Komunikaty PR

Galeria Północna i Galeria Jurajska coraz bardziej energooszczędne

2024-03-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

 

Aż 70 proc. podmiotów na rynku handlowym deklaruje, że najpóźniej do 2030 roku wprowadzi cele klimatyczne – czytamy w raporcie „ESG w dobrach konsumenckich i handlu detalicznym”, przygotowanym przez PwC. Tymczasem centra handlowe już skupiają się na ich realizacji.

Przykładem są obiekty z portfolio GTC w Polsce, które konsekwentnie i skutecznie redukują swój ślad węglowy, dając przykład dobrych praktyk na rynku retail. Zaledwie na przestrzeni ostatnich kilku lat Galeria Jurajska w Częstochowie oraz Galeria Północna w Warszawie znacząco zmniejszyły zużycie energii.

Tylko Galeria Jurajska w 2023 roku, w porównaniu do 2019 roku, aż o 30 proc. zminimalizowała konsumpcję energii elektrycznej. Jest to zasługą przede wszystkim całego szeregu zróżnicowanych inwestycji, które zrealizowano w tym największym w Częstochowie centrum handlowym. Prowadzone tam prace objęły m.in. wymianę oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego na energooszczędne LED, a także wprowadzenie w częściach wspólnych regulacji natężenia światła za pomocą dedykowanego oprogramowania. Dodatkowe oszczędności energii, bez straty dla komfortu klienta, wygenerowano także optymalizując w sezonach tryb pracy urządzeń chłodniczych i grzewczych oraz klimatyzacji. W tym ostatnim obszarze odbywa się także sukcesywna modernizacja central wentylacyjnych na wysokosprawne urządzenia nowszej generacji, które cechuje niższe zużycie prądu i korzystniejszy wpływ na środowisko – informuje dyrekcja Galerii Jurajskiej.

– Zrównoważony rozwój obiektu, z poszanowaniem zasobów naturalnych i środowiska, to jeden z najważniejszych celów ESG, jaki sukcesywnie realizujemy w Galerii Jurajskiej poprzez nowe inwestycje oraz circular economy, czyli modernizacje i usprawnienia w różnych obszarach działania obiektu – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej. I dodaje: – Priorytetem dla nas jest dziś znaczna redukcja śladu węglowego poprzez stopniowe zmniejszenie zużycia energii. Stąd też mocny akcent na rozwiązania, które się do tego przyczyniają. Pierwsze efekty tych prac są już widoczne. Ograniczenie zużycia energii o 30 proc. na przestrzeni ostatnich lat to wynik, który napawa optymizmem.

Dobry wynik osiągnęła również Galeria Północna w Warszawie, która także skutecznie realizuje strategię ESG. Obiekt ten w 2023 roku w porównaniu do 2019 roku zmniejszył zużycie energii aż o 23,2 proc. Na przestrzeni ostatnich lat przyczyniło się do tego kilka kluczowych zmian i inwestycji, m.in. w OZE. Pod koniec 2022 roku obiekt uruchomił na dachu 224 panele fotowoltaiczne, które są wydajne także przy niskim nasłonecznieniu zimą i jesienią. Instalacja pozwoliła galerii wygenerować „zieloną energię”, wykorzystywaną m.in. do oświetlenia pasaży handlowych, food court’u czy działania wind i schodów ruchomych. Oprócz tego galeria zainwestowała w cały szereg zmian w sterowaniu urządzeniami w systemie BMS. Dokonano wymiany automatyki w 11 centralach pasażowych i zmieniono ich program pracy, w taki sposób, aby obiekt mógł zaoszczędzić jeszcze więcej energii.

– Północna to nowoczesny obiekt, który powstał z zachowaniem standardów zrównoważonego rozwoju. Niezależnie od tego, nie ustajemy w wielowymiarowych modernizacjach, których celem jest dalsze ograniczenie emisji CO2, a co za tym idzie, realizacja ważnych dla nas celów środowiskowych związanych z energooszczędnością – mówi Marek Ciszewski, dyrektor Galerii Północnej. I dodaje: – W dobie zmian klimatycznych, świadome i odpowiedzialne wykorzystanie zasobów, w zgodzie ze strategią ESG, to jedno z kluczowych działań. Jako centrum zlokalizowane w jednej z najszybciej rozwijającej się dzielnic Warszawy, chcemy aktywnie przyczyniać się do ochrony środowiska, tworzenia dobrostanu oraz stanowić dla rynku przykład praktyk, które sukcesywnie przekładają się na zmniejszenie śladu węglowego.

– Ambicją GTC jest takie prowadzenie biznesu, aby przyczyniać się do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju, w tym związanych z ograniczeniami wpływu naszych inwestycji na środowisko naturalne. Dlatego kładziemy tak mocny akcent chociażby na różne rozwiązania podnoszące efektywność energetyczną – mówi Agnieszka Ciupak, dyrektor zarządzająca w GTC w Polsce. – Praca, jaką wykonały Jurajska i Północna, jest tego najlepszym przykładem. Oba obiekty nie tylko ograniczyły zużycie energii, ale w ostatnich latach efektywnie rozwijały zielone przestrzenie, budowały swoje społeczności, angażując się w ich życie oraz – co ważne z punktu widzenia ekoedukacji - popularyzowały wartości i cele zawarte w naszej strategii ESG. To kierunek, w którym dalej chcemy je rozwijać – dodaje.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Biurowiec firmy WIŚNIOWSKI w II etapie konkursu “Obiekt roku w systemach Aluprof Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:20

Biurowiec firmy WIŚNIOWSKI w II etapie konkursu “Obiekt roku w systemach Aluprof

Do 16 sierpnia internauci mogą oddawać głosy na najciekawsze budynki architektoniczne Polski i świata, w plebiscycie „Obiekt Roku w systemach Aluprof”. Nowa siedziba firmy
Nieruchomości Czerwcowe odreagowanie budownictwa mieszkaniowego
2024-07-23 | 08:10

Czerwcowe odreagowanie budownictwa mieszkaniowego

Najnowsza informacja Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), prezentująca statystyki budownictwa mieszkaniowego w czerwcu oraz I poł. 2024 roku, zakomunikowała ich dość optymistyczne
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-23 | 08:00

Niski wkład własny - program BK 2% go przywrócił?

Polscy kredytobiorcy mogli już przywyknąć do tego, że bez wkładu własnego wynoszącego co najmniej 10% kosztów zakupu lokum lub budowy domu nie ma co wybierać się do banku. Taki wymóg dotyczący wkładu (10%)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.