INA Management podsumowuje 2022 r. na rynku najmu apartamentów
ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/d46d4f34c950b264a0fe2b8c8c81fc1520230220113329/4834dd64e22390a015d20af69f98f39420230220113351/355288
Rosnące wymagania najemców, wysokie obłożenie w obiektach, wyraźne skrócenie wakacyjnych pobytów, wzrost cen oraz utrzymująca się wysoka popularność głównych destynacji turystycznych i biznesowych – tak w skrócie prezentuje się podsumowanie 2022 r. na rynku wynajmu apartamentów według spółki INA Management – jednego z wiodących operatorów najmu w naszym kraju.
Najem krótko i długoterminowy w Polsce od kilku lat ulega nieustannej profesjonalizacji. Obecnie goście decydujący się na wynajęcie apartamentu w konkretnym obiekcie oczekują już bardzo konkretnych standardów, dodatkowych usług i dogodnych możliwości dokonania rezerwacji, bez czasochłonnych i zbędnych formalności. Tak dynamiczna sytuacja na polskim rynku sprawia, że coraz częściej współpraca z profesjonalnym operatorem okazuje się mieć kluczowe znaczenie dla finalnego sukcesu danej inwestycji.
Rok 2022 w liczbach
Największe polskie miasta notowały najwyższe obłożenie w okresie od marca do listopada, gdzie w większości były to pobyty jedno bądź dwudniowe. We wspomnianym okresie obłożenie wahało się w granicach 80-94%, a w ciągu pozostałych miesięcy utrzymywało się na poziomie 60-80%. Ceny najmu, w porównaniu z analogicznymi okresami w roku 2021, wzrosły średnio o ok. 20%.
Jeżeli chodzi o turystyczne centra największych polskich miast, wyraźną tendencją było skrócenie pobytu gości w wynajmowanych obiektach. Najczęściej były to pobyty 3 lub 4-dniowe, a te przekraczające tydzień należały do rzadkości. Niezmiennie niesłabnącą popularnością cieszyły się wyjazdy okołoweekendowe oraz długie weekendy. Obłożenie w obiektach położonych blisko historycznych części miast wahało się od 85% do 96% w zależności od kategorii apartamentu. Ceny najmu zanotowały średnio 10% wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Podobną sytuację można było zaobserwować na rynku inwestycji nadmorskich, gdzie średnie obłożenie wynosiło od 70% do nawet 93% w sezonie. Niezmiennie największą popularnością cieszyły się apartamenty usytuowane w bezpośrednim sąsiedztwie plaży. Poza sezonem obłożenie wynosiło ok. 50-60%. Również w tym wypadku średnia cena najmu wzrosła o 10%.
Nowe obiekty w portfolio INA
W minionym roku INA Management uruchomiła w Gdyni kolejny obiekt należący do sieci Symphony – Modern Tower. Dedykowany jest przede wszystkim dla gości podróżujących w celach biznesowych oraz tych doceniających liczne udogodnienia oraz zdecydowanie wyższy standard powierzchni, w porównaniu do tych które oferują pokoje hotelowe.
Jako jedni z nielicznych operatorów nawiązujemy stałe relacje z firmami oferując stawki korporacyjne wraz z w pełni przygotowanym systemem do rezerwacji dostępnym z poziomu komputera czy urządzeń mobilnych – mówi Justyna Rachuba, managerka aparthoteli INA Management. Nasi goście doceniają prostotę oraz wygodę dokonywania rezerwacji bez konieczności wysyłania maila czy kontaktu telefonicznego, a narzędzia analityczne pozwalają nam na precyzyjne dopasowanie oferty do potrzeb firmy. Liczba naszych apartamentów na przestrzeni 2022 r. wzrosła o 37% dzięki portfolio obsługiwanych przez naszą firmę apartamentów w warszawskiej inwestycji City Break Wolska oraz otworzeniu nowego obiektu w Gdyni.
Ponadto, wraz z końcem 2022 r. INA Management rozpoczęła pozyskiwanie apartamentów w ramach inwestycji Symphony Atal City Square we Wrocławiu. Będzie to już trzecia inwestycja, którą INA realizuje wspólnie z deweloperem Atal, co potwierdza zaufanie jednego z największych polskich deweloperów do INA Management.
Prognoza na 2023 rok
W opinii ekspertów z INA Management najem długoterminowy będzie cieszył się niesłabnącą popularnością, aczkolwiek klient będzie bardzo dokładnie weryfikował różne oferty, poszukując tej najbardziej atrakcyjnej, a najważniejszymi kryteriami niezmiennie pozostaną dobra lokalizacja i wysoki standard wynajmowanej przestrzeni.
Podobnie jak w mijającym roku prognozujemy bardzo krótkie okno rezerwacji – mówi Justyna Rachuba. Wyprzedzenie, z jakim rezerwacje będą wpływać do systemu, będzie krótkie - około 2-3 dni przed przyjazdem gości do obiektu. Przewidujemy również, że pojawią się rezerwacje z bardzo dużym wyprzedzeniem od osób, które chcą sobie zagwarantować najlepszą cenę wypoczynku, jednocześnie wybierając spośród dużej dostępności apartamentów w ofertach i korzystając z preferencyjnych warunków anulacji. W tym roku skupiamy się na uruchomieniu obiektu Plac Wolności 6 w Poznaniu, inwestycji Merwede nad Zatoką Gdańską oraz Jagiellońskiej 13 – inwestycji dedykowanej do pobytów w systemie Longstay.
___
INA Management to ogólnopolski operator obiektów przeznaczonych na wynajem krótko i długoterminowy zlokalizowanych w popularnych turystycznie i biznesowo miastach w Polsce m.in. w Gdańsku, Gdyni, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Operator zapewnia deweloperom i inwestorom najwyższą jakość w zakresie zarządzania najmem apartamentów nabywanych u nich przez ich klientów.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.