Komunikaty PR

Jak kobiety kupują mieszkania? [SONDA]

2021-03-08  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mikołaj Ostrowski
RynekPierwotny.pl

ul. Adama Naruszewicza 27/101
02-627 Warszawa
m.ostrowski|rynekpierwotny.pl| |m.ostrowski|rynekpierwotny.pl
530619988
rynekpierwotny.pl

Portal RynekPierwotny.pl z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet przeprowadził ankietę wśród największych firm deweloperskich w Polsce na temat roli i zachowań kobiet na rynku nieruchomości. Jakie były jego wyniki?

O dominującej roli kobiet na rynku nieruchomości wiadomo nie od dziś. Na podstawie danych portalu RynekPierwotny.pl, z ostatniego roku, aż 58% użytkowników szukających „M” to kobiety. W porównaniu do wyników sprzed 3 lat, to mniej jednak o niecałe 4%. Może to oznaczać, że różnice w podejściu do zakupu lokalu między obiema płciami powoli zaczynają się zacierać. Jak tłumaczy Joanna Banach – kierownik działu sprzedaży w Krakowie, Cordia Polska „różnice w podejściu kobiet i mężczyzn do zakupu nieruchomości już właściwie się zatarły. Pary podchodzą do tego procesu typowo partnersko – wspólnie analizują oferty, są zaangażowani, zadają pytania i zazwyczaj wspólnie decydują o wszystkich ważnych aspektach.”. Angelika Kliś, Członek Zarządu ATAL S.A. dodaje, że „klienci, zarówno kobiety, jak i mężczyźni, starają się dobrze przygotować do zakupu. Obecnie są bardziej niż przed laty wymagający i świadomi – szukają lokalu spełniającego określone wymagania, dobrze znają oferty konkurencyjne, a przed podjęciem ostatecznej decyzji wnikliwie je analizują.”

Pierwszy krok należy zazwyczaj do kobiet

Mimo to, deweloperzy w dalszym ciągu zauważają pewne różnice w zachowaniu obu stron. To kobiety są stroną inicjującą i bardziej zaangażowaną w proces poszukiwania mieszkania. Wg danych portalu RynekPierwotny.pl wysyłają one nawet o 20% więcej zapytań do deweloperów niż mężczyźni. Bardziej szczegółowo przeglądają oferty, spędzają więcej czasu na poszukiwaniu lokali, porównując istotne dla nich informacje.

Wg Karoliny Skrzypek, przedstawiciela Grupy Partner to kobieta pierwsza rozpoczyna poszukiwanie mieszkania. „Płeć piękna inicjuje kontakt z biurem sprzedaży, wysyła zapytania, umawia na spotkania, choć udział w nich biorą obie strony, a więc pary czy małżeństwa.” – dodaje. Potwierdza to również Piotr Łopatka, członek zarządu Proxin Investment tłumacząc „z naszego doświadczenia wynika, że to kobieta wykonuje pierwszy krok, wysyła zapytanie, dzwoni, umawia się na spotkanie. Podobnie możemy odczytać ruch na stronie – analizując dane z Google Analytics dostrzegamy, że płeć piękna generuje większy ruch, częściej przegląda ofertę i dłużej analizuje poszczególne zakładki.”

Czym kierują się kobiety w poszukiwaniu wymarzonego „M”?

Istotne różnice w podejściu obu stron widać na etapie wyboru poszczególnych ofert nieruchomości. Wg Joanny Chojeckiej, dyrektora ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w ROBYG SA „kobiety często kierują się sercem, intuicją, wyczuciem, estetyką. Bardzo zwracają uwagę na jakość materiałów wykończeniowych, części wspólne, elastyczność projektu wnętrz. Szukając mieszkania od razu decydują o tym, jak będzie urządzone – gdzie znajdą się w nim poszczególne funkcje. Znacznie bardziej przedkładają jakość i dodatkowe rozwiązania nad ceną.”  Potwierdza to także Grzegorz Smoliński, Dyrektor Działu Sprzedaży w Dom Development, który mówi, że „kobiety przywiązują dużą wagę do detali i mają dużą wyobraźnię jeśli chodzi o wykończenie, aranżację wnętrz. To zwykle one przejmują stery przy wyborze materiałów w pakiecie wykończenia pod klucz”.

Przedstawiciele firm deweloperskich, biorący udział w ankiecie portalu RynekPierwotny.pl, zwrócili również uwagę na fakt, że bardzo często panie są o wiele bardziej wymagającym klientem.

Jak tłumaczy Krzysztof Fludra, prezes Fludra Development kobiety zwracają uwagę na aspekty praktyczne i estetyczne. Mają zdecydowanie szerszą listę kryteriów, które powinno posiadać wymarzone mieszkanie. Przez to są bardziej wymagającym klientem.” Potwierdza to Anna Mazij-Górecka, manager ds. Marketingu REAL DEVELOPMENT GROUP  dodając, że kobiety „ponadto, wykazują rosnące zainteresowanie technicznymi aspektami wybranego lokalu. Dociekliwość kobieca w tym przypadku bardzo się sprawdza, ponieważ szczegółowość pytań, jakie padają podczas spotkań, potrafi zawstydzić nawet naszych ekspertów.

Kobiety bardziej niż mężczyźni, zwracają uwagę na stronę wizualną inwestycji, wygląd przestrzeni wspólnych czy zieleń. Wg Edyty Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development „coraz częściej mają też bardzo sprecyzowane oczekiwania, nie tylko w zakresie estetyki, ale również funkcjonalności, jakości, standardu wykonania i dostępności infrastruktury w okolicy. Dla naszych klientek coraz większe znaczenie mają też kwestie bezpieczeństwa. To one zwykle pytają sprzedawców o ochronę osiedla, monitoring czy inne udogodnienia związane z tym obszarem.”

Mężczyźni są bardziej pragmatyczni

Wiemy już co jest ważne dla kobiet, a na co w takim razie uwagę zwracają mężczyźni? Według Anny Skotnickiej-Ryś, Dyrektorki Działu Handlowego Profbud „mężczyźni z kolei są w swojej postawie i ocenie bardziej praktyczni, a dużym zaangażowaniem wykazują się zwłaszcza w późniejszych etapach zakupu mieszkania m.in. podczas odbiorów czy działaniach i kontaktach posprzedażowych”. Podobną opinię wyraża Agata Nowaczyk, specjalista z poznańskiego biura sprzedaży EBF Development płeć piękna jest bardziej analityczna, wnikliwiej przygląda się dokumentom, zajmuje się wszystkimi formalnościami. Panowie zaś przejmują inicjatywę w momencie odbioru – sami podejmują się sprawdzenia stanu odbieranego mieszkania lub organizują specjalistę.” Z kolei Andrzej Gutowski, wiceprezes  RONSON Development wskazuje, że „wybór mężczyzn jest bardziej ogólny i pragmatyczny – liczy się cena i ewentualny rabat.”

Jak się okazuje mężczyźni powoli zaczynają również doceniać wizualizacje i projekty 3D inwestycji. Małgorzata Maziarz, Menedżer ds. sprzedaży Bouygues Immobilier Polska tłumaczy, że „kobiety wybierają mieszkania oczami, są estetkami, dlatego tak bardzo podoba im się, gdy mogą obejrzeć wizualizacje, film prezentujący osiedle i makietę 3D, podczas gdy mężczyznom często wystarczają rzuty i plany, choć i oni coraz bardziej doceniają nowoczesne metody graficznej prezentacji mieszkań i osiedli.”

Różnice w poszukiwaniu mieszkań, mimo iż powoli zaczynają się zacierać, w dalszym ciągu są zauważalne dla deweloperów. To jednak, na co warto zwrócić uwagę, to fakt, że decyzja o zakupie mieszkania w znakomitej większości podejmowana jest wspólnie.

Szczegółowe wypowiedzi deweloperów dostępne pod linkiem: https://rynekpierwotny.pl/wiadomosci-mieszkaniowe/jak-kobiety-kupuja-mieszkania/11816/ 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: RynekPierwotny.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.