Komunikaty PR

Galeria Północna i Galeria Jurajska coraz bardziej energooszczędne

2024-03-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

 

Aż 70 proc. podmiotów na rynku handlowym deklaruje, że najpóźniej do 2030 roku wprowadzi cele klimatyczne – czytamy w raporcie „ESG w dobrach konsumenckich i handlu detalicznym”, przygotowanym przez PwC. Tymczasem centra handlowe już skupiają się na ich realizacji.

Przykładem są obiekty z portfolio GTC w Polsce, które konsekwentnie i skutecznie redukują swój ślad węglowy, dając przykład dobrych praktyk na rynku retail. Zaledwie na przestrzeni ostatnich kilku lat Galeria Jurajska w Częstochowie oraz Galeria Północna w Warszawie znacząco zmniejszyły zużycie energii.

Tylko Galeria Jurajska w 2023 roku, w porównaniu do 2019 roku, aż o 30 proc. zminimalizowała konsumpcję energii elektrycznej. Jest to zasługą przede wszystkim całego szeregu zróżnicowanych inwestycji, które zrealizowano w tym największym w Częstochowie centrum handlowym. Prowadzone tam prace objęły m.in. wymianę oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego na energooszczędne LED, a także wprowadzenie w częściach wspólnych regulacji natężenia światła za pomocą dedykowanego oprogramowania. Dodatkowe oszczędności energii, bez straty dla komfortu klienta, wygenerowano także optymalizując w sezonach tryb pracy urządzeń chłodniczych i grzewczych oraz klimatyzacji. W tym ostatnim obszarze odbywa się także sukcesywna modernizacja central wentylacyjnych na wysokosprawne urządzenia nowszej generacji, które cechuje niższe zużycie prądu i korzystniejszy wpływ na środowisko – informuje dyrekcja Galerii Jurajskiej.

– Zrównoważony rozwój obiektu, z poszanowaniem zasobów naturalnych i środowiska, to jeden z najważniejszych celów ESG, jaki sukcesywnie realizujemy w Galerii Jurajskiej poprzez nowe inwestycje oraz circular economy, czyli modernizacje i usprawnienia w różnych obszarach działania obiektu – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej. I dodaje: – Priorytetem dla nas jest dziś znaczna redukcja śladu węglowego poprzez stopniowe zmniejszenie zużycia energii. Stąd też mocny akcent na rozwiązania, które się do tego przyczyniają. Pierwsze efekty tych prac są już widoczne. Ograniczenie zużycia energii o 30 proc. na przestrzeni ostatnich lat to wynik, który napawa optymizmem.

Dobry wynik osiągnęła również Galeria Północna w Warszawie, która także skutecznie realizuje strategię ESG. Obiekt ten w 2023 roku w porównaniu do 2019 roku zmniejszył zużycie energii aż o 23,2 proc. Na przestrzeni ostatnich lat przyczyniło się do tego kilka kluczowych zmian i inwestycji, m.in. w OZE. Pod koniec 2022 roku obiekt uruchomił na dachu 224 panele fotowoltaiczne, które są wydajne także przy niskim nasłonecznieniu zimą i jesienią. Instalacja pozwoliła galerii wygenerować „zieloną energię”, wykorzystywaną m.in. do oświetlenia pasaży handlowych, food court’u czy działania wind i schodów ruchomych. Oprócz tego galeria zainwestowała w cały szereg zmian w sterowaniu urządzeniami w systemie BMS. Dokonano wymiany automatyki w 11 centralach pasażowych i zmieniono ich program pracy, w taki sposób, aby obiekt mógł zaoszczędzić jeszcze więcej energii.

– Północna to nowoczesny obiekt, który powstał z zachowaniem standardów zrównoważonego rozwoju. Niezależnie od tego, nie ustajemy w wielowymiarowych modernizacjach, których celem jest dalsze ograniczenie emisji CO2, a co za tym idzie, realizacja ważnych dla nas celów środowiskowych związanych z energooszczędnością – mówi Marek Ciszewski, dyrektor Galerii Północnej. I dodaje: – W dobie zmian klimatycznych, świadome i odpowiedzialne wykorzystanie zasobów, w zgodzie ze strategią ESG, to jedno z kluczowych działań. Jako centrum zlokalizowane w jednej z najszybciej rozwijającej się dzielnic Warszawy, chcemy aktywnie przyczyniać się do ochrony środowiska, tworzenia dobrostanu oraz stanowić dla rynku przykład praktyk, które sukcesywnie przekładają się na zmniejszenie śladu węglowego.

– Ambicją GTC jest takie prowadzenie biznesu, aby przyczyniać się do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju, w tym związanych z ograniczeniami wpływu naszych inwestycji na środowisko naturalne. Dlatego kładziemy tak mocny akcent chociażby na różne rozwiązania podnoszące efektywność energetyczną – mówi Agnieszka Ciupak, dyrektor zarządzająca w GTC w Polsce. – Praca, jaką wykonały Jurajska i Północna, jest tego najlepszym przykładem. Oba obiekty nie tylko ograniczyły zużycie energii, ale w ostatnich latach efektywnie rozwijały zielone przestrzenie, budowały swoje społeczności, angażując się w ich życie oraz – co ważne z punktu widzenia ekoedukacji - popularyzowały wartości i cele zawarte w naszej strategii ESG. To kierunek, w którym dalej chcemy je rozwijać – dodaje.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości #nowehistorie w relacjach pomiędzy inwestorami, a służbami konserwatorskimi Biuro prasowe
2024-04-26 | 14:30

#nowehistorie w relacjach pomiędzy inwestorami, a służbami konserwatorskimi

Link do zdjęć onedrive: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jM4jc133ZQwXSEKldg?e=OhX42F   Wetransfer: https://we.tl/t-xlJ8N4rpMc    #nowehistorie w relacjach
Nieruchomości Z jakimi problemami borykają się właściciele podczas wykańczania mieszkania
2024-04-26 | 14:00

Z jakimi problemami borykają się właściciele podczas wykańczania mieszkania

Wydłużający się czas wykańczania nieruchomości, przekroczenie założonego budżetu, rosnące ceny materiałów i stres to najczęstsze problemy, z którymi mierzyli się
Nieruchomości Popyt na komfortowe przestrzenie dla studentów wciąż rośnie
2024-04-26 | 13:30

Popyt na komfortowe przestrzenie dla studentów wciąż rośnie

Atrakcyjność Polski dla studentów zagranicznych stale rośnie. Wysoko wykwalifikowana kadra wykładowców, stosunkowo niskie koszty utrzymania oraz bardzo konkurencyjny koszt

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.