Komunikaty PR

Inwestowanie w nieruchomości - czy lokalizacja jest ważniejsza niż cena?

2021-03-17  |  16:00
Biuro prasowe

W 2018 r. grupa ING przeprowadziła badania na temat tego, jak Polacy kupują mieszkania i domy. Wynika z nich, że jesteśmy jedyną nacją spośród przebadanych państw, dla której wybór określonej lokalizacji mieszkania jest ważniejszy od jego ceny. Więcej niż 40% Polaków, zanim rozpocznie przeglądanie ofert, najpierw zawęża obszar poszukiwań do konkretnej dzielnicy. Co ta wiedza oznacza dla flipperów? Jak ją wykorzystać inwestując w nieruchomości? Sprawdźmy.

Nieruchomości to przede wszystkim lokalizacja. To ona jest prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem determinującym przystępność, dostępność i popyt na mieszkania. Bardziej pożądana lokalizacja nieruchomości prawie zawsze skutkuje wyższymi cenami w porównaniu z podobnymi lokalami położonymi na mniej atrakcyjnych terenach.

Lokalizacja nieruchomości a zysk z inwestycji

Lokalizacja jest głównym czynnikiem decydującym o tym, czy dana nieruchomość jest dobrą inwestycją, czy nie. Jednak samo to, że nieruchomość jest droga lub znajduje się w drogiej okolicy, nie oznacza, że będzie to opłacalna inwestycja. I odwrotnie, tańsze nieruchomości, w regionach o bardziej umiarkowanych cenach, niekoniecznie będą źródłem pewnych pieniędzy. Niemniej jednak dzielnica miasta może być doskonałą okazją do inwestycji, a inna jest miejscem, od którego należy się trzymać z daleka. Tak więc lokalizacja nieruchomości jest ważna, ale trzeba wiedzieć, pod jakim kątem ją wybierać.

Czy istnieje idealna lokalizacja nieruchomości?

Nie ma jednej prostej odpowiedzi na tak zadane pytanie. Generalna zasada jest taka, że lokalizacja nieruchomości powinna być pożądana dla konkretnej osoby, którą chcesz przyciągnąć, a jednocześnie zapewnić Ci odpowiedni zysk. Szukasz dobrego miejsca na wynajem sezonowy? Wyszukuj nieruchomości, które znajdują się w pobliżu atrakcji, takich jak ośrodki narciarskie, jeziora lub plaże. Chcesz przyciągnąć najemców na wynajem przez cały rok? Celuj w lokalizacje, w których wynajem jest ogólnie bardziej przystępny dla ludzi niż kupowanie nieruchomości na własność. Zanim zagłębisz się w rynek, musisz zdecydować, jakim typem inwestora w nieruchomości chcesz być, i postępować zgodnie z założonym, końcowym celem.

Lokalizacja nieruchomości w kontekście modelu biznesowego

Zatem dla różnych osób idealna lokalizacja nieruchomości może wyglądać zupełnie inaczej, niż najlepsza lokalizacja inwestycji w Twoim mniemaniu. Ogólnie rzecz biorąc, każda lokalizacja musi spełniać dwa warunki. Musi być zarówno atrakcyjna dla klienta końcowego, jak i opłacalna dla Ciebie. Idealny biznes oferuje produkt lub usługę, której wszyscy chcą. Mamy wówczas do czynienia z dużym popytem. Dobry biznes oznacza równocześnie posiadanie takich produktów lub usług, które są trudne do zdobycia, których podaż jest ograniczona. Warren Buffett nazywa tę potężną kombinację „ochronną fosą” wokół Twoich działań biznesowych. Jeśli sam Buffett zwraca na to uwagę, czyż nie warto skorzystać z jego rady? Doskonała lokalizacja dla Twojej inwestycji tworzy potężną „gospodarczą fosę”. Dlaczego? Ponieważ nikt nie będzie mógł powielić tego, co masz. Będąc właścicielem nieruchomości w lokalizacji, którą kocha Twój klient końcowy, zyskujesz wielokrotnie. Możesz żądać najwyższych czynszów i cieszyć się najniższymi wskaźnikami pustostanów.

Lokalizacja nieruchomości – na co zwracać uwagę?

Paweł Kuczera z Horyzontu Inwestycji podpowiada: Jednym z aspektów, który warto zbadać, jest rynek pracy w danej lokalizacji. Wiąże się to ze zweryfikowaniem czy liczba miejsc pracy rośnie czy maleje. Sprawdzeniem, jak kształtuje się mediana wynagrodzenia pracowników oraz jacy pracownicy są poszukiwani – specjaliści czy może nisko opłacana siła robocza? Żadna lokalizacja nie jest idealna. Ale idealnie byłoby, gdyby nieruchomość znajdowała się w rejonie, w którym istnieją zróżnicowane źródła miejsc pracy, jest zapotrzebowanie na różnego rodzaju pracowników, mediana pensji jest rosnąca, a stopa bezrobocia niska.

Kolejną ważną kwestią jest skomunikowanie nieruchomości. Lokalizacja nieruchomości na obrzeżach miasta, dla kogoś, kto pracuje w centrum, nie będzie najszczęśliwszym rozwiązaniem. Rodziny z dziećmi z pewnością docenią bliskość parków i placów zabaw. Wszyscy natomiast chcą bezpiecznego miejsca do życia. W tym względzie Twoi najemcy nie różnią się od siebie ani trochę.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.