Komunikaty PR

Jak kobiety kupują mieszkania? [SONDA]

2021-03-08  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mikołaj Ostrowski
RynekPierwotny.pl

ul. Adama Naruszewicza 27/101
02-627 Warszawa
m.ostrowski|rynekpierwotny.pl| |m.ostrowski|rynekpierwotny.pl
530619988
rynekpierwotny.pl

Portal RynekPierwotny.pl z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet przeprowadził ankietę wśród największych firm deweloperskich w Polsce na temat roli i zachowań kobiet na rynku nieruchomości. Jakie były jego wyniki?

O dominującej roli kobiet na rynku nieruchomości wiadomo nie od dziś. Na podstawie danych portalu RynekPierwotny.pl, z ostatniego roku, aż 58% użytkowników szukających „M” to kobiety. W porównaniu do wyników sprzed 3 lat, to mniej jednak o niecałe 4%. Może to oznaczać, że różnice w podejściu do zakupu lokalu między obiema płciami powoli zaczynają się zacierać. Jak tłumaczy Joanna Banach – kierownik działu sprzedaży w Krakowie, Cordia Polska „różnice w podejściu kobiet i mężczyzn do zakupu nieruchomości już właściwie się zatarły. Pary podchodzą do tego procesu typowo partnersko – wspólnie analizują oferty, są zaangażowani, zadają pytania i zazwyczaj wspólnie decydują o wszystkich ważnych aspektach.”. Angelika Kliś, Członek Zarządu ATAL S.A. dodaje, że „klienci, zarówno kobiety, jak i mężczyźni, starają się dobrze przygotować do zakupu. Obecnie są bardziej niż przed laty wymagający i świadomi – szukają lokalu spełniającego określone wymagania, dobrze znają oferty konkurencyjne, a przed podjęciem ostatecznej decyzji wnikliwie je analizują.”

Pierwszy krok należy zazwyczaj do kobiet

Mimo to, deweloperzy w dalszym ciągu zauważają pewne różnice w zachowaniu obu stron. To kobiety są stroną inicjującą i bardziej zaangażowaną w proces poszukiwania mieszkania. Wg danych portalu RynekPierwotny.pl wysyłają one nawet o 20% więcej zapytań do deweloperów niż mężczyźni. Bardziej szczegółowo przeglądają oferty, spędzają więcej czasu na poszukiwaniu lokali, porównując istotne dla nich informacje.

Wg Karoliny Skrzypek, przedstawiciela Grupy Partner to kobieta pierwsza rozpoczyna poszukiwanie mieszkania. „Płeć piękna inicjuje kontakt z biurem sprzedaży, wysyła zapytania, umawia na spotkania, choć udział w nich biorą obie strony, a więc pary czy małżeństwa.” – dodaje. Potwierdza to również Piotr Łopatka, członek zarządu Proxin Investment tłumacząc „z naszego doświadczenia wynika, że to kobieta wykonuje pierwszy krok, wysyła zapytanie, dzwoni, umawia się na spotkanie. Podobnie możemy odczytać ruch na stronie – analizując dane z Google Analytics dostrzegamy, że płeć piękna generuje większy ruch, częściej przegląda ofertę i dłużej analizuje poszczególne zakładki.”

Czym kierują się kobiety w poszukiwaniu wymarzonego „M”?

Istotne różnice w podejściu obu stron widać na etapie wyboru poszczególnych ofert nieruchomości. Wg Joanny Chojeckiej, dyrektora ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w ROBYG SA „kobiety często kierują się sercem, intuicją, wyczuciem, estetyką. Bardzo zwracają uwagę na jakość materiałów wykończeniowych, części wspólne, elastyczność projektu wnętrz. Szukając mieszkania od razu decydują o tym, jak będzie urządzone – gdzie znajdą się w nim poszczególne funkcje. Znacznie bardziej przedkładają jakość i dodatkowe rozwiązania nad ceną.”  Potwierdza to także Grzegorz Smoliński, Dyrektor Działu Sprzedaży w Dom Development, który mówi, że „kobiety przywiązują dużą wagę do detali i mają dużą wyobraźnię jeśli chodzi o wykończenie, aranżację wnętrz. To zwykle one przejmują stery przy wyborze materiałów w pakiecie wykończenia pod klucz”.

Przedstawiciele firm deweloperskich, biorący udział w ankiecie portalu RynekPierwotny.pl, zwrócili również uwagę na fakt, że bardzo często panie są o wiele bardziej wymagającym klientem.

Jak tłumaczy Krzysztof Fludra, prezes Fludra Development kobiety zwracają uwagę na aspekty praktyczne i estetyczne. Mają zdecydowanie szerszą listę kryteriów, które powinno posiadać wymarzone mieszkanie. Przez to są bardziej wymagającym klientem.” Potwierdza to Anna Mazij-Górecka, manager ds. Marketingu REAL DEVELOPMENT GROUP  dodając, że kobiety „ponadto, wykazują rosnące zainteresowanie technicznymi aspektami wybranego lokalu. Dociekliwość kobieca w tym przypadku bardzo się sprawdza, ponieważ szczegółowość pytań, jakie padają podczas spotkań, potrafi zawstydzić nawet naszych ekspertów.

Kobiety bardziej niż mężczyźni, zwracają uwagę na stronę wizualną inwestycji, wygląd przestrzeni wspólnych czy zieleń. Wg Edyty Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development „coraz częściej mają też bardzo sprecyzowane oczekiwania, nie tylko w zakresie estetyki, ale również funkcjonalności, jakości, standardu wykonania i dostępności infrastruktury w okolicy. Dla naszych klientek coraz większe znaczenie mają też kwestie bezpieczeństwa. To one zwykle pytają sprzedawców o ochronę osiedla, monitoring czy inne udogodnienia związane z tym obszarem.”

Mężczyźni są bardziej pragmatyczni

Wiemy już co jest ważne dla kobiet, a na co w takim razie uwagę zwracają mężczyźni? Według Anny Skotnickiej-Ryś, Dyrektorki Działu Handlowego Profbud „mężczyźni z kolei są w swojej postawie i ocenie bardziej praktyczni, a dużym zaangażowaniem wykazują się zwłaszcza w późniejszych etapach zakupu mieszkania m.in. podczas odbiorów czy działaniach i kontaktach posprzedażowych”. Podobną opinię wyraża Agata Nowaczyk, specjalista z poznańskiego biura sprzedaży EBF Development płeć piękna jest bardziej analityczna, wnikliwiej przygląda się dokumentom, zajmuje się wszystkimi formalnościami. Panowie zaś przejmują inicjatywę w momencie odbioru – sami podejmują się sprawdzenia stanu odbieranego mieszkania lub organizują specjalistę.” Z kolei Andrzej Gutowski, wiceprezes  RONSON Development wskazuje, że „wybór mężczyzn jest bardziej ogólny i pragmatyczny – liczy się cena i ewentualny rabat.”

Jak się okazuje mężczyźni powoli zaczynają również doceniać wizualizacje i projekty 3D inwestycji. Małgorzata Maziarz, Menedżer ds. sprzedaży Bouygues Immobilier Polska tłumaczy, że „kobiety wybierają mieszkania oczami, są estetkami, dlatego tak bardzo podoba im się, gdy mogą obejrzeć wizualizacje, film prezentujący osiedle i makietę 3D, podczas gdy mężczyznom często wystarczają rzuty i plany, choć i oni coraz bardziej doceniają nowoczesne metody graficznej prezentacji mieszkań i osiedli.”

Różnice w poszukiwaniu mieszkań, mimo iż powoli zaczynają się zacierać, w dalszym ciągu są zauważalne dla deweloperów. To jednak, na co warto zwrócić uwagę, to fakt, że decyzja o zakupie mieszkania w znakomitej większości podejmowana jest wspólnie.

Szczegółowe wypowiedzi deweloperów dostępne pod linkiem: https://rynekpierwotny.pl/wiadomosci-mieszkaniowe/jak-kobiety-kupuja-mieszkania/11816/ 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: RynekPierwotny.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.