Komunikaty PR

Galeria Jurajska wspiera kampanię "Gorąca pułapka" i namawia do rozwagi

2023-07-03  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Co roku słyszy się przynajmniej o kilku przypadkach pozostawienia dziecka lub zwierzęcia w nagrzanym samochodzie. Tymczasem taka nieodpowiedzialność i chwila nieuwagi opiekuna może doprowadzić do tragedii. Wszystko przez gwałtowny wzrost temperatury w aucie.

Podczas kiedy na zewnątrz panuje przyjemne 30 st. Celsjusza, we wnętrzu pojazdu stojącego w pełnym słońcu temperatura może zacząć sięgać ponad 65 st. Celsjusza. To zabójcze warunki, w których topi się plastiki i wybuchają spraye, a organizm dosłownie zaczyna gotować się od środka.

Przebywanie w takim pojeździe może skutkować m.in. hipotermią, odwodnieniem, trudnościami w oddychaniu, wymiotami, drgawkami, utratą przytomności i śpiączką, napadem padaczkowym, niewydolnością krążenia i udarem cieplnym, który prowadzi do uszkodzenia mózgu i nerek.

Dlatego wraz coraz bardziej upalnymi dniami Galeria Jurajska włącza się do kampanii „Gorąca pułapka”. Jej celem jest uwrażliwienie mieszkańców regionu na problem coraz częściej notowany przez policję w całym kraju oraz skłonienie do zdecydowanej reakcji w sytuacji zagrożenia życia.

– Kampanią przypominamy każdemu, aby nigdy, bez względu na sytuację, nie pozostawiać nawet na chwilę dziecka czy zwierzaka w aucie, który w upalne dni staje się „gorącą pułapką”. Takie niedopatrzenie, będące często skutkiem zabiegania czy zwykłej nieuwagi, stwarza realne zagrożenie dla życia malucha i pupila – mówi Anna Borecka, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

– Przyłączamy się więc do apelu służb o większą rozwagę. Poprzez liczne plakaty i komunikaty na terenie Jurajskiej zachęcamy do większej odpowiedzialności zbiorowej, czujności na parkingach i natychmiastowego reagowania, jeśli ktoś jest świadkiem takiego zdarzenia, słyszy płacz dziecka lub przeciwnie widzi dziecko śpiące w aucie, które stoi w słońcu – dodaje.

O tym, jak dużym zagrożeniem są tego typu zdarzenia przypominają m.in. przedstawiające małe dziecko i zwierzęta plakaty, które już zostały rozwieszone w widocznych miejscach na terenie Galerii Jurajskiej , komunikaty w infokioskach, specjalne posty na mediach społecznościowych, a także emitowane przez radiowęzeł spoty.

Ponadto galeria udostępnia specjalny numer telefonu, na który może zadzwonić każdy, kto jest świadkiem pozostawienia dziecka lub zwierzęcia w aucie na parkingach przy Jurajskiej. Ten numer dla odwiedzających obiekt to: 34 347 81 11. Dyżuruje pod nim ochrona, która może np. powiadomić natychmiast odpowiednie służby ratunkowe. Ochrona będzie także pilniej monitorowała sytuację na parkingu, zapowiada Jurajska.

– To kampania, która uwrażliwia na tego typu sytuacje nie tylko na parkingach Jurajskiej. Liczymy na to, że widząc nasze komunikaty, mieszkańcy regionu będą o nich pamiętać przez całe wakacje, w różnych miejscach w Polsce i zagranicą, a tym samym nie pozostaną obojętni i będą działać – mówi Anna Borecka.

Zgodnie z polskim prawem, w sytuacji zagrożenia życia człowieka lub pupila, każdy może reagować, a więc natychmiast zbić szybę w pojeździe, która znajduje się najdalej od dziecka lub zwierzęcia. W tym celu należy użyć różnych przedmiotów, nie ręki. Za wybicie szyby i ocalenie życia nie ponosi się żadnych konsekwencji.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ochrona środowiska

Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce

Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.

Konsument

Systemy żywnościowe będą się zmieniać w kierunku bardziej zrównoważonym. Transformacja czeka nie tylko rolników

Europejski Zielony Ład budzi wiele kontrowersji i sprzeciwów, w szczególności w Polsce. Jak przyznaje ekspert zespołu Team Europe powołanego do wyjaśniania polityk Unii Europejskiej, choć w strategii „Od pola do stołu” można poprawić pewne elementy, to jest ona konieczna, by ratować kurczące się zasoby naturalne w Europie. Polska jest dużym producentem rolnym UE i zarazem krajem mocno zagrożonym suszą, więc transformacja systemów żywnościowych jest dla nas szczególnie istotna.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.