Komunikaty PR

GRUZJA JAKIEJ NIE ZNAMY

2023-02-15  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Gruzja od lat jest popularnym kierunkiem turystycznym wśród Polaków. Wciąż jednak wielu z nas nie bierze tego kraju pod uwagę jako obowiązkowego gdy planujemy wakacje. Okazuje się, że w ciągu najbliższych lat Gruzja przeżywać będzie jeszcze większy boom, a to dzięki dużym zmianom jakie tam właśnie zachodzą. Czym zachwyca Gruzja i czego o niej nie wiemy? Pytamy Oksanę Agnieszkę Żendarską, która od lat zajmuję się m. in. rynkiem nieruchomości w Gruzji i doskonale poznała ten kraj zarówno ze strony turystycznej jak i biznesowej.

Gruzja to prawdziwe doświadczenie

Gruzja to przepiękne krajobrazy Kaukazu i wiele różnorodności, gdyż są tam zarówno góry jak i plaże, nostalgiczne wsie jak i nowoczesne miasta oraz przepyszne jedzenie, wino i przyjaźnie nastawieni Gruzini. Kraj położony jest na granicy Europy i Azji nad Morzem Czarnym. Historia terenów, na których leży Gruzja sięga II tysiąclecia p.n.e.. To kraj ciekawych kontrastów, gdzie choćby w samym Batumi, drugim największym mieście i zarazem turystycznym kurorcie, zobaczyć można budowle, które przyczyniły się do nadania mu przydomku „Gruzińskiego Dubaju”, oraz stare, klasyczne zabudowy, niekiedy wcale nieatrakcyjne dla zwiedzających. Właśnie ta mieszanka tworzy bardzo pociągającą tkankę miejską.

To prawda, Gruzja jest krajem kontrastów, jednak nie znam osoby, która przyjeżdżając tu nie zakochałaby się w niej. Ja ze swojej perspektywy wiem, jak bardzo kraj ten się rozwija, nie tracąc przy tym swojej tożsamości. Z racji wykonywanego zawodu, mogę śmiało stwierdzić, że Gruzja już stała się kierunkiem konkurencyjnym dla innych europejskich destynacji, zarówno jeśli chodzi o turystykę jak i inwestycje. Niewielu Polaków wie, że w powitają nas tu piękne palmy. Na terytorium Gruzji panuje przyjazny klimat podzwrotnikowy, praktycznie nigdy temperatura nie spada poniżej 0°C. Na odwiedzających czekają niesamowite punkty do zwiedzania zarówno w miastach jak i na terenach pozamiejskich. Kraj ten to także znakomite jedzenie, które Polakom na pewno będzie smakowało. Obowiązkowo należy spróbować kultowego chaczapuri, chinakali, czyli gruzińskich pierożków czy badridżani - roladek z plastrów bakłażana faszerowanych pastą orzechową z czosnkiem, udekorowanych pestkami granatu. Miłośnicy win, także będą bardzo zadowoleni, Gruzja to kolebka winiarstwa. Ceny są oczywiście konkurencyjne do tych, do jakich przyzwyczailiśmy się zwiedzając Europę, a dostajemy niesamowite doświadczenie, bo tak należy określić pobyt tu. Na samo Batumi należy poświęcić minimum trzy dni, aby zobaczyć m. in. Promenadę nadmorską, Tańczące fontanny, Ogród japoński, Park cudów czy Stare Miasto.” – mówi Oksana Agnieszka Żendarska, na co dzień zajmująca się rynkiem nieruchomości zagranicznych, także rynkiem gruzińśkim.

Inwestycje w Gruzji

Gruzja stała się w ostatnich latach atrakcyjnym kierunkiem inwestycyjnym, także dla światowych i europejskich firm. Dzięki temu może się rozwijać jeszcze szybciej i oferować coraz bardziej konkurencyjne nieruchomości na światowym poziomie. Od 2014 roku Gruzja jest krajem stowarzyszonym z Unią Europejską, a od 2016 roku jest członkiem strefy wolnego handlu z UE.

Dzięki umocnieniu się kursu lari w stosunku do dolara wzrósł krajowy popyt na mieszkania. Oczywiście napływ kupujących i wzrost kosztów spowodowały, że ceny mieszkań i domów w Gruzji wzrosły. Jednak w porównaniu z innymi krajami europejskimi rynek gruziński pozostaje jednym z najbardziej przystępnych. Uważam, że rok 2023 będzie bardzo pomyślny dla Gruzji zarówno pod względem inwestycyjnym jak i turystycznym. Wszystko się tu rozwija. Rynek nieruchomości stał się bardzo konkurencyjny w stosunku do np. Turcji, Cypru, Bułgarii, a nawet Hiszpanii. Projekty są udoskonalane i będą zachwycać odwiedzających. Odwiedzając tylko Batumi, zobaczymy jak bardzo miasto się zmienia. Każdy będzie zachwycony panoramą i przekona się, skąd właśnie wziął się przydomek „Gruzińskiego Dubaju”. Będąc tu polecam szczególnie region Makhinjauri, gdzie 50 metrów od linii brzegowej morza zobaczyć można najnowsze inwestycje jak chociażby NOVOTEL LIVING Batumi. Oprócz tego tylko w tym roku powstają także nowe inwestycje przy nowym Bulwarze, które warte są uwagi- mówi Oksana Agnieszka. Żendarska.

Gruzja to przepiękny kraj, który intensywnie się rozwija i niedługo stanie się jeszcze popularniejszy wśród osób z całej Europy i świata. Warto się tam udać i sprawdzić na własnej skórze, dlaczego tak zachwyca.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kontakt inwestycjny: Oksana A. Żendarska, info@eltinvest.eu, tel. +48 504 269 102

Oficjalnym przedstawicielem firmy MARDI w Polsce, Czechach i krajach bałtyckich jest Oksana A. Żendarska, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, zagranicznych studiów MBA z zakresu „Zarządzania Strategicznego” oraz Studiów podyplomowych na Politechnice Gdańskiej z zakresu „Wycena nieruchomości”.  Zajmuje się doradztwem inwestycyjnym w sektorze nieruchomości zagranicznych dla inwestorów korporacyjnych i indywidualnych. Reprezentuje międzynarodowe grupy deweloperskie oraz ich wybrane projekty na rynku w Polsce, Czechach, krajach Nadbałtyckich. Od ponad 20 lat pracuje i mieszka zagranicą (m.in. Chiny, Tajwan, Singapur, USA, Włochy, Cypr, Turcja, Rosja). Włada biegle kilkoma językami obcymi. Doświadczenie zdobywała z m.in. międzynarodowymi grupami: Wyndham Hotels & Resorts, InterContinental Hotels Group (Crowne Plaza), Marriott International. Od wielu lat z powodzeniem odpowiada za zagraniczne inwestycje w nieruchomości we Włoszech (Sardynia), na Cyprze, Wyspach Kanaryjskich w Turcji i Gruzji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.