Komunikaty PR

Flagowe projekty Capital Park przechodzą na zieloną energię

2024-01-19  |  16:45
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.07 MB )

Grupa Capital Park rozpoczęła proces zasilania swoich inwestycji wyłącznie z energii pochodzącej z odnawialnych źródeł. Od 1 stycznia 2024 roku Fabryka Norblina, Royal Wilanów oraz dwa street malle Vis à Vis korzystają w 100% z zielonej energii. Łączna powierzchnia wszystkich projektów, które są zasilane z OZE wynosi ponad 110.000 mkw. Dostawcą energii jest Enefit, a w procesie jej zakupu firmie Capital Park doradzał zespół Westbridge Advisory.

Capital Park podjął decyzję o zakupie 100% zielonej energii przyczyniając się tym samym do zmniejszenia negatywnego wpływu swoich nieruchomości na środowisko. Grupa aneksowała dotychczasową umowę z Enefit, której przedmiotem była dostawa konwencjonalnej energii elektrycznej. Dzięki temu flagowe inwestycje Grupy – Fabryka Norblina, Royal Wilanów oraz projekty handlowe street mall Vis à Vis w Radomiu i na warszawskim Wilanowie – od początku 2024 roku zasilane są wyłącznie energią pochodzącą z odnawialnych źródeł.

- Jesteśmy świadomi rosnącego znaczenia działań proekologicznych w biznesie oraz wpływu jaki na środowisko wywierają projekty nieruchomościowe. Nasze zaangażowanie w korzystanie wyłącznie z zielonej energii to wyraz troski o środowisko i przyszłe pokolenia dlatego sukcesywnie będziemy wprowadzać ekologiczne rozwiązania energetyczne także w naszych pozostałych  inwestycjach mówi Marcin Juszczyk, członek zarządu, CIO/CFO w Grupie Capital Park.

Brokerem i doradcą Capital Park w procesie zakupu zielonej energii była firma Westbridge Advisory, która na bieżąco doradza Grupie w zakresie dostaw energii elektrycznej, optymalizacji kosztów oraz realizacji celów związanych ze zrównoważonym rozwojem.

Niezależnie od tego czy mamy do czynienia z właścicielem, inwestorem czy zarządcą nieruchomości - taksonomia Unii Europejskiej czyni dla nich optymalizację energetyczną nieruchomości absolutną koniecznością z punktu widzenia konkurencyjności projektów – komentuje Danuta Grzywacz, Country Head Poland w Westbridge. Cieszymy się, że Capital Park zdecydował się na rozpoczęcie procesu przechodzenia na zieloną energię dla swoich projektów i że udało nam się skutecznie wesprzeć kolejnego gracza na rynku nieruchomości pod kątem działań z zakresu zrównoważonego rozwoju.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.