Grunwald Park - nowa inwestycja od EBF Development
EBF Development wprowadził na rynek mieszkaniowy kolejną inwestycję w Poznaniu. Przy Ulicy Wieruszowskiej, w ramach projektu Grunwald Park powstanie osiedle składające się docelowo z 4 budynków wielorodzinnych. Budowa I etapu już ruszyła.
Grunwald Park to najnowszy projekt mieszkaniowy EBF Development na terenie Poznania. Oferta skierowana jest zarówno dla singli, par i rodzin z dziećmi oraz osób, które chcą czerpać zyski z najmu. Inwestycja powstanie przy ulicy Wieruszowskiej 8, na poznańskim Grunwaldzie. Niskie, cztero- i pięciokondygnacyjne budynki o klasycznej bryle, uzupełnione o charakterystyczne detale i stonowaną kolorystykę to przykład harmonijnego połączenia ponadczasowej elegancji z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych. W pierwszym etapie zrealizowane zostaną 2 segmenty wielorodzinne. Łącznie 147 mieszkań o zróżnicowanych powierzchniach od 26 do 84 mkw. W ofercie są zarówno kawalerki oraz lokale 2-, 3- i 4- pokojowe, wszystkie z balkonami, tarasami lub loggiami. Do dyspozycji będą również komórki lokatorskie, podziemna hala garażowa oraz miejsca postojowe naziemne. Części wspólne wyróżnią się estetyką i użyciem wyszukanych materiałów wykończeniowych. Uwagę zwracają także cichobieżne windy, instalacje fotowoltaiczne, skrzynki pod rolety, wideodomofony oraz monitoring osiedla. Właściciele samochodów elektrycznych otrzymają miejsce do ładowania, miłośnicy dwóch kółek – rowerownie, a najmłodsi mieszkańcy przestronny plac zabaw. Powstaną również elementy małej architektury jak m.in. drogi wewnętrzne, chodniki i oświetlenie. Planowane zakończenie budowy I etapu to grudzień 2025 roku.
Osiedle powstanie przy ulicy Wieruszowskiej 8, na terenie popularnej dzielnicy Grunwald. Lokalizacja umożliwia korzystanie z pełnego zaplecza handlowo–usługowego, które gwarantuje najbliższe otoczenie inwestycji. Sąsiedztwo Pętli Junikowo pozwala na dotarcie tramwajem do innych części Poznania. Natomiast pobliska ulica Grunwaldzka to dla zmotoryzowanych sprawny dojazd do Portu Lotniczego Poznań - Ławica, dworca PKP czy centrum miasta. Położenie inwestycji kilka kilometrów od węzła komunikacyjnego Poznań - Komorniki zapewnia połącznie z autostradą A2 oraz drogami ekspresowymi S5 i S11. Przyszli mieszkańcy osiedla będą mogli korzystać także z licznych placówek dydaktycznych i zdrowotnych oraz obiektów sportowych i kulturalnych. W okolicy nie brakuje również terenów zielonych i rekreacyjnych pełnych ścieżek spacerowych i dróg rowerowych.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.