Komunikaty PR

Dwa obiekty LifeSpot z certyfikatami Breeam In-Use na poziomie Very Good

2024-04-11  |  11:30
Biuro prasowe

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/186396d4a2f17718e5b421e70938e69120240411082540/8d15036fda7332a354ea0fb8c1fc5e5720240411082750/84f49e

 

W marcu br. inwestycje LifeSpot Pustelnicka oraz LifeSpot Nasypowa otrzymały certyfikaty  Breeam In-Use na poziomie Very Good w części pierwszej (Asset Performance) oraz w części drugiej (Management Performance). Dzięki temu znalazły się w pierwszej czwórce obiektów w Polsce z certyfikatem w kategorii Residential (obiekt mieszkalny). Uzyskanie certyfikacji było efektem ramowej współpracy z firmą doradczą JWA, specjalizującą się w zielonych rozwiązaniach dla nieruchomości komercyjnych.

 

Zarządzana przez Griffin Capital Partners platforma LifeSpot jest jednym z liderów dynamicznie rozwijającego się segmentu rynku nieruchomości PRS. Operator posiada aktualnie 1362 jednostki mieszkalne w Gdyni, Warszawie, Łodzi i Wrocławiu. Kolejne 1 781 jednostek jest w budowie, a 2 402 na etapie uzyskiwania niezbędnych zezwoleń i będą oddane do użytku w ciągu najbliższych 3 lat.

 

LifeSpot Pustelnicka to obiekt usługowy z lokalami przeznaczonymi na wynajem długoterminowy, położony na warszawskiej Pradze-Południe. Inwestycja LifeSpot Nasypowa jest obiektem mieszkaniowym zlokalizowanym na Gdyńskim Oksywiu. Inwestor, mając na uwadze ograniczenie negatywnego wpływu budynku na środowisko, zdecydował się na wdrożenie szeregu proekologicznych rozwiązań, których celem było m.in. zmniejszenie zużycia energii i wody, poprawa jakości powietrza oraz zwiększenie komfortu najemców. Wdrożenie wymagań certyfikacji, oprócz zredukowania emisji dwutlenku węgla i ograniczenia zużycia zasobów naturalnych, przełożyło się również na niższe koszty utrzymania budynku.

 

Uzyskanie zielonego certyfikatu dla inwestycji LifeSpot stanowi jeden z elementów realizacji opracowywanej przez nas strategii ESG, będącej integralną częścią w procesie rozwoju biznesowego organizacji – komentuje Tomasz Grodek, Chief Development Officer odpowiedzialny za obszar ESG w LifeSpot. Nie tylko pozwala nam to wyróżnić się na tle konkurencji, ale przede wszystkim świadczy o wysokim poziomie efektywności energetycznej budynku, spełnieniu wysokich wymogów dotyczących zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, a także zapewnieniu użytkownikom wyjątkowego komfortu życia – dodaje Marcin Marchwiński, Senior Property Manager koordynujący proces certyfikacji z ramienia LifeSpot. 

 

Proces certyfikacji obejmował przygotowanie odpowiedniej polityki i wdrożenie procedur służących bardziej efektywnemu zarządzaniu budynkiem. W ramach polityki środowiskowej podjęte zostały działania w zakresie obniżenia zużycia energii i wody. Zadeklarowano też sposób analizowania zużycia mediów w celu wyłapywania wszystkich nieprawidłowości. Przeprowadzono również ankietę dotyczącą komfortu termicznego i satysfakcji użytkowników, której wyniki poddano szczegółowej analizie. Kolejnym krokiem było zaplanowanie działań poprawiających komfort życia mieszkańców oraz przygotowanie przewodnika, ułatwiającego nowym najemcom zapoznanie z budynkiem i jego otoczeniem.

 

W ramach certyfikacji opracowano również politykę zrównoważonych zakupów. Według jej założeń wszystkie elementy pozyskiwane do budynku mają być bardziej zrównoważone środowiskowo (np. pozyskiwane lokalnie), a materiały drewniane będą posiadać certyfikat potwierdzający legalne pochodzenie drewna (FSC).

 

Z zadowoleniem obserwuję, jak właściciele budynków z mieszkaniami na wynajem coraz bardziej kładą nacisk nie tylko na zwiększanie liczby nieruchomości, ale również na poprawę jakości życia mieszkańców, przy jednoczesnym uwzględnieniu wartości ESG - środowiskowych, społecznych i zarządczych. To wyraża nie tylko odpowiedzialność biznesową, ale także dbałość o nasze środowisko naturalne i społeczność lokalną  – mówi Jerzy Wójcik, CEO and Founder, JWA. Doceniając znaczenie komfortu użytkowników oraz troszcząc się o nasze środowisko naturalne, firmy takie jak LifeSpot podejmują kroki w kierunku certyfikacji swoich budynków. Ta inicjatywa to nie tylko przejaw odpowiedzialności biznesowej, ale także wyraz zrozumienia potrzeb społeczności oraz dbałości o przyszłe pokolenia. Cieszę się, że firma JWA miała okazję wesprzeć LifeSpot w realizacji ich celów, promując zrównoważony rozwój oraz wprowadzając pozytywne zmiany zarówno dla mieszkańców, jak i dla naszego środowiska. W najbliższych miesiącach planujemy wspólnie certyfikację kolejnych obiektów LifeSpot we Wrocławiu i w Łodzi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.