Galeria Jurajska wspiera kampanię "Gorąca pułapka" i namawia do rozwagi
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1449704907,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Co roku słyszy się przynajmniej o kilku przypadkach pozostawienia dziecka lub zwierzęcia w nagrzanym samochodzie. Tymczasem taka nieodpowiedzialność i chwila nieuwagi opiekuna może doprowadzić do tragedii. Wszystko przez gwałtowny wzrost temperatury w aucie.
Podczas kiedy na zewnątrz panuje przyjemne 30 st. Celsjusza, we wnętrzu pojazdu stojącego w pełnym słońcu temperatura może zacząć sięgać ponad 65 st. Celsjusza. To zabójcze warunki, w których topi się plastiki i wybuchają spraye, a organizm dosłownie zaczyna gotować się od środka.
Przebywanie w takim pojeździe może skutkować m.in. hipotermią, odwodnieniem, trudnościami w oddychaniu, wymiotami, drgawkami, utratą przytomności i śpiączką, napadem padaczkowym, niewydolnością krążenia i udarem cieplnym, który prowadzi do uszkodzenia mózgu i nerek.
Dlatego wraz coraz bardziej upalnymi dniami Galeria Jurajska włącza się do kampanii „Gorąca pułapka”. Jej celem jest uwrażliwienie mieszkańców regionu na problem coraz częściej notowany przez policję w całym kraju oraz skłonienie do zdecydowanej reakcji w sytuacji zagrożenia życia.
– Kampanią przypominamy każdemu, aby nigdy, bez względu na sytuację, nie pozostawiać nawet na chwilę dziecka czy zwierzaka w aucie, który w upalne dni staje się „gorącą pułapką”. Takie niedopatrzenie, będące często skutkiem zabiegania czy zwykłej nieuwagi, stwarza realne zagrożenie dla życia malucha i pupila – mówi Anna Borecka, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.
– Przyłączamy się więc do apelu służb o większą rozwagę. Poprzez liczne plakaty i komunikaty na terenie Jurajskiej zachęcamy do większej odpowiedzialności zbiorowej, czujności na parkingach i natychmiastowego reagowania, jeśli ktoś jest świadkiem takiego zdarzenia, słyszy płacz dziecka lub przeciwnie widzi dziecko śpiące w aucie, które stoi w słońcu – dodaje.
O tym, jak dużym zagrożeniem są tego typu zdarzenia przypominają m.in. przedstawiające małe dziecko i zwierzęta plakaty, które już zostały rozwieszone w widocznych miejscach na terenie Galerii Jurajskiej , komunikaty w infokioskach, specjalne posty na mediach społecznościowych, a także emitowane przez radiowęzeł spoty.
Ponadto galeria udostępnia specjalny numer telefonu, na który może zadzwonić każdy, kto jest świadkiem pozostawienia dziecka lub zwierzęcia w aucie na parkingach przy Jurajskiej. Ten numer dla odwiedzających obiekt to: 34 347 81 11. Dyżuruje pod nim ochrona, która może np. powiadomić natychmiast odpowiednie służby ratunkowe. Ochrona będzie także pilniej monitorowała sytuację na parkingu, zapowiada Jurajska.
– To kampania, która uwrażliwia na tego typu sytuacje nie tylko na parkingach Jurajskiej. Liczymy na to, że widząc nasze komunikaty, mieszkańcy regionu będą o nich pamiętać przez całe wakacje, w różnych miejscach w Polsce i zagranicą, a tym samym nie pozostaną obojętni i będą działać – mówi Anna Borecka.
Zgodnie z polskim prawem, w sytuacji zagrożenia życia człowieka lub pupila, każdy może reagować, a więc natychmiast zbić szybę w pojeździe, która znajduje się najdalej od dziecka lub zwierzęcia. W tym celu należy użyć różnych przedmiotów, nie ręki. Za wybicie szyby i ocalenie życia nie ponosi się żadnych konsekwencji.
![CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1462886161,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem
![Skyliner w 100% wynajęty](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_54203968,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Skyliner w 100% wynajęty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/677-bgk,w_274,_small.jpg)
Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lichthund-gielda-foto,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.