Flex office – odpowiedź na ryzyko biznesowe w erze COVID
Communication Unlimited
ul. Wołoska 9 A
02 - 583 Warszawa
dczerwinska|commu.pl| |dczerwinska|commu.pl
22 395 52 00
www.commu.pl
Pandemia koronawirusa wymusiła reorganizację życia pracodawców i pracowników. Wiele firm zdecydowało się na pracę w trybie hybrydowym lub całkowicie przeszło na pracę zdalną. Niektóre w związku z niższymi dochodami muszą ciąć firmowe wydatki.
Bez długich zobowiązań
Rozwiązaniem dostosowanym do nowej rzeczywistości jest flex office - nowy format wynajmu biur o elastycznych powierzchniach i na krótszy okres najmu . Zdaniem ekspertów rynku nieruchomości trend elastycznego wynajmu biur był zauważalny już przed pandemią, która jednak przyspieszyła jego rozwój. Jest doskonała odpowiedzią na bieżące potrzeby najemców.
- Małe przedsiębiorstwa potrzebują prywatności, a duże redefiniują funkcję biura, które obecnie ma przede wszystkim umożliwiać interakcje pomiędzy pracownikami, kreatywne spotkania, wymianę myśli, czyli to, czego najbardziej brak podczas pracy zdalnej – mówi Anna Awłasewicz, dyrektor ds. wynajmu biurowca Blue Office i dodaje: - Zwiększony popyt na flex office wynika z korzyści, jakie za sobą niesie taka forma najmu. Obecnie zarówno małe jak i duże firmy wynajmując biuro myślą o oszczędnościach. Nie chcą ponosić nakładów inwestycyjnych i mieć długoterminowych zobowiązań.
Z dystansem i udogodnieniami
Innym trendem na rynku najmu biur jest zadbanie o większe bezpieczeństwo pracowników. Jak wynika z marcowego raportu „Rynek biurowy” Colliers International pracodawcy chcą np. zadbać o przestrzeń, która umożliwi dystans pomiędzy pracownikami, częstą wymianę powietrza, dezynfekcję czy bezdotykowe systemy otwierania drzwi.
Oferowana przez Blue Office przestrzeń biurowa łączy w sobie wiele poszukiwanych przez firmy cech. Budynek został przystosowany do panujących obecnie zasad bezpieczeństwa sanitarnego. W biurowcu zainstalowane są niezwykle wydajne urządzenia wentylacyjne, które w 100 proc. korzystają ze świeżego powietrza, a nie pochodzącego z obiegu zamkniętego.
- Dystans między osobami pracującymi w biurowcu zapewnia kilka wejść oraz dostęp do dziewięciu wind. Ważne są udogodnienia jak np. dostępne na miejscu restauracje i kawiarnie, poczta, banki, pralnia, różnorodne usługi i sklepy, dzięki którym wszystkie ważne sprawy pracownicy biur Blue Office załatwią na miejscu. Prowadzimy również dla pracowników naszych najemców program „Projekt sąsiad”, dzięki któremu mogą korzystać na terenie centrum handlowego z licznych zniżek i benefitów – informuje Anna Awłasewicz.
W najbliższych miesiącach zainteresowanie elastycznymi formami najmu biur będzie rosnąć, co jest odpowiedzią na niepewność i nieprzewidywalność związaną z pandemią i sytuacją ekonomiczną firm. Flexi biura to wygodne i tańsze od tradycyjnego wynajmu rozwiązanie na miarę nowych czasów.
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
Świdnica. Kolejny etap budowy osiedla rozpoczęty. 10 minut spacerem od rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.