Komunikaty PR

Grupa Murapol utrzymuje wyniki sprzedaży detalicznej rok do roku

2023-01-09  |  10:30
Biuro prasowe
  • Stabilna sprzedaż do klientów detalicznych (umowy deweloperskie
    i przedwstępne) – potwierdzona mocną pozycją w branży poprzez powtórzenie wyniku z ubiegłego roku. W całym 2022 roku Grupa sprzedała bowiem klientom detalicznym 2 783 lokale, co stanowi prawie 100% wyniku r/r.
  • Kontynuacja wsparcia kompetencyjnego i owocnej współpracy z wiodącym inwestorem, globalnym funduszem ARES w komplementarnym sektorze PRS – sprzedaż 664 lokali w formule design&build oraz 688 przekazań w tym segmencie.
  • Łączna sprzedaż w 2022 roku przez Grupę Murapol wyniosła zatem 3 447 lokali mieszkalnych (klienci detaliczni i PRS).
  • Konsekwencja w sprawdzonej strategii biznesowej – kompaktowe i nowoczesne mieszkania w najszerszym segmencie rynku, przystępnym cenowo, ogólnopolski charakter działalności (oferta mieszkaniowa w 15 miastach w 2022) oraz pionowo zintegrowany model biznesowy.
  • Duży i regularnie odnawiany bank ziemi pod budowę blisko 19,3 tys. lokali.
  • Przekazania roczne kluczy (klienci detaliczni i PRS) na poziomie łącznie 3 341 lokali mieszkalnych.
  • Grupa Murapol w całym 2022 roku wprowadziła do oferty 2 631 nowych mieszkań w 10 miastach w Polsce.

 

SPRZEDAŻ MIESZKAŃ

W 2022 r. GK Murapol sprzedała (umowy deweloperskie i przedwstępne) klientom detalicznym 2 783 lokale mieszkalne, co stanowi znakomity wynik na tle branży, a przede wszystkim świadczy o zrównoważonym rozwoju Grupy oraz jej odporności na zawirowania gospodarcze – jest to powtórzenie wyniku z 2021, stabilnego ekonomicznie roku (zmiana wynosi bowiem zaledwie -0,9%). Wynik wskazuje na wyjątkową na tle rynku odporność na kryzys modelu biznesowego oraz oferty produktowej Grupy Murapol - skierowanej do najszerszego segmentu rynku i przystępnej cenowo.

 

SEGMENT PRS

Grupa Murapol kontynuuje współpracę ze swoim wiodącym inwestorem globalnym funduszem ARES w komplementarnym sektorze PRS, do którego w 2022 roku sprzedała 664 lokale w formule design&build.

ŁĄCZNA SPRZEDAŻ w 2022 roku przez Grupę Murapol wyniosła zatem 3 447 lokali mieszkalnych (klienci detaliczni i PRS).

PRZEKAZANIA

W okresie od stycznia do grudnia 2022 GK Murapol przekazała klucze do 3 341 lokali mieszkalnych, w tym 2 653 dla klientów detalicznych oraz 688 na rzecz PRS.

WPROWADZENIE DO OFERTY

W minionym roku GK Murapol wprowadziła do oferty 2 631 lokali mieszkalnych. Do sprzedaży trafiły mieszkania zaoferowane w 7 nowych projektach mieszkaniowych w Gdańsku, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Tychach oraz w kolejnych etapach już realizowanych inwestycji nieruchomościowych, w tym m.in. w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Toruniu i Bydgoszczy

LICZBA MIESZKAŃ W BUDOWIE

Na dzień 31 grudnia 2022 r. portfel projektów w budowie Grupy Murapol obejmował 6 212 lokali w 62 budynkach powstających w ramach 19 projektów na terenie 10 miast Polski, z tego dla segmentu PRS/BPSA 1 699 lokale.

BANK ZIEMI

Na koniec 2022 r. Grupa Murapol dysponowała aktywnym bankiem ziemi pod budowę blisko 19,3 tys. lokali, który można podzielić wg dwóch kategorii – kryterium własności i etapu inwestycyjnego:

  • blisko 8 tys. lokali powstanie na gruntach będących własnością lub w użytkowaniu wieczystym Grupy oraz ponad 11,3 tys. lokali na gruntach objętych warunkowymi umowami przedwstępnymi,
  • ponad 4,9 tys. lokali jest w trakcie realizacji oraz blisko 14,4 tys. lokali w przygotowaniu.
 

Potencjalna liczba lokali

W trakcie realizacji

4 939

W trakcie przygotowania

14 357

Razem

19 296

Własność/użytkowanie wieczyste

7 977

Umowy przedwstępne

11 319

Razem

19 296 

Spośród 19,3 tys. lokali wchodzących w skład aktywnego banku ziemi na dzień 31 grudnia 2022 roku, ok. 17 tys. mieszkań przeznaczone jest na rzecz klientów detalicznych, z kolei ok. 2,3 tys. lokali dedykowane jest pod segment PRS w formule design&build.

- Z satysfakcją dzielę się z Państwem wynikami Grupy Murapol za 2022 rok – obrana strategia produktowa i biznesowa dała owoce w formie powtórzenia wyniku operacyjnego sprzedaży naszych mieszkań klientom detalicznym z jakże korzystniejszego, jeśli chodzi o warunki rynkowe, 2021 roku. Pozytywnie wyróżniamy się na tle branży. Załamanie się rynku kredytów hipotecznych oraz inne wydarzenia makroekonomiczne i geopolityczne w najmniejszym stopniu dotknęły GK Murapol. Głównymi filarami naszego sukcesu w tak wymagającym czasie jest 22-letnie doświadczenie i trafnie obrane cele długoterminowe. – mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol SA – Budujemy obecnie ponad 6,2 tys. lokali w ok 60 budynkach na terenie 10 polskich miast. W minionym roku do oferty wprowadziliśmy ponad 2,6 tys. mieszkań. Niezmiennie też jesteśmy aktywni na polu akwizycji gruntów, tak aby zabezpieczać swój potencjał na przyszłość. W rozpoczynającym się roku planujemy oddać do dyspozycji klientów kolejne mieszkania zarówno w nowych projektach, jak i kolejnych etapach już realizowanych przedsięwzięć. – dodaje Nikodem Iskra.

W ciągu blisko 22 lat działalności GK Murapol zrealizowała 78 wieloetapowych inwestycji,
w ramach, których powstało 380 budynków obejmujących łącznie ponad 24,7 tys. lokali
o łącznej powierzchni użytkowej ponad 1,1 mln mkw.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.