Komunikaty PR

Fundacja Ecofarm podjęła decyzję o sprzedaży gospodarstwa w Wyczechowie

2024-12-10  |  16:00
Biuro prasowe

Nowa strategia zrównoważonego rozwoju

Pod koniec listopada zarząd fundacji Ecofarm w Małkowie podjął decyzję o wystawieniu
na sprzedaż gospodarstwa w Wyczechowie (248 ha) w kaszubskiej wsi o tej samej nazwie.
Gospodarstwo przez 32 lata koncentrowało się na produkcji ekologicznego mleka, a jego działalność była fundamentem misji fundacji, której celem było wprowadzenie duńskich standardów produkcji mleka na polski rynek.

Misja zakończona – nowa filozofia fundacji

- Początkowa, założycielska misja duńskiej fundacji została zrealizowana. – mówi Joanna Iwanowska-Nielsen, doradczyni zarządu Ecofarm. - Produkty ekologiczne stały się obecnie częścią codziennego życia w Polsce, a nasza fundacja przez ponad trzy dekady była pionierem ekologicznej produkcji
w regionie. Zrealizowanie tej misji doprowadziło do decyzji o zakończeniu działalności związanej
z produkcją mleka, a fundacja koncentruje się na nowych celach związanych z zrównoważonym rozwojem.
– dodaje ekspertka.

Nowa strategia – zrównoważony rozwój i ekologia

W ciągu ostatniego roku zarząd debatował nad strategią przyszłych działań fundacji. Główne kierunki obejmują zrównoważony rozwój, w szczególności ochronę i odbudowę przyrody oraz działania
na rzecz łagodzenia zmian klimatycznych. Tym samym prowadzenie gospodarstwa w Wyczechowie przestało być zgodne z przyszłą działalnością fundacji.

- Chcemy sprzedać gospodarstwo jako działające przedsiębiorstwo, aby działalność rolnicza była kontynuowana. W ten sposób zabezpieczymy również miejsca pracy w gospodarstwie. – mówi Knud Foldschack, prezes zarządu Ecofarm. - Dochody ze sprzedaży mają posłużyć jako wsparcie dla nowych działań fundacji, które skoncentrują się na zrównoważonym rozwoju w Polsce,
a w szczególności na Kaszubach. Fundacja planuje reinwestować środki w projekty związane
z ekologią, ochroną środowiska i edukacją w zakresie zrównoważonego rozwoju
. – podkreśla prezes.

Projekty kontynuowane przez fundację

Pomimo decyzji o sprzedaży gospodarstwa, fundacja nie rezygnuje z realizacji kluczowych projektów, takich jak inicjatywa energii odnawialnej w Wyczechowie oraz projekt zrównoważonego mieszkalnictwa i życia na terenie drugiego gospodarstwa fundacji w Małkowie. Oba projekty pozostaną w gestii fundacji i będą zgodne z nową strategią, której celem jest promocja zrównoważonych rozwiązań ekologicznych.

 

Ecofarm w trzeciej dekadzie XXI wieku stawia przede wszystkim na:

  • Ochronę i odbudowę przyrody - wspieranie cennej przyrody na Kaszubach i w innych regionach Polski.

  • Ekologiczne budownictwo – tworzenie harmonijnych i starannie zaplanowanych rozwiązań w przestrzeni publicznej, z wykorzystaniem energooszczędnych technologii, które zapewniają oszczędny i satysfakcjonujący styl życia.

  • Odnawialne źródła energii w skali gospodarstwa domowego - instalacja paneli słonecznych, pomp ciepła i innych rozwiązań zapewniających niezależność energetyczną,
    a w średnim terminie wyraźną oszczędność.

  • Ochronę bioróżnorodności, a w tym tworzenie nowych przestrzeni rekreacyjnych dla mieszkańców gmin.

  • Współpracę z lokalnymi samorządami Żukowa i Somonina, w tym poprawa sieci dróg, ciągów pieszych i sieci ścieżek rowerowych

  • Współpracę przy tworzeniu odnawialnych źródeł energii, w tym energii wiatrowej na terenach Ecofarm w Wyczechowie.

Więcej informacji na: www.ekofarma.pl oraz www.ZmZm.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dzień Otwarty - promocja do -20% na całą ofertę w Grupie Murapol dobiega końca! Biuro prasowe
2024-12-11 | 13:00

Dzień Otwarty - promocja do -20% na całą ofertę w Grupie Murapol dobiega końca!

Zakup własnego lokalu to dla wielu osób jedna z najpoważniejszych decyzji finansowych w życiu. Niezależnie od celu, w jakim jest nabywany. O tym, jaki lokal wybrać, by być z niego
Nieruchomości Mural, neony i iluminacje świetlne na Kamionku
2024-12-11 | 08:00

Mural, neony i iluminacje świetlne na Kamionku

W SOHO by Yareal na warszawskim Kamionku powstał efektowny mural zdobiący nowopowstały pasaż. Dodatkowo w grudniu przestrzeń kompleksu rozświetlą stylowe neony, a lobby jednego z
Nieruchomości MLP Rzeszów poszerzy portfel inwestycji MLP Group
2024-12-10 | 12:00

MLP Rzeszów poszerzy portfel inwestycji MLP Group

MLP Group umacnia pozycję na polskim rynku. W Rzeszowie powstanie nowe centrum logistyczno-przemysłowe. MLP Rzeszów dostarczy łącznie ponad 52 tys. m kw. nowoczesnych powierzchni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

IMM Szkolenie

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką

Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych influencerów. Choć pozostają oni na razie ciekawostką na rynku, to budzą szereg pytań o to, co w influencer marketingu najważniejsze, czyli autentyczność i zaufanie.

Finanse

Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków

Kobiety-inwestorki – częściej niż inwestujący mężczyźni – są nastawione na zapewnienie bezpieczeństwa i ochronę kapitału, dlatego portfele inwestycyjne obu płci często wyraźnie się różnią – wynika z raportu „Polak inwestor 2024”. Panie wybierają zwykle produkty, które zapewniają może mniejszy zysk, ale są bezpieczniejsze. Powodem jest nie tylko ich motywacja, lecz również niska samoocena. Kobiety są znacznie mniej pewne swojej wiedzy dotyczącej inwestowania w porównaniu z mężczyznami.

Handel

Polacy rozsądni w podejściu do prezentów. Kierują się ich praktycznością i ceną

Polacy coraz częściej z wyprzedzeniem kupują prezenty świąteczne. Kierują się przy tym ich funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną. Wielu z nich z tego właśnie powodu wybiera do zakupów okres Black Friday i towarzyszących mu przecen. Na liście najchętniej kupowanych prezentów wysoką pozycję zajmują książki, wśród zabawek dominują za to klocki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.