Jest wykonawca, rusza budowa kolejnych etapów popularnego osiedla
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Bouygues Immobilier Polska powierzy wykonanie nowych etapów osiedla Lumea w Warszawie firmie SPS Construction. Umowa z generalnym wykonawcą została podpisana, a budowa ponad 110 mieszkań wkrótce się rozpocznie. Obie firmy będą współpracować ze sobą raz piąty.
To czwarty i piąty etap popularnego na Bemowie osiedla Lumea. Właśnie podpisany kontrakt to kolejna współpraca Bouygues Immobilier Polska i SPS Construction. Firmy zrealizowały już wspólnie cztery projekty – Lumea 1, Lumea 2, Aparte Mokotów i Essentiel.
SPS Construction ma blisko 20-letnie doświadczenie w branży i buduje w całej Polsce osiedla mieszkaniowe, budynki biurowe i centra handlowe. Firma została nagrodzona wieloma wyróżnieniami, takimi jak Diament 30-lecia Polskiej Transformacji 2020, Diament Polskiej Jakości i Wiarygodna Firma. – Jesteśmy wdzięczni, że inwestor po raz kolejny nam zaufał i powierzył naszej firmie realizację swoich najlepszych projektów. To kolejny wspólnie realizowany projekt i jestem przekonany, że nie ostatni. Cieszy nas również fakt, że razem z Bouygues Immobilier Polska możemy przyczynić się do rozwoju nowego obszaru Bemowa, który w ostatnim czasie cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – mówi Kamil Pawłowski, wiceprezes zarządu SPS Construction.
Osiedle Lumea to jeden z najpopularniejszych projektów w portfolio Bouygues Immobilier Polska. Deweloper łączy w tej inwestycji funkcjonalność i bardzo dobrą lokalizację niedaleko powstającej stacji metra Chrzanów, z której będzie można szybko i wygodnie dostać się do centrum Warszawy. W planowaniu projektu wiele uwagi poświęcono ekologicznym rozwiązaniom. – Dostrzegamy potencjał Chrzanowa jako rejonu z przyjazną infrastrukturą, a już wkrótce nową stacją metra i nowoczesną szkołą podstawową. Budujemy tak, jak chcą mieszkać klienci, czyli w mądrze zaprojektowanych, przemyślanych i kompaktowych mieszkaniach – mówi Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska.
Tarasy dachowe i szeroki wachlarz mieszkań
Lumea 4 to budynek z 53 mieszkaniami. Jego elementem charakterystycznym są tarasy dachowe, które posiadają wybrane mieszkania 3-, 4- i 5-pokojowe. Do pozostałych przynależą balkony lub ogródki. Metraże mieszkań zaczynają się od 27 mkw., a kończą na 111 mkw. Z kolei w budynku Lumea 5 znajdzie się 58 mieszkań. Ich metraże wyniosą od 27 do 98 mkw., a ogródków nawet do 225 mkw. Dodatkowo na parterze funkcjonować będą również trzy lokale usługowe.
W każdym mieszkaniu będzie dostępny system smart home – Appartme. To automatyka mieszkaniowa, która nie tylko dba o bezpieczeństwo lokalu, ale także zapewnia oszczędność energii.
Z ekologicznych rozwiązań w każdym budynku znajdą się stacje ładowania samochodów elektrycznych oraz jasne dachy ograniczające przegrzewanie budynku. Na terenie obu inwestycji dostępne będą zadaszone parkingi dla rowerów, systemy retencji wody opadowej oraz budki lęgowe i karmniki dla ptaków, a także domki dla owadów pożytecznych, a w Lumea 5 dodatkowo także instalacja fotowoltaiczna.
Pierwszy etap osiedla Lumea, czyli 140 mieszkań, Bouygues Immobilier Polska oddał do użytku w 2022 roku. W drugim kwartale 2023 roku ruszyła budowa Lumea 2, czyli dwóch budynków ze 127 mieszkaniami. Zakończenie planowane jest w pierwszym kwartale 2025 roku. Rok później, bo w pierwszym kwartale 2026 roku, zakończy się budowa Lumea 3, kameralnego budynku z 79 mieszkaniami. Budowa najnowszego 4 i 5 etapu wkrótce się rozpocznie. W sumie w ramach pięciu etapów osiedle będzie się składało się z 320 lokali.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.