Komunikaty PR

Inwestycyjny cud natury

2023-02-15  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Maśnica
Prime Time PR

Halszki 28
30-611 Kraków
aleksandra.masnica|primetimepr.pl| |aleksandra.masnica|primetimepr.pl
12 313 00 87
https://primetimepr.pl/

Zielone płuca Polski

Mazury są jednym z najbardziej urokliwych zakątków Polski, a walory przyrodnicze, czyste środowisko oraz rozbudowana baza hotelowo-noclegowa sprzyjają rozwojowi całego województwa. Do wiodących dziedzin gospodarki tego regionu można zaliczyć turystykę, produkcję zdrowej żywności, czy proekologiczną gospodarkę leśną. O walorach przyrodniczych tego miejsca decydują przede wszystkim ogromne kompleksy leśne z Puszczą Piską na czele, liczne jeziora, rezerwaty przyrody, parki krajobrazowe i czyste powietrze – Warmia i Mazury znane są przecież także jako Zielone Płuca Polski. Co kryje się pod tym tytułem? To przede wszystkim szereg wyróżniających się atutów, do których można zaliczyć przede wszystkim zrównoważoną sieć osadniczą, dobrą jakość środowiska przyrodniczego, niską gęstość zaludnienia (10 proc. ludności całego kraju) i dostosowaną do warunków naturalnych unikatową różnorodność systemu przyrody. Polscy oraz zagraniczni turyści są świadomi wszystkich tych zalet i od lat wybierają ten region jako główny cel swoich wakacyjnych destynacji.

Inwestycja w ciszę i spokój 

W obecnej sytuacji galopującej inflacji i wzrostu cen popularne mogą stać się lokalizacje położone na Mazurach, jednak niebędące jeszcze tak popularnymi destynacjami, jak Olsztyn, Mrągowo czy Giżycko. - Już dziś widać, że na znaczeniu zyskują miejsca dotąd mniej popularne, gdzie nie ma jeszcze rozbudowanej infrastruktury, a zamiast tłumu turystów jest cisza i spokój - przykładem może być urokliwie położona wieś Sajzy znajdująca się na terenie obszaru chronionego krajobrazu Pojezierza Ełckiego, gdzie powstaje pierwszy projekt wioski wakacyjnej. Dotychczas tego typu inwestycje były mało popularne wśród naszych rodaków, jednak są znane i lubiane za granicą, głównie na południu Europy - mówi Krystian Bielas, CEO & Head of Business Development w firmie Besim Group. 

Nie tylko inflacja i drożyzna sprawiają, że Polacy będą chętniej spoglądać w stronę mniej popularnych kierunków. Również nasze preferencje dotyczące wakacji mogą być decydujące w tym wyborze. Badanie “Co nas denerwuje na wakacjach” przeprowadzone przez firmę Auto Europe wykazało, że aż 42 proc. z nas najbardziej nie lubi zatłoczonych atrakcji turystycznych oraz długich kolejek do nich. Właśnie tutaj tkwi przewaga mniej popularnych miejsc, gdzie naszymi najbliższymi towarzyszami jest cisza i spokój, a nie gwar i chaos. - Domy w wioskach wakacyjnych są zazwyczaj oddalone od aglomeracji na tyle, by podczas pobytu można było poczuć bliskość natury i podziwiać walory przyrodnicze danego regionu. Hotel, pomimo gwarantowania pewnych luksusów, często nie jest w stanie zapewnić tego typu atrakcji - zauważa Krystian Bielas. Co jednak warte podkreślenia, wioska wakacyjna standardem może przypominać nawet luksusowe hotele i resorty - Teren takiej wioski przywodzi na myśl niewielkie osiedle, gdzie zlokalizowane są udogodnienia przeznaczone do wspólnego korzystania z pozostałymi urlopowiczami np. basen lub jacuzzi, sauna, czy plac zabaw dla dzieci. Dzięki posiadaniu rozbudowanego zaplecza, wioski wakacyjne są samowystarczalnymi obiektami, które oferują nie tylko nocleg na wysokim poziomie, ale także możliwość spędzania całego wolnego czasu na ich terenie, pośród zieleni i wszechobecnego spokoju z widokiem na wodę - mówi Krystian Bielas. 

Nie ulega wątpliwości, że wypoczynek na Mazurach jest bardzo dobrym pomysłem na spędzenie urlopu. Poza aspektem turystycznym, Warmia i Mazury to także atrakcyjne miejsce dla inwestorów. Nie dziwi więc, że sukcesywnie przybywa firm inwestujących tam swój kapitał. Potencjał i atuty inwestycyjne tego regionu doceniło już wiele znanych na całym świecie marek - Zalando Group, IKEA, EGGER, CITI, Michelin, Obram, MASPEX, Signify, Siemens, Animex, a firm zainteresowanych zainwestowaniem w tej części Polski wciąż przybywa. Podobnie jest z inwestorami indywidualnymi, którzy widzą w tym regionie szansę dla siebie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prime Time PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.