Komunikaty PR

Galeria Północna poszerza swoje funkcje społeczne

2023-02-10  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Inwestując w kolejne rozwiązania, które integrują odwiedzających, Galeria Północna umacnia swoje funkcje społeczne. W obiekcie stworzono już 17 przestrzeni lifestylowych z myślą o mieszkańcach Warszawy i okolic.


Podążając za trendami konsumenckimi, centra handlowe coraz częściej stawiają na rozszerzenie funkcji społecznych. W rezultacie, galerie stają się także miejscem m.in. spotkań i integracji lokalnych społeczności, relaksu, zabawy czy kontaktu z kulturą. Taki kierunek swojego rozwoju umacnia Północna. Ma to odzwierciedlenie w realizowanych inwestycjach. Tylko od swojego otwarcia 5 lat temu obiekt oddał do użytku 17 różnych przestrzeni, w tym o charakterze m.in. prozdrowotnym, proedukacyjnym, proekologicznym czy coworkingowym.

– Świadomy placemaking od początku jest jednym z filarów rozwoju Północnej, na który patrzymy też perspektywicznie. Dostrzegamy duży potencjał miastotwórczy Północnej, dlatego stale poszerzamy jej funkcje społeczne i okołohandlowe – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Północnej. – Taki kierunek rozwoju, oparty na przyjaznych i ogólnodostępnych miejscach, pozwala zaspakajać różne potrzeby mieszkańców Warszawy i okolic, w tym zgodne z ideą „work life balance”, ale także buduje tożsamość obiektu i więź między klientem a galerią – dodaje.

Zielona infrastruktura i zdrowie
Ten sposób myślenia widać zwłaszcza w stale rozwijanym przez Północną ogrodzie na dachu, największej tego typu inwestycji w galerii handlowej w Polsce. Zielona przestrzeń, wypełniona bioróżnorodną roślinnością, z roku na rok zyskuje nowe atrakcje, poszerzając swoją funkcjonalność. – To miejsce relaksu, ale także przestrzeń spotkań i zabawy. Rozmaitość stref w ogrodzie – od ogródków restauracyjnych, przez strefę z kołem wodnym, po place zabaw i mural 3D dla dzieci, sprawia, że można tu wartościowo i różnorodnie spędzić czas, zapominając na chwilę, że znajdujemy się w gwarnym mieście, co jest jednym z celów tego miejsca – mówi.

W tym ostatnim pomaga także ulokowana w zacisznej części ogrodu tężnia solankowa, jedyna na świecie w galerii handlowej. Mająca 4,5 m wysokości i aż 10 m długości konstrukcja z drewna i tarniny zasilana jest solanką sprowadzaną z uzdrowiskowej miejscowości Zabłocie, w której występuje największe stężenie jodu na świecie. – Jest to przestrzeń jakiej nie spotkamy w żadnym innym centrum, a która sprawia, że Północna spełnia także unikalną funkcję uzdrowiskową i prozdrowotną. Z walorów ogólnodostępnego inhalatorium regularnie korzystają seniorzy, rodziny z dziećmi, astmatycy, alergicy, a także osoby o osłabionej odporności oraz mające problemy z oddychaniem. To również cicha enklawa dla osób poszukujących spokoju – wylicza Roman Bugajczyk.

Galeria jak nowoczesne biuro
Ale ogród to nie jedyna przestrzeń, dzięki której Północna poszerza swoje funkcje. Od wiosny 2022 roku, galeria jest także miejscem, gdzie można pracować zdalnie, organizować spotkania biznesowe czy szkolenia. Pomaga w tym stworzona z inicjatywy obiektu innowacyjna przestrzeń coworkingowa CoWork Cafe. – Strefa w Północnej wyróżnia się spośród innych tego typu w stołecznych galeriach. Postawiliśmy na bardziej casualowy i nowoczesny koncept, który dopasowany jest do różnych potrzeb osób aktywnych zawodowo. Cała przestrzeń jest de facto klimatyczną kawiarnią, w której można napić się kawy, ale także zorganizować spotkanie biznesowe, popracować samemu lub w większym gronie – mówi Bugajczyk.

Ponadto, korzystający z CoWork Cafe mogą liczyć na wsparcie administracyjne - założyć wirtualny adres, skorzystać ze sprzętu do prezentacji czy zwykłych wydruków na miejscu. Do dyspozycji jest także specjalny boks do organizacji zamkniętych spotkań oraz sala konferencyjno-szkoleniowa. – Przestrzeń coworkingowa w Północnej powstała z myślą o small biznesie i freelancerach, którzy nie posiadają biura, a szukają wygodnego miejsca pracy i spotkań biznesowych. Jest także odpowiedzią na upowszechnienie się pracy zdalnej i hybrydowej. Za sprawą tego miejsca stajemy się dosłownie alternatywnym biurem, wyznaczając nowy kierunek dla funkcjonowania stref coworkingowych w galeriach – dodaje.

Tradycyjnie, ale ciekawiej
Także w przypadku bardziej powszechnych funkcji centrów czwartej generacji, związanych z kulturą i rozrywką, edutainmentem czy eatertainmentem, Północna stawia na wartościowe przestrzenie. Oprócz kina Cinema City, w galerii prężnie działa Sala Zabaw Fikołki, a także szkoła tańca Egurrola Dance Studio. Do dyspozycji odwiedzających jest też aż 5 placów zabaw. Północna zapewnia także stały kontakt ze sztuką. W sercu obiektu można znaleźć 24-metrową rzeźbę „Wir” Oskara Zięty – unikatową konstrukcję artystyczną w skali całego kraju.

Obszar związany z eduzabawą wypełniają z kolei regularnie organizowane wystawy pop up. Północna zasłynęła jako pierwsze centrum, w którym powstała proedukacyjna motylarnia, czy „Wystawa gigantów”, przybliżająca ekosystem egzotycznych, ogromnych owadów. Obecnie dostępna jest tu galeria sztuki, wypełniona replikami 20 najdroższych obrazów świata. Także gastronomia dysponuje coraz większą liczbą ciekawych przestrzeni, które sprzyjają socjalizacji i relaksowi. Oprócz food courtu i mini food courtu na różnych poziomach, w 2022 roku powstały w ogrodzie na dachu dwa punkty gastronomiczne.

– Poszerzając funkcje społeczne Północnej czerpiemy dziś pełnymi garściami ze światowych trendów, którymi zafascynowana jest branża retail. Sami też wyznaczamy nowe, czego przykładem jest ogród na dachu, tężnia czy strefa coworkingowa. W efekcie, stajemy się centrum coraz bardzie wielofunkcyjnym, zapewniającym interaktywne doświadczenia i dającym klientom wiele opcji spędzania czasu wolnego i zawodowego. Ten aspekt będziemy stale rozwijać i umacniać poprzez kolejne śmiałe i atrakcyjne inwestycje – podsumowuje Roman Bugajczyk.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.