Grupa BIK niemal podwoiła wynik netto
Grupa BIK opublikowała wyniki finansowe, zgodnie z którymi w 2019 roku osiągnęła 18,4 mln zł skonsolidowanych przychodów. Wypracowała jednocześnie 3,7 mln zł zysku netto, co było niemal dwukrotnie lepszym wynikiem od uzyskanego rok wcześniej.
Deweloper nowoczesnych powierzchni magazynowych i handlowych w 2019 roku osiągnął 18,4 mln zł skonsolidowanych przychodów, względem 19,2 mln zł w poprzedni roku. Grupa w minionym roku zanotowała 11,9 mln zł zysku operacyjnego czyli o 15% więcej niż rok wcześniej. Wypracowała jednocześnie 3,7 mln zł zysku netto co oznacza wzrost w ujęciu r./r. o 82%.
Kluczową inwestycją realizowaną w minionym roku była budowa centrum logistycznego BIK Park Wrocław I w Kątach Wrocławskich. Wartość nakładów poniesionych na budowę wraz z wynikiem tej inwestycji metodami dochodowymi sięgnęła 66,3 mln zł. W efekcie wartość nieruchomości inwestycyjnych w 2019 roku zwiększyła się o 58% do poziomu 177,5 mln zł. Z kolei wartość kapitałów własnych (aktywów netto) zmniejszyła się o 4% do 92,2 mln zł, głównie z powodu wypłaty w ubiegłym roku dywidendy.
„Miniony rok oceniamy jako udany. Z jednej strony sfinalizowaliśmy sprzedaż części Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu za 15,2 mln Euro a także sprzedaż Galerii nad Potokiem w Radomiu za 24,6 mln zł. Z drugiej strony pozyskane środki wykorzystaliśmy na rozbudowę naszego portfela nieruchomości realizując nowy duży projekt magazynowy pod Wrocławiem. Część pieniędzy przeznaczyliśmy również na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy w wysokości 2 zł na akcję, co było naszym zobowiązaniem poczynionym jeszcze podczas IPO, ale miało to także wpływ na zmniejszenie wartości kapitałów własnych. Praktycznie wszystkie oferowane przez nas powierzchnie magazynowe i handlowe w minionym roku były wynajęte” - powiedział Mirosław Koszany, Prezes Zarządu Biura Inwestycji Kapitałowych S.A.
Zarząd Grupy na bieżąco analizuje sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19 w Polsce i na świecie. „Obecnie nie stwierdzamy istotnych problemów związanych z kontynuacją działalności operacyjnej spółek należących do Grupy Kapitałowej. Sytuacja związana z koronawirusem może jednak spowodować pewne opóźnienie w zakończeniu komercjalizacji I etapu inwestycji w centrum logistycznym BIK Park Wrocław I, jak również rozpoczęciu realizacji II etapu tej inwestycji”- podkreślił Mirosław Koszany. Obecnie w ramach centrum logistycznego BIK Park Wrocław I do wynajęcia pozostaje około 9,5 tys. m2 z łącznie 25 tys. m2 gotowej powierzchni magazynowej. W ramach drugiego etapu planowane jest dostarczenie kolejnych 22 tys. m2.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.