Komunikaty PR

Galeria Północna i Galeria Jurajska coraz bardziej energooszczędne

2024-03-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

 

Aż 70 proc. podmiotów na rynku handlowym deklaruje, że najpóźniej do 2030 roku wprowadzi cele klimatyczne – czytamy w raporcie „ESG w dobrach konsumenckich i handlu detalicznym”, przygotowanym przez PwC. Tymczasem centra handlowe już skupiają się na ich realizacji.

Przykładem są obiekty z portfolio GTC w Polsce, które konsekwentnie i skutecznie redukują swój ślad węglowy, dając przykład dobrych praktyk na rynku retail. Zaledwie na przestrzeni ostatnich kilku lat Galeria Jurajska w Częstochowie oraz Galeria Północna w Warszawie znacząco zmniejszyły zużycie energii.

Tylko Galeria Jurajska w 2023 roku, w porównaniu do 2019 roku, aż o 30 proc. zminimalizowała konsumpcję energii elektrycznej. Jest to zasługą przede wszystkim całego szeregu zróżnicowanych inwestycji, które zrealizowano w tym największym w Częstochowie centrum handlowym. Prowadzone tam prace objęły m.in. wymianę oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego na energooszczędne LED, a także wprowadzenie w częściach wspólnych regulacji natężenia światła za pomocą dedykowanego oprogramowania. Dodatkowe oszczędności energii, bez straty dla komfortu klienta, wygenerowano także optymalizując w sezonach tryb pracy urządzeń chłodniczych i grzewczych oraz klimatyzacji. W tym ostatnim obszarze odbywa się także sukcesywna modernizacja central wentylacyjnych na wysokosprawne urządzenia nowszej generacji, które cechuje niższe zużycie prądu i korzystniejszy wpływ na środowisko – informuje dyrekcja Galerii Jurajskiej.

– Zrównoważony rozwój obiektu, z poszanowaniem zasobów naturalnych i środowiska, to jeden z najważniejszych celów ESG, jaki sukcesywnie realizujemy w Galerii Jurajskiej poprzez nowe inwestycje oraz circular economy, czyli modernizacje i usprawnienia w różnych obszarach działania obiektu – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej. I dodaje: – Priorytetem dla nas jest dziś znaczna redukcja śladu węglowego poprzez stopniowe zmniejszenie zużycia energii. Stąd też mocny akcent na rozwiązania, które się do tego przyczyniają. Pierwsze efekty tych prac są już widoczne. Ograniczenie zużycia energii o 30 proc. na przestrzeni ostatnich lat to wynik, który napawa optymizmem.

Dobry wynik osiągnęła również Galeria Północna w Warszawie, która także skutecznie realizuje strategię ESG. Obiekt ten w 2023 roku w porównaniu do 2019 roku zmniejszył zużycie energii aż o 23,2 proc. Na przestrzeni ostatnich lat przyczyniło się do tego kilka kluczowych zmian i inwestycji, m.in. w OZE. Pod koniec 2022 roku obiekt uruchomił na dachu 224 panele fotowoltaiczne, które są wydajne także przy niskim nasłonecznieniu zimą i jesienią. Instalacja pozwoliła galerii wygenerować „zieloną energię”, wykorzystywaną m.in. do oświetlenia pasaży handlowych, food court’u czy działania wind i schodów ruchomych. Oprócz tego galeria zainwestowała w cały szereg zmian w sterowaniu urządzeniami w systemie BMS. Dokonano wymiany automatyki w 11 centralach pasażowych i zmieniono ich program pracy, w taki sposób, aby obiekt mógł zaoszczędzić jeszcze więcej energii.

– Północna to nowoczesny obiekt, który powstał z zachowaniem standardów zrównoważonego rozwoju. Niezależnie od tego, nie ustajemy w wielowymiarowych modernizacjach, których celem jest dalsze ograniczenie emisji CO2, a co za tym idzie, realizacja ważnych dla nas celów środowiskowych związanych z energooszczędnością – mówi Marek Ciszewski, dyrektor Galerii Północnej. I dodaje: – W dobie zmian klimatycznych, świadome i odpowiedzialne wykorzystanie zasobów, w zgodzie ze strategią ESG, to jedno z kluczowych działań. Jako centrum zlokalizowane w jednej z najszybciej rozwijającej się dzielnic Warszawy, chcemy aktywnie przyczyniać się do ochrony środowiska, tworzenia dobrostanu oraz stanowić dla rynku przykład praktyk, które sukcesywnie przekładają się na zmniejszenie śladu węglowego.

– Ambicją GTC jest takie prowadzenie biznesu, aby przyczyniać się do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju, w tym związanych z ograniczeniami wpływu naszych inwestycji na środowisko naturalne. Dlatego kładziemy tak mocny akcent chociażby na różne rozwiązania podnoszące efektywność energetyczną – mówi Agnieszka Ciupak, dyrektor zarządzająca w GTC w Polsce. – Praca, jaką wykonały Jurajska i Północna, jest tego najlepszym przykładem. Oba obiekty nie tylko ograniczyły zużycie energii, ale w ostatnich latach efektywnie rozwijały zielone przestrzenie, budowały swoje społeczności, angażując się w ich życie oraz – co ważne z punktu widzenia ekoedukacji - popularyzowały wartości i cele zawarte w naszej strategii ESG. To kierunek, w którym dalej chcemy je rozwijać – dodaje.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.