw. Zgodnie ze standardem MLP Group nowa inwestycja spełnia najwyższe standardy ekologiczne i jest poddawane certyfikacji BREEAM.
"Ukończenie drugiej fazy MLP Bucharest jest dla nas ważnym kamieniem milowym. Zgodnie z planem dostarczyliśmy to co obiecaliśmy. Realizację inwestycji rozpoczynaliśmy na zasadach spekulacyjnych. Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że nowo wybudowana powierzchnia magazynowa jest już w pełni wynajęta. Zrealizowanie projektu w odpowiednim czasie było możliwe dzięki wspólnym wysiłkom całego naszego zespołu i partnerów. Idziemy naprzód. W planie mamy kontynuowanie rozwoju MLP Bucharest West, który charakteryzuje się bardzo dobrą lokalizacją i wysokim standardem wykończenia. Dzięki temu jest popularny i doceniany przez najemców. Zakładamy, że wkrótce będziemy mogli rozpocząć realizację kolejnej, trzeciej fazy inwestycji" – podkreśliła Olga Melihov, Country Head Romania w MLP Group S.A.
„Bardzo dziękuję całemu naszemu rumuńskiemu zespołowi za zaangażowanie w realizacji projektu. Rozwój w Rumunii jest uzupełnieniem naszej ekspansji zagranicznej skoncentrowanej głównie na rynku niemieckim i austriackim. Niemniej z pełną determinacją chcemy budować swoją pozycję także w tej części Europy. W tym zakresie stawiamy na główne obszary magazynowe. Bukareszt jest najbardziej pożądanym regionem i głównym ośrodkiem przemysłowym w Rumunii. Utrzymujemy tu wciąż spory potencjał do dalszej rozbudowy i tym samym zwiększenia skali działania” – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer w MLP Group S.A.
MLP Bucharest West położony jest w najbardziej popularnym regionie magazynowym Rumunii. Lokalizacja przy obwodnicy w północno-zachodniej części Bukaresztu, w dzielnicy Chitila, zapewnia optymalne warunki dla prowadzenia operacji dystrybucyjnych i logistycznych. MLP Bucharest West to projekt przemysłowo-logistyczny klasy A. Powstaje na działce o powierzchni 18,3 ha i docelowo dostarczy 99 tys. m kw. powierzchni magazynowej, z licznymi udogodnieniami i doskonałą okoliczną infrastrukturą drogową.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.