Komunikaty PR

Inwestycje w nieruchomości- sytuacja branży w I kwartale 2021 roku

2021-03-11  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.76 MB )

Wbrew pesymistycznym założeniom, inwestycje w nieruchomości cieszą się niesłabnącą popularnością – w zasadzie nawet jeszcze większą, niż przed pandemią. Inwestowanie w nieruchomości pozwala nie tylko obronić wartość pieniądza, ale także znacząco powiększyć kapitał. Oprócz klientów indywidualnych, swoją obecność na rynku zaznaczają także klienci instytucjonalni, inwestując w nieruchomości z zamiarem osiągania zysków.

Niekorzystne prognozy dla rynku nieruchomości na razie się nie sprawdzają. Zdaniem ekspertów na to, czy ostatecznie sprzedaż mieszkań odnotuje spadek, czy też nie, wpłynie długość trwania lockdownu. Obecnie sprzedaje się nieco mniej mieszkań niż w analogicznym okresie lat poprzednich, ale ta różnica nie jest znacząca. - Jestem przekonany, że zdjęcie restrykcji spowoduje odwrócenie tego trendu. Podobnie, jak to miało miejsce w okresie między majem a październikiem ubiegłego roku – ocenia Paweł Kuczera, prezes zarządu spółki Horyzont Inwestycji.

Czas niepewności za nami?

W analogicznym okresie ubiegłego roku, wszyscy doświadczyliśmy niepewności, związanej z trudnym do przewidzenia rozwojem sytuacji epidemiologicznej. Jak wpłynęła na zachowanie inwestorów na rynku nieruchomości? - W pierwszych 3 tygodniach od ogłoszenia pierwszego lockdownu, faktycznie dało się odczuć duże zaniepokojenie. Inwestorzy chcieli wycofywać się ze swoich inwestycji. – wspomina Paweł Kuczera. Ostatecznie jednak inwestycje w nieruchomości okazały się najlepszą i najbezpieczniejszą formą lokowania kapitału. – Przekonywaliśmy naszych klientów, aby nie wykonywali pochopnych działań. Sprzedaż ze stratą to błąd. Odbyliśmy z nimi dziesiątki godzin rozmów telefonicznych, analizując i omawiając całą sytuację, a jednocześnie podejmując odpowiednie decyzje. Finalnie zaledwie dwóch inwestorów wycofało swoje pieniądze. Nasze rozmowy nie poszły na marne. Wszystkie inwestycje zakończyły się prognozowanym zyskiem. Ponadto, do ogłoszenia drugiego lockdownu, wszyscy nasi klienci podeszli już z dużo większym spokojem – podsumowuje.

W co inwestują inwestorzy na rynku nieruchomości?

Głównie są to mieszkania dla rodziny - na rynku pierwotnym i wtórnym. Drugim bardzo popularnym produktem są flipy na działkach budowlanych. Także flipy mieszkaniowe cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Ten trend zdecydowanie ewoluował. Klienci końcowi cenią swój czas oraz wygodę i są za to w stanie zapłacić. Nie chcą już „użerać” się z fachowcami podczas wykonywania remontów. Wolą scedować te obowiązki firmie, która wszystkim się zajmie. To samo dotyczy flipów na działkach budowlanych. Rok 2020 był także rekordowy, jeśli chodzi o rynek nieruchomości premium.

Sprawdzone rozwiązania i nowe wyzwania

Pandemia spowodowała, że niektóre trendy w inwestowaniu w nieruchomości zmieniły się w porównaniu do 2019 roku. Wtedy „hitem” w dużych miastach akademickich - takich jak Kraków czy Warszawa - były inwestycje w mieszkania pod wynajem krótkoterminowy i pokoje dla studentów. Obecnie ten trend w zasadzie nie istnieje, choć zdaniem ekspertów to się odmieni. Najem krótkoterminowy w 2022 r. "wróci do łask”. Osoby, które dziś inwestują w takie mieszkania, w perspektywie długoterminowej będą się cieszyły wysoką stopą zwrotu. Obecnie na rynku tzw. gotowców inwestycyjnych sprzedają się dobrze mieszkania pod najem pracowniczy - dla pracowników przyjeżdżających z zagranicy lub z małych miast w celu szukania zarobku w dużych zakładach pracy. Kolejny trend spowodowany przez pandemię, to zakup domów poza miastem - konieczne chociażby z niewielkim ogródkiem.

Nowoczesne inwestowanie w nieruchomości – to się opłaca

Inwestowanie w nieruchomości ewoluowało pod kątem „organizacyjnym”. Rośnie popularność wirtualnych spacerów czy wideoprezentacji zamiast osobistych spotkań. Wideoprezentacje czy spacery 3D są bardzo pożądane nie tylko ze względu na Covid. Również, a właściwie przede wszystkim, ze względu na możliwość szczegółowego obejrzenia mieszkania i zrobienia wstępnej selekcji bez wychodzenia z domu czy biura. Zdecydowanie skróciło to ilość wyjazdów na prezentacje mieszkań. Dziś, żeby sprzedać mieszkanie, wystarczy raptem kilka prezentacji - kiedyś były ich dziesiątki. A jak wygląda w 2021 r. kwestia znajdowania nieruchomości poniżej ich wartości rynkowej? Dla ekspertów w dużym doświadczeniem z pewnością pozyskiwanie takich nieruchomości będzie łatwiejsze. Wystarczą sprawdzone metody i dokładna weryfikacja rynku pod względem aktualnych cen sprzedaży.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.