II etap apartamentów Jana z Kolna coraz bliżej końca
Zespół dwóch, czteropiętrowych budynków, powstający w ramach II etapu apartamentów Jana z Kolna w Zielonej Górze, powstaje zgodnie z planem. Budowa osiągnęła już blisko 70% zaawansowania. Toczą się prace elewacyjne, trwa montaż balustrad balkonowych, a wewnątrz mieszkań prace tynkarskie. Według przyjętego harmonogramu budowa zakończy się pod koniec IV kwartału 2021 roku.
II etap apartamentów Jana z Kolna to kolejna propozycja mieszkaniowa zielonogórskiego dewelopera EBF Development. W ramach projektu powstają dwa, czteropiętrowe budynki, w których zaaranżowano 193 lokale o metrażu od 40 do 133 mkw. Są to dwu i trzypokojowe przestrzenie z aneksem kuchennym lub samodzielną kuchnią. Ceny wolnych powierzchni rozpoczynają się od 4600 zł za mkw, a metraże wahają od 64 do 116 mkw. Deweloper zadbał również o przypisane do każdego mieszkania darmowe komórki lokatorskie. Powstała też podziemna hala garażowa z otwartymi miejscami postojowymi oraz naziemne parkingi zlokalizowane przy budynkach. W ramach małej architektury wokół zabudowy powstaną drogi wewnętrzne, oświetlenie i zielone nasadzenia. Aktualnie wykonywane są prace elewacyjne, montaż balustrad balkonowych i porządkowanie terenu inwestycji. Wewnątrz pierwszego budynku wykonano już posadzki, tynki i wszystkie instalacje, w drugim trwają roboty posadzkarskie. – Elewacja jest już gotowa w ponad 50%, budynki nabierając więc kolorów. Budowlańcy działają też wewnątrz, wykonując posadzki i tynki – mówi Izabela Woźnica-Letka, kierownik działu sprzedaży nieruchomości EBF Development.
Deweloper pod koniec ubiegłego roku oddał I etap apartamentów Jana z Kolna w ręce nowych mieszkańców. To duży sukces, bowiem budynki zostały zakończone przed czasem, a odbiory pierwszych lokali odbyła się z blisko czteromiesięcznym wyprzedzeniem. – Cieszymy się z takiego obrotu sytuacji – to również wielka radość dla właścicieli. Spora część mieszkań została przekazana jeszcze przed świętami – podkreśla Izabela Woźnica-Letka.
EBF Development prowadzi jednocześnie kilka projektów mieszkaniowych w Zielonej Górze i Poznaniu. W sercu województwa lubuskiego, poza apartamentami Jana z Kolna, w przygotowaniu znajduje się Zdrojowa Polana, Lisia Apartamenty oraz najnowsza propozycja dewelopera – V etap osiedla GreenHome.
![Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1995337877,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
![Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_986254888,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
![Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_834021605,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.