Komunikaty PR

Galeria Jurajska wspiera kampanię "Gorąca pułapka" i namawia do rozwagi

2023-07-03  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Co roku słyszy się przynajmniej o kilku przypadkach pozostawienia dziecka lub zwierzęcia w nagrzanym samochodzie. Tymczasem taka nieodpowiedzialność i chwila nieuwagi opiekuna może doprowadzić do tragedii. Wszystko przez gwałtowny wzrost temperatury w aucie.

Podczas kiedy na zewnątrz panuje przyjemne 30 st. Celsjusza, we wnętrzu pojazdu stojącego w pełnym słońcu temperatura może zacząć sięgać ponad 65 st. Celsjusza. To zabójcze warunki, w których topi się plastiki i wybuchają spraye, a organizm dosłownie zaczyna gotować się od środka.

Przebywanie w takim pojeździe może skutkować m.in. hipotermią, odwodnieniem, trudnościami w oddychaniu, wymiotami, drgawkami, utratą przytomności i śpiączką, napadem padaczkowym, niewydolnością krążenia i udarem cieplnym, który prowadzi do uszkodzenia mózgu i nerek.

Dlatego wraz coraz bardziej upalnymi dniami Galeria Jurajska włącza się do kampanii „Gorąca pułapka”. Jej celem jest uwrażliwienie mieszkańców regionu na problem coraz częściej notowany przez policję w całym kraju oraz skłonienie do zdecydowanej reakcji w sytuacji zagrożenia życia.

– Kampanią przypominamy każdemu, aby nigdy, bez względu na sytuację, nie pozostawiać nawet na chwilę dziecka czy zwierzaka w aucie, który w upalne dni staje się „gorącą pułapką”. Takie niedopatrzenie, będące często skutkiem zabiegania czy zwykłej nieuwagi, stwarza realne zagrożenie dla życia malucha i pupila – mówi Anna Borecka, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

– Przyłączamy się więc do apelu służb o większą rozwagę. Poprzez liczne plakaty i komunikaty na terenie Jurajskiej zachęcamy do większej odpowiedzialności zbiorowej, czujności na parkingach i natychmiastowego reagowania, jeśli ktoś jest świadkiem takiego zdarzenia, słyszy płacz dziecka lub przeciwnie widzi dziecko śpiące w aucie, które stoi w słońcu – dodaje.

O tym, jak dużym zagrożeniem są tego typu zdarzenia przypominają m.in. przedstawiające małe dziecko i zwierzęta plakaty, które już zostały rozwieszone w widocznych miejscach na terenie Galerii Jurajskiej , komunikaty w infokioskach, specjalne posty na mediach społecznościowych, a także emitowane przez radiowęzeł spoty.

Ponadto galeria udostępnia specjalny numer telefonu, na który może zadzwonić każdy, kto jest świadkiem pozostawienia dziecka lub zwierzęcia w aucie na parkingach przy Jurajskiej. Ten numer dla odwiedzających obiekt to: 34 347 81 11. Dyżuruje pod nim ochrona, która może np. powiadomić natychmiast odpowiednie służby ratunkowe. Ochrona będzie także pilniej monitorowała sytuację na parkingu, zapowiada Jurajska.

– To kampania, która uwrażliwia na tego typu sytuacje nie tylko na parkingach Jurajskiej. Liczymy na to, że widząc nasze komunikaty, mieszkańcy regionu będą o nich pamiętać przez całe wakacje, w różnych miejscach w Polsce i zagranicą, a tym samym nie pozostaną obojętni i będą działać – mówi Anna Borecka.

Zgodnie z polskim prawem, w sytuacji zagrożenia życia człowieka lub pupila, każdy może reagować, a więc natychmiast zbić szybę w pojeździe, która znajduje się najdalej od dziecka lub zwierzęcia. W tym celu należy użyć różnych przedmiotów, nie ręki. Za wybicie szyby i ocalenie życia nie ponosi się żadnych konsekwencji.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.