Electrolux pozostaje w MLP Pruszków I
Producent i dystrybutor urządzeń gospodarstwa domowego kontynuuje współpracę z MLP Group i pozostaje w parku logistycznym MLP Pruszków I. Spółka będzie korzystała z blisko 23,5 tys. mkw. nowoczesnej przestrzeni magazynowej.
Electrolux Poland Sp. z o.o. właśnie podpisała umowę dotyczącą przedłużenia okresu najmu w centrum logistycznym MLP Pruszków I. W ramach kontraktu Grupa otrzyma ok. 23,5 tys. mkw. nowoczesnej przestrzeni, z tego na cele magazynowe przeznaczone jest ok. 23,1 tys. mkw., a resztę stanowi część socjalno-biurowa. Spółka współpracuje z MLP Group od 2013 roku i obecnie operuje z dwóch parków Grupy: MLP Pruszków I i MLP Wrocław, łącznie korzysta z blisko 44 tys. mkw. nowoczesnej przestrzeni magazynowej.
Electrolux jest wiodącym na świecie producentem urządzeń gospodarstwa domowego i urządzeń profesjonalnych. Spółka tworzy innowacyjne urządzenia o przemyślanym wzornictwie i łatwej obsłudze, koncentrując się na potrzebach konsumentów i profesjonalistów. W skład Grupy Electrolux wchodzą takie marki jak: Electrolux, Zanussi, AEG oraz Electrolux Grand Cuisine.
- Ze spółką Electrolux związani jesteśmy już od ponad 8 lat. Jestem bardzo zadowolony z kontynuacji współpracy pomiędzy naszymi spółkami i przedłużeniu umowy najmu na kolejne lata. Jest ona tylko potwierdzeniem atrakcyjności oferty MLP Group. Zawsze staramy się odpowiadać na potrzeby naszych najemców poprzez elastyczne dostosowanie wielkości wynajmowanej przestrzeni do bieżących potrzeb. Ponadto atrakcyjna lokalizacja centrum MLP Pruszków I jest niewątpliwie ogromnym atutem przy wyborze obiektu – powiedział Tomasz Pietrzak, Senior Leasing Manager w MLP Group S.A.
Projekt MLP Pruszków I to pierwszy park stworzony przez MLP Group, łącznie oferuje prawie 170 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowo-produkcyjnej. W ciągu kilkunastu lat funkcjonowania park ten stał się małym miasteczkiem z własną infrastrukturą wewnętrzną. Kompleks znajduje się na ogrodzonym i chronionym przez 24h na dobę terenie. Dla klientów i najemców uruchomiono tu dwustanowiskowy punkt ładowania samochodów elektrycznych i hybryd. Wykorzystywana jest do tego celu w 100% energia fotowoltaiczna. Ponadto na terenie centrum znajduje się także stacja rowerów miejskich. Obiekt posiada spore zasilanie energetyczne, duże możliwości przyszłego rozwoju dla klientów oraz proporcjonalnie duży procent miejsc parkingowych. Centrum logistyczne MLP Pruszków I posiada rozwinięte połączenia komunikacyjne zarówno z centrum Warszawy, jak i głównymi arteriami łączącymi Warszawę z innymi ośrodkami miejskimi.
![Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1995337877,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
![Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_986254888,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
![Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_834021605,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.