Komunikaty PR

Inwestowanie w nieruchomości - czy lokalizacja jest ważniejsza niż cena?

2021-03-17  |  16:00
Biuro prasowe

W 2018 r. grupa ING przeprowadziła badania na temat tego, jak Polacy kupują mieszkania i domy. Wynika z nich, że jesteśmy jedyną nacją spośród przebadanych państw, dla której wybór określonej lokalizacji mieszkania jest ważniejszy od jego ceny. Więcej niż 40% Polaków, zanim rozpocznie przeglądanie ofert, najpierw zawęża obszar poszukiwań do konkretnej dzielnicy. Co ta wiedza oznacza dla flipperów? Jak ją wykorzystać inwestując w nieruchomości? Sprawdźmy.

Nieruchomości to przede wszystkim lokalizacja. To ona jest prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem determinującym przystępność, dostępność i popyt na mieszkania. Bardziej pożądana lokalizacja nieruchomości prawie zawsze skutkuje wyższymi cenami w porównaniu z podobnymi lokalami położonymi na mniej atrakcyjnych terenach.

Lokalizacja nieruchomości a zysk z inwestycji

Lokalizacja jest głównym czynnikiem decydującym o tym, czy dana nieruchomość jest dobrą inwestycją, czy nie. Jednak samo to, że nieruchomość jest droga lub znajduje się w drogiej okolicy, nie oznacza, że będzie to opłacalna inwestycja. I odwrotnie, tańsze nieruchomości, w regionach o bardziej umiarkowanych cenach, niekoniecznie będą źródłem pewnych pieniędzy. Niemniej jednak dzielnica miasta może być doskonałą okazją do inwestycji, a inna jest miejscem, od którego należy się trzymać z daleka. Tak więc lokalizacja nieruchomości jest ważna, ale trzeba wiedzieć, pod jakim kątem ją wybierać.

Czy istnieje idealna lokalizacja nieruchomości?

Nie ma jednej prostej odpowiedzi na tak zadane pytanie. Generalna zasada jest taka, że lokalizacja nieruchomości powinna być pożądana dla konkretnej osoby, którą chcesz przyciągnąć, a jednocześnie zapewnić Ci odpowiedni zysk. Szukasz dobrego miejsca na wynajem sezonowy? Wyszukuj nieruchomości, które znajdują się w pobliżu atrakcji, takich jak ośrodki narciarskie, jeziora lub plaże. Chcesz przyciągnąć najemców na wynajem przez cały rok? Celuj w lokalizacje, w których wynajem jest ogólnie bardziej przystępny dla ludzi niż kupowanie nieruchomości na własność. Zanim zagłębisz się w rynek, musisz zdecydować, jakim typem inwestora w nieruchomości chcesz być, i postępować zgodnie z założonym, końcowym celem.

Lokalizacja nieruchomości w kontekście modelu biznesowego

Zatem dla różnych osób idealna lokalizacja nieruchomości może wyglądać zupełnie inaczej, niż najlepsza lokalizacja inwestycji w Twoim mniemaniu. Ogólnie rzecz biorąc, każda lokalizacja musi spełniać dwa warunki. Musi być zarówno atrakcyjna dla klienta końcowego, jak i opłacalna dla Ciebie. Idealny biznes oferuje produkt lub usługę, której wszyscy chcą. Mamy wówczas do czynienia z dużym popytem. Dobry biznes oznacza równocześnie posiadanie takich produktów lub usług, które są trudne do zdobycia, których podaż jest ograniczona. Warren Buffett nazywa tę potężną kombinację „ochronną fosą” wokół Twoich działań biznesowych. Jeśli sam Buffett zwraca na to uwagę, czyż nie warto skorzystać z jego rady? Doskonała lokalizacja dla Twojej inwestycji tworzy potężną „gospodarczą fosę”. Dlaczego? Ponieważ nikt nie będzie mógł powielić tego, co masz. Będąc właścicielem nieruchomości w lokalizacji, którą kocha Twój klient końcowy, zyskujesz wielokrotnie. Możesz żądać najwyższych czynszów i cieszyć się najniższymi wskaźnikami pustostanów.

Lokalizacja nieruchomości – na co zwracać uwagę?

Paweł Kuczera z Horyzontu Inwestycji podpowiada: Jednym z aspektów, który warto zbadać, jest rynek pracy w danej lokalizacji. Wiąże się to ze zweryfikowaniem czy liczba miejsc pracy rośnie czy maleje. Sprawdzeniem, jak kształtuje się mediana wynagrodzenia pracowników oraz jacy pracownicy są poszukiwani – specjaliści czy może nisko opłacana siła robocza? Żadna lokalizacja nie jest idealna. Ale idealnie byłoby, gdyby nieruchomość znajdowała się w rejonie, w którym istnieją zróżnicowane źródła miejsc pracy, jest zapotrzebowanie na różnego rodzaju pracowników, mediana pensji jest rosnąca, a stopa bezrobocia niska.

Kolejną ważną kwestią jest skomunikowanie nieruchomości. Lokalizacja nieruchomości na obrzeżach miasta, dla kogoś, kto pracuje w centrum, nie będzie najszczęśliwszym rozwiązaniem. Rodziny z dziećmi z pewnością docenią bliskość parków i placów zabaw. Wszyscy natomiast chcą bezpiecznego miejsca do życia. W tym względzie Twoi najemcy nie różnią się od siebie ani trochę.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Certyfikat ZIELONY DOM: nowe kryteria dla zdrowych budynków mieszkalnych Biuro prasowe
2024-06-26 | 08:00

Certyfikat ZIELONY DOM: nowe kryteria dla zdrowych budynków mieszkalnych

ZIELONY DOM - pierwszy polski certyfikat mierzący poziom ekologiczności budynków mieszkalnych, ma swoją nową odsłonę. Opracowany przez Polskie Stowarzyszenie Budownictwa
Nieruchomości Grupa Echo-Archicom rozpoczyna budowę inwestycji WITA
2024-06-25 | 17:00

Grupa Echo-Archicom rozpoczyna budowę inwestycji WITA

Po zapowiedzi przez Archicom i Echo Investment startu krakowskiej inwestycji WITA w lutym br., a także udanym początku przedsprzedaży apartamentów, projekt wkroczył w kolejną fazę
Nieruchomości Termet wspiera spółdzielnie mieszkaniowe
2024-06-25 | 14:00

Termet wspiera spółdzielnie mieszkaniowe

Mieszkańcy budynków wielorodzinnych często mierzą się z trudną decyzją dotyczącą wyboru optymalnego sposobu ogrzewania pomieszczeń i wody użytkowej. Konferencja Związków

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

W lasach, na plażach i górskich szlakach zalegają tony plastikowych odpadów. To katastrofa dla środowiska

Wraz z początkiem sezonu letniego rośnie sterta śmieci zalegających na polskich plażach, górskich szlakach i w lasach. To tzw. weekendowe śmieci, czyli opakowania po jedzeniu i napojach, jednorazowe naczynia, grille, mokre chusteczki, zużyte pieluchy, ale też niedopałki papierosów i kapsle. To nie tylko kwestia estetyki, ale także ekologii. Tym bardziej że gros odpadów stanowią plastikowe śmieci. W problem nieoddawanych do recyklingu odpadów i zalewu jednorazowych plastików wymierzone są przede wszystkim regulacje prawne przyjmowane na poziomie UE, ale też akcje edukacyjne. Na przestrzeni ostatnich trzech dekad nastąpił w świadomości Polaków duży postęp, ale tony zbieranych śmieci w trakcie akcji sprzątania świadczą o tym, że wciąż jest wiele do zrobienia.

Nauka

Polski sektor kosmiczny rośnie w siłę. Niszą dla krajowych firm może być diagnoza, naprawa czy tankowanie satelitów na orbicie

W bazie danych Europejskiej Agencji Kosmicznej zarejestrowanych jest kilkaset polskich firm, a aparatura made in Poland poleciała w kosmos już w ponad 80 misjach. Polski sektor kosmiczny odnotowuje dynamiczny rozwój, brakuje jednak przepisów kompleksowo regulujących zasady wykonywania działalności kosmicznej i nadzoru nad nią. Resort rozwoju przygotował projekt ustawy o działalności kosmicznej, która ma zapewnić najwyższe normy bezpieczeństwa i pomóc w zrównoważonym korzystaniu z przestrzeni kosmicznej. Ustawa ma zostać przyjęta przez rząd jeszcze w III kwartale tego roku.

Transport

Ostatnie przygotowania do uruchomienia strefy czystego transportu w stolicy. Straż miejska została wyposażona w mobilny punkt kontroli

1 lipca w Warszawie zacznie działać pierwsza w Polsce i w naszej części Europy strefa czystego transportu. Obejmie 37 km kw., czyli w sumie ok. 7 proc. powierzchni stolicy – to teren Śródmieścia, części Woli, Pragi Północ i Pragi Południe, do którego nie będą mogły wjeżdżać najstarsze auta, niespełniające konkretnych wymogów. – Obostrzenia, które wprowadzimy 1 lipca, spowodują, że stężenie tlenków azotu, spadnie mniej więcej o 20 proc., a cząstek stałych – o 11 proc. – zapowiada Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.