Fundacja Ecofarm podjęła decyzję o sprzedaży gospodarstwa w Wyczechowie
Nowa strategia zrównoważonego rozwoju
Pod koniec listopada zarząd fundacji Ecofarm w Małkowie podjął decyzję o wystawieniu
na sprzedaż gospodarstwa w Wyczechowie (248 ha) w kaszubskiej wsi o tej samej nazwie. Gospodarstwo przez 32 lata koncentrowało się na produkcji ekologicznego mleka, a jego działalność była fundamentem misji fundacji, której celem było wprowadzenie duńskich standardów produkcji mleka na polski rynek.
Misja zakończona – nowa filozofia fundacji
- Początkowa, założycielska misja duńskiej fundacji została zrealizowana. – mówi Joanna Iwanowska-Nielsen, doradczyni zarządu Ecofarm. - Produkty ekologiczne stały się obecnie częścią codziennego życia w Polsce, a nasza fundacja przez ponad trzy dekady była pionierem ekologicznej produkcji
w regionie. Zrealizowanie tej misji doprowadziło do decyzji o zakończeniu działalności związanej
z produkcją mleka, a fundacja koncentruje się na nowych celach związanych z zrównoważonym rozwojem. – dodaje ekspertka.
Nowa strategia – zrównoważony rozwój i ekologia
W ciągu ostatniego roku zarząd debatował nad strategią przyszłych działań fundacji. Główne kierunki obejmują zrównoważony rozwój, w szczególności ochronę i odbudowę przyrody oraz działania
na rzecz łagodzenia zmian klimatycznych. Tym samym prowadzenie gospodarstwa w Wyczechowie przestało być zgodne z przyszłą działalnością fundacji.
- Chcemy sprzedać gospodarstwo jako działające przedsiębiorstwo, aby działalność rolnicza była kontynuowana. W ten sposób zabezpieczymy również miejsca pracy w gospodarstwie. – mówi Knud Foldschack, prezes zarządu Ecofarm. - Dochody ze sprzedaży mają posłużyć jako wsparcie dla nowych działań fundacji, które skoncentrują się na zrównoważonym rozwoju w Polsce,
a w szczególności na Kaszubach. Fundacja planuje reinwestować środki w projekty związane
z ekologią, ochroną środowiska i edukacją w zakresie zrównoważonego rozwoju. – podkreśla prezes.
Projekty kontynuowane przez fundację
Pomimo decyzji o sprzedaży gospodarstwa, fundacja nie rezygnuje z realizacji kluczowych projektów, takich jak inicjatywa energii odnawialnej w Wyczechowie oraz projekt zrównoważonego mieszkalnictwa i życia na terenie drugiego gospodarstwa fundacji w Małkowie. Oba projekty pozostaną w gestii fundacji i będą zgodne z nową strategią, której celem jest promocja zrównoważonych rozwiązań ekologicznych.
Ecofarm w trzeciej dekadzie XXI wieku stawia przede wszystkim na:
-
Ochronę i odbudowę przyrody - wspieranie cennej przyrody na Kaszubach i w innych regionach Polski.
-
Ekologiczne budownictwo – tworzenie harmonijnych i starannie zaplanowanych rozwiązań w przestrzeni publicznej, z wykorzystaniem energooszczędnych technologii, które zapewniają oszczędny i satysfakcjonujący styl życia.
-
Odnawialne źródła energii w skali gospodarstwa domowego - instalacja paneli słonecznych, pomp ciepła i innych rozwiązań zapewniających niezależność energetyczną,
a w średnim terminie wyraźną oszczędność. -
Ochronę bioróżnorodności, a w tym tworzenie nowych przestrzeni rekreacyjnych dla mieszkańców gmin.
-
Współpracę z lokalnymi samorządami Żukowa i Somonina, w tym poprawa sieci dróg, ciągów pieszych i sieci ścieżek rowerowych
-
Współpracę przy tworzeniu odnawialnych źródeł energii, w tym energii wiatrowej na terenach Ecofarm w Wyczechowie.
Więcej informacji na: www.ekofarma.pl oraz www.ZmZm.pl
Dzień Otwarty - promocja do -20% na całą ofertę w Grupie Murapol dobiega końca!
Mural, neony i iluminacje świetlne na Kamionku
MLP Rzeszów poszerzy portfel inwestycji MLP Group
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych influencerów. Choć pozostają oni na razie ciekawostką na rynku, to budzą szereg pytań o to, co w influencer marketingu najważniejsze, czyli autentyczność i zaufanie.
Finanse
Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
Kobiety-inwestorki – częściej niż inwestujący mężczyźni – są nastawione na zapewnienie bezpieczeństwa i ochronę kapitału, dlatego portfele inwestycyjne obu płci często wyraźnie się różnią – wynika z raportu „Polak inwestor 2024”. Panie wybierają zwykle produkty, które zapewniają może mniejszy zysk, ale są bezpieczniejsze. Powodem jest nie tylko ich motywacja, lecz również niska samoocena. Kobiety są znacznie mniej pewne swojej wiedzy dotyczącej inwestowania w porównaniu z mężczyznami.
Handel
Polacy rozsądni w podejściu do prezentów. Kierują się ich praktycznością i ceną
Polacy coraz częściej z wyprzedzeniem kupują prezenty świąteczne. Kierują się przy tym ich funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną. Wielu z nich z tego właśnie powodu wybiera do zakupów okres Black Friday i towarzyszących mu przecen. Na liście najchętniej kupowanych prezentów wysoką pozycję zajmują książki, wśród zabawek dominują za to klocki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.