Komunikaty PR

Jak kobiety kupują mieszkania? [SONDA]

2021-03-08  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mikołaj Ostrowski
RynekPierwotny.pl

ul. Adama Naruszewicza 27/101
02-627 Warszawa
m.ostrowski|rynekpierwotny.pl| |m.ostrowski|rynekpierwotny.pl
530619988
rynekpierwotny.pl

Portal RynekPierwotny.pl z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet przeprowadził ankietę wśród największych firm deweloperskich w Polsce na temat roli i zachowań kobiet na rynku nieruchomości. Jakie były jego wyniki?

O dominującej roli kobiet na rynku nieruchomości wiadomo nie od dziś. Na podstawie danych portalu RynekPierwotny.pl, z ostatniego roku, aż 58% użytkowników szukających „M” to kobiety. W porównaniu do wyników sprzed 3 lat, to mniej jednak o niecałe 4%. Może to oznaczać, że różnice w podejściu do zakupu lokalu między obiema płciami powoli zaczynają się zacierać. Jak tłumaczy Joanna Banach – kierownik działu sprzedaży w Krakowie, Cordia Polska „różnice w podejściu kobiet i mężczyzn do zakupu nieruchomości już właściwie się zatarły. Pary podchodzą do tego procesu typowo partnersko – wspólnie analizują oferty, są zaangażowani, zadają pytania i zazwyczaj wspólnie decydują o wszystkich ważnych aspektach.”. Angelika Kliś, Członek Zarządu ATAL S.A. dodaje, że „klienci, zarówno kobiety, jak i mężczyźni, starają się dobrze przygotować do zakupu. Obecnie są bardziej niż przed laty wymagający i świadomi – szukają lokalu spełniającego określone wymagania, dobrze znają oferty konkurencyjne, a przed podjęciem ostatecznej decyzji wnikliwie je analizują.”

Pierwszy krok należy zazwyczaj do kobiet

Mimo to, deweloperzy w dalszym ciągu zauważają pewne różnice w zachowaniu obu stron. To kobiety są stroną inicjującą i bardziej zaangażowaną w proces poszukiwania mieszkania. Wg danych portalu RynekPierwotny.pl wysyłają one nawet o 20% więcej zapytań do deweloperów niż mężczyźni. Bardziej szczegółowo przeglądają oferty, spędzają więcej czasu na poszukiwaniu lokali, porównując istotne dla nich informacje.

Wg Karoliny Skrzypek, przedstawiciela Grupy Partner to kobieta pierwsza rozpoczyna poszukiwanie mieszkania. „Płeć piękna inicjuje kontakt z biurem sprzedaży, wysyła zapytania, umawia na spotkania, choć udział w nich biorą obie strony, a więc pary czy małżeństwa.” – dodaje. Potwierdza to również Piotr Łopatka, członek zarządu Proxin Investment tłumacząc „z naszego doświadczenia wynika, że to kobieta wykonuje pierwszy krok, wysyła zapytanie, dzwoni, umawia się na spotkanie. Podobnie możemy odczytać ruch na stronie – analizując dane z Google Analytics dostrzegamy, że płeć piękna generuje większy ruch, częściej przegląda ofertę i dłużej analizuje poszczególne zakładki.”

Czym kierują się kobiety w poszukiwaniu wymarzonego „M”?

Istotne różnice w podejściu obu stron widać na etapie wyboru poszczególnych ofert nieruchomości. Wg Joanny Chojeckiej, dyrektora ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w ROBYG SA „kobiety często kierują się sercem, intuicją, wyczuciem, estetyką. Bardzo zwracają uwagę na jakość materiałów wykończeniowych, części wspólne, elastyczność projektu wnętrz. Szukając mieszkania od razu decydują o tym, jak będzie urządzone – gdzie znajdą się w nim poszczególne funkcje. Znacznie bardziej przedkładają jakość i dodatkowe rozwiązania nad ceną.”  Potwierdza to także Grzegorz Smoliński, Dyrektor Działu Sprzedaży w Dom Development, który mówi, że „kobiety przywiązują dużą wagę do detali i mają dużą wyobraźnię jeśli chodzi o wykończenie, aranżację wnętrz. To zwykle one przejmują stery przy wyborze materiałów w pakiecie wykończenia pod klucz”.

Przedstawiciele firm deweloperskich, biorący udział w ankiecie portalu RynekPierwotny.pl, zwrócili również uwagę na fakt, że bardzo często panie są o wiele bardziej wymagającym klientem.

Jak tłumaczy Krzysztof Fludra, prezes Fludra Development kobiety zwracają uwagę na aspekty praktyczne i estetyczne. Mają zdecydowanie szerszą listę kryteriów, które powinno posiadać wymarzone mieszkanie. Przez to są bardziej wymagającym klientem.” Potwierdza to Anna Mazij-Górecka, manager ds. Marketingu REAL DEVELOPMENT GROUP  dodając, że kobiety „ponadto, wykazują rosnące zainteresowanie technicznymi aspektami wybranego lokalu. Dociekliwość kobieca w tym przypadku bardzo się sprawdza, ponieważ szczegółowość pytań, jakie padają podczas spotkań, potrafi zawstydzić nawet naszych ekspertów.

Kobiety bardziej niż mężczyźni, zwracają uwagę na stronę wizualną inwestycji, wygląd przestrzeni wspólnych czy zieleń. Wg Edyty Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development „coraz częściej mają też bardzo sprecyzowane oczekiwania, nie tylko w zakresie estetyki, ale również funkcjonalności, jakości, standardu wykonania i dostępności infrastruktury w okolicy. Dla naszych klientek coraz większe znaczenie mają też kwestie bezpieczeństwa. To one zwykle pytają sprzedawców o ochronę osiedla, monitoring czy inne udogodnienia związane z tym obszarem.”

Mężczyźni są bardziej pragmatyczni

Wiemy już co jest ważne dla kobiet, a na co w takim razie uwagę zwracają mężczyźni? Według Anny Skotnickiej-Ryś, Dyrektorki Działu Handlowego Profbud „mężczyźni z kolei są w swojej postawie i ocenie bardziej praktyczni, a dużym zaangażowaniem wykazują się zwłaszcza w późniejszych etapach zakupu mieszkania m.in. podczas odbiorów czy działaniach i kontaktach posprzedażowych”. Podobną opinię wyraża Agata Nowaczyk, specjalista z poznańskiego biura sprzedaży EBF Development płeć piękna jest bardziej analityczna, wnikliwiej przygląda się dokumentom, zajmuje się wszystkimi formalnościami. Panowie zaś przejmują inicjatywę w momencie odbioru – sami podejmują się sprawdzenia stanu odbieranego mieszkania lub organizują specjalistę.” Z kolei Andrzej Gutowski, wiceprezes  RONSON Development wskazuje, że „wybór mężczyzn jest bardziej ogólny i pragmatyczny – liczy się cena i ewentualny rabat.”

Jak się okazuje mężczyźni powoli zaczynają również doceniać wizualizacje i projekty 3D inwestycji. Małgorzata Maziarz, Menedżer ds. sprzedaży Bouygues Immobilier Polska tłumaczy, że „kobiety wybierają mieszkania oczami, są estetkami, dlatego tak bardzo podoba im się, gdy mogą obejrzeć wizualizacje, film prezentujący osiedle i makietę 3D, podczas gdy mężczyznom często wystarczają rzuty i plany, choć i oni coraz bardziej doceniają nowoczesne metody graficznej prezentacji mieszkań i osiedli.”

Różnice w poszukiwaniu mieszkań, mimo iż powoli zaczynają się zacierać, w dalszym ciągu są zauważalne dla deweloperów. To jednak, na co warto zwrócić uwagę, to fakt, że decyzja o zakupie mieszkania w znakomitej większości podejmowana jest wspólnie.

Szczegółowe wypowiedzi deweloperów dostępne pod linkiem: https://rynekpierwotny.pl/wiadomosci-mieszkaniowe/jak-kobiety-kupuja-mieszkania/11816/ 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: RynekPierwotny.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

Prawo

Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.