Galeria Północna notuje wzrost wskaźnika odwiedzin

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Rośnie footfall Galerii Północnej. Tylko w styczniu br. obiekt odwiedziło aż o 4,7 proc. więcej klientów niż w analogicznym okresie przed rokiem. Tak dobry wynik umacnia trend zwyżkowy, jaki w Północnej obserwuje się od dłuższego czasu. W 2023 roku galeria zanotowała rok do roku wzrost footfall’u na poziomie 4,2 proc., a więc zbliżonym do podawanego dla całego rynku przez PRCH Footfall Density Index.
– Wyniki, jakie osiągnęliśmy w całym 2023 roku, a także ten notowany w styczniu, są dobrą prognozą na cały 2024 rok. Potwierdzają one także konsekwentny rozwój obiektu oraz silną pozycję Galerii Północnej na bardzo nasyconym warszawskim rynku centrów handlowych – komentuje Barbara Andrzejewska, marketing manager w Galerii Północnej.
– Tym bardziej, że na footfall wpływa dziś nie tylko stale rosnący odsetek lojalnych klientów, ale także stale poszerzający się rynek obiektu. Północna coraz częściej przyciąga klientów z miejscowości na północ od Warszawy, co szczególnie obserwujemy w ostatnich miesiącach. Jednocześnie ma miejsce dynamiczny rozwój dzielnicy Białołęka, w której jesteśmy ulokowani – dodaje.
Ten ostatni element jest dziś jednym z kluczowych, który wpływa na dynamikę footfallu Północnej. Daje on także galerii dobrą perspektywę na kolejne lata. Jak czytamy w Roczniku Statystycznym Warszawy, w 2022 roku dzielnicę, w której położona jest galeria zamieszkiwało ponad 153 tys. osób. W 2023 roku ta liczba wzrosła do ponad 156 tys.!
– Napływa do nas coraz więcej klientów, bo najbliższy rynek Północnej od kilku lat rośnie „od środka”, co znacząco wyróżnia nas na rynku. Jest to zasługą w dużej mierze nowych inwestycji mieszkaniowych. Białołęka to dziś najbardziej „budująca się” i urządzająca nowymi mieszkańcami dzielnica Warszawy. To także część stolicy, w której obserwuje się największy przyrost ludności – mówi Barbara Andrzejewska.
Duży ruch w Północnej to także zasługa mocnej oferty, podkreśla przedstawicielka obiektu. Kupujący mogą dziś w galerii znaleźć blisko 200 sklepów, punktów usługowych i lokali gastronomicznych. – Wielosegmentowy i kompaktowy tenant-mix, dopasowany do realnych potrzeb zakupowych klienta, jest magnesem, który przyciąga klientów z Warszawy oraz ościennych miejscowości – mówi Roman Bugajczyk.
– Cały tenant-mix oparty jest bowiem na popularnych, lifestylowych i profootfallowych markach sieciowych z dominującym segmentem modowym. Nie bez znaczenia jest także prorodzinny charakter samej oferty handlowo-rozrywkowej, co z kolei współgra z naszym lokalnym rynkiem, na którym dominują rodziny z dziećmi w różnym wieku – wylicza.
To procentuje. – Siłę naszej oferty widać szczególnie w handlowo intensywnych sezonach, takich jak na przykład zimowe wyprzedaże, które przypadają na styczeń czy przygotowania do zimowych wyjazdów, które ruszają z początkiem roku. Działa także oferta rozrywkowa, z której chętnie klienci korzystają w czasie ferii. Wynik, jaki osiągnęliśmy w styczniu, najlepiej pokazał potencjał tenant-mixu – mówi Barbara Andrzejewska.
W ofercie Północnej można dziś znaleźć wiele marek, które zaliczane są do grona najchętniej wybieranych przez konsumentów, w tym m.in.: H&M, HalfPrice, TK Maxx, Sinsay, Mango, eobuwie.pl x Modivo, Reserved Cropp, House, KappAhl, Mohito, New Yorker, Tatuum, The North Face, New Balance, Vistula, Tous, Apart, Yes, Douglas, Sephora, W.Kruk, Duka, Homla, home&you, iSpot, x-kom czy Carrefour. Dostępne jest tutaj także kino Cinema City, Eggurola Dance Studio czy Sala Zabaw Fikołki.
Ale nie tylko ciekawe marki pobudzają zainteresowanie obiektem. Także działania profootfallowe, jakie realizuje Północna. W styczniu w galerii gościła m.in. wystawa pamiątek piłkarskich „Magia Futbolu”, a także wystawa „Klasyki Światowej Motoryzacji”. Obie ekspozycje były ogólnodostępne na pasażu galerii. Obiekt zainaugurował też trzeci sezon cyklicznych wyprzedaży garażowych, które goszczą tu raz w miesiącu w niedzielę niehandlową. Pierwsza w tym roku edycja przyciągnęła blisko 8 tys. kupujących.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.