Dwa obiekty LifeSpot z certyfikatami Breeam In-Use na poziomie Very Good
ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/186396d4a2f17718e5b421e70938e69120240411082540/8d15036fda7332a354ea0fb8c1fc5e5720240411082750/84f49e
W marcu br. inwestycje LifeSpot Pustelnicka oraz LifeSpot Nasypowa otrzymały certyfikaty Breeam In-Use na poziomie Very Good w części pierwszej (Asset Performance) oraz w części drugiej (Management Performance). Dzięki temu znalazły się w pierwszej czwórce obiektów w Polsce z certyfikatem w kategorii Residential (obiekt mieszkalny). Uzyskanie certyfikacji było efektem ramowej współpracy z firmą doradczą JWA, specjalizującą się w zielonych rozwiązaniach dla nieruchomości komercyjnych.
Zarządzana przez Griffin Capital Partners platforma LifeSpot jest jednym z liderów dynamicznie rozwijającego się segmentu rynku nieruchomości PRS. Operator posiada aktualnie 1362 jednostki mieszkalne w Gdyni, Warszawie, Łodzi i Wrocławiu. Kolejne 1 781 jednostek jest w budowie, a 2 402 na etapie uzyskiwania niezbędnych zezwoleń i będą oddane do użytku w ciągu najbliższych 3 lat.
LifeSpot Pustelnicka to obiekt usługowy z lokalami przeznaczonymi na wynajem długoterminowy, położony na warszawskiej Pradze-Południe. Inwestycja LifeSpot Nasypowa jest obiektem mieszkaniowym zlokalizowanym na Gdyńskim Oksywiu. Inwestor, mając na uwadze ograniczenie negatywnego wpływu budynku na środowisko, zdecydował się na wdrożenie szeregu proekologicznych rozwiązań, których celem było m.in. zmniejszenie zużycia energii i wody, poprawa jakości powietrza oraz zwiększenie komfortu najemców. Wdrożenie wymagań certyfikacji, oprócz zredukowania emisji dwutlenku węgla i ograniczenia zużycia zasobów naturalnych, przełożyło się również na niższe koszty utrzymania budynku.
Uzyskanie zielonego certyfikatu dla inwestycji LifeSpot stanowi jeden z elementów realizacji opracowywanej przez nas strategii ESG, będącej integralną częścią w procesie rozwoju biznesowego organizacji – komentuje Tomasz Grodek, Chief Development Officer odpowiedzialny za obszar ESG w LifeSpot. Nie tylko pozwala nam to wyróżnić się na tle konkurencji, ale przede wszystkim świadczy o wysokim poziomie efektywności energetycznej budynku, spełnieniu wysokich wymogów dotyczących zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, a także zapewnieniu użytkownikom wyjątkowego komfortu życia – dodaje Marcin Marchwiński, Senior Property Manager koordynujący proces certyfikacji z ramienia LifeSpot.
Proces certyfikacji obejmował przygotowanie odpowiedniej polityki i wdrożenie procedur służących bardziej efektywnemu zarządzaniu budynkiem. W ramach polityki środowiskowej podjęte zostały działania w zakresie obniżenia zużycia energii i wody. Zadeklarowano też sposób analizowania zużycia mediów w celu wyłapywania wszystkich nieprawidłowości. Przeprowadzono również ankietę dotyczącą komfortu termicznego i satysfakcji użytkowników, której wyniki poddano szczegółowej analizie. Kolejnym krokiem było zaplanowanie działań poprawiających komfort życia mieszkańców oraz przygotowanie przewodnika, ułatwiającego nowym najemcom zapoznanie z budynkiem i jego otoczeniem.
W ramach certyfikacji opracowano również politykę zrównoważonych zakupów. Według jej założeń wszystkie elementy pozyskiwane do budynku mają być bardziej zrównoważone środowiskowo (np. pozyskiwane lokalnie), a materiały drewniane będą posiadać certyfikat potwierdzający legalne pochodzenie drewna (FSC).
Z zadowoleniem obserwuję, jak właściciele budynków z mieszkaniami na wynajem coraz bardziej kładą nacisk nie tylko na zwiększanie liczby nieruchomości, ale również na poprawę jakości życia mieszkańców, przy jednoczesnym uwzględnieniu wartości ESG - środowiskowych, społecznych i zarządczych. To wyraża nie tylko odpowiedzialność biznesową, ale także dbałość o nasze środowisko naturalne i społeczność lokalną – mówi Jerzy Wójcik, CEO and Founder, JWA. Doceniając znaczenie komfortu użytkowników oraz troszcząc się o nasze środowisko naturalne, firmy takie jak LifeSpot podejmują kroki w kierunku certyfikacji swoich budynków. Ta inicjatywa to nie tylko przejaw odpowiedzialności biznesowej, ale także wyraz zrozumienia potrzeb społeczności oraz dbałości o przyszłe pokolenia. Cieszę się, że firma JWA miała okazję wesprzeć LifeSpot w realizacji ich celów, promując zrównoważony rozwój oraz wprowadzając pozytywne zmiany zarówno dla mieszkańców, jak i dla naszego środowiska. W najbliższych miesiącach planujemy wspólnie certyfikację kolejnych obiektów LifeSpot we Wrocławiu i w Łodzi.
Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”
Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.