Jurajska stawia na rozwój. 2023 rok przyniósł galerii wiele nowości

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Liczne inwestycje, w tym w rozwiązania proekologiczne, lokalne debiuty nowych marek i koncepcji handlowych, a także ponad 40 wydarzeń w ciągu 12 miesięcy, takich jak koncerty, imprezy plenerowe i sportowe, zdefiniowały rozwój Galerii Jurajskiej w 2023 roku.
Ważne inwestycje „zakulisowe”
Galeria Jurajska rozwija się. Obiekt nie tylko inwestuje w modernizację, ale także stale poszerza swoją ofertę, wprowadzając do tenant-mix’u unikalne i wyróżniające go lokalnie brandy. Ten kierunek widać było w intensywnym 2023 roku. Tylko w okresie od stycznia do grudnia ubiegłego roku centrum handlowe zrealizowało aż osiem dużych inwestycji.
Objęły one obszary związane m.in. z bezpieczeństwem, zarządzaniem obiektem czy ESG. Lista zmian jest długa. Jurajska wprowadziła m.in. nowy system przeciwpożarowy, który usprawnił monitoring i bezpieczeństwo klientów. Wdrożono także nowy system zarządzania budynkiem BMS. Modernizacji poddano również część wentylatorów w centralach. Dalsze prace tego typu zaplanowano natomiast na lata 2024 i 2025.
Jurajska zainwestowała także w wymianę oświetlenia na LED w pomieszczeniach technicznych. Zmiany zaszły również na pasażach. Zrealizowano także I etap prac dotyczących wind, które doczekały się modernizacji systemów sterowania oraz remodelingu wnętrz. Kolejne prace w tym obszarze szykują się w tym roku. Schody ruchome zyskały natomiast system „start-stop”. Rozległemu remontowi poddano natomiast parking wielopoziomowy, w którym m.in. wymieniono nawierzchnię oraz odświeżono aranżację ścian fasadowych.
– Chociaż nie są to inwestycje, które są widoczne na pierwszy rzut oka, są one kluczowe dla sprawnego funkcjonowania nowoczesnego obiektu, jakim jest Jurajska. Tym bardziej, że obejmują one kluczowe obszary związane z zarządzaniem, ochroną przeciwpożarową i monitoringiem, komunikacją czy komfortem klienta w galerii. 2023 rok był więc dla nas czasem realizacji ważnych projektów „zakulisowych” – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Obiekt postawił także mocno na rozwiązania proekologiczne. – Część zrealizowanych inwestycji w 2023 roku, np. w LED-y, modernizację wentylacji czy system „start-stop”, miało wpływ na ograniczenie zużycia energii. To istotny dla nas kierunek zmian, wpisujący się w realizowaną od kilku lat strategię ESG. Dzięki wdrożeniom z minionego roku, a także z lat ubiegłych, w 2023 roku aż o 30 proc. zmniejszyliśmy zużycie energii w stosunku do 2019 roku. To ważny krok w kierunku energooszczędności – dodaje.
Oferta zyskała nowości
Ale 2023 rok w Jurajskiej upłynął nie tylko pod znakiem inwestycji. Obiekt umacniał także swoją ofertę handlową, a tym samym pozycję lidera i wizerunek jedynej w regionie galerii fashion. Dzięki pracy leasingu, obiekt jest dziś w ponad 98 proc. skomercjalizowany. W 2023 roku debiutowało tu natomiast 5 marek, w tym: Quiosque, Lovisa, Salewa czy Lody Czewskie. Powstał też nowy fan store Włókniarza Częstochowa. 7 najemców natomiast relokowało sklepy, przy okazji modernizując je lub wprowadzając nowe koncepty handlowe. Taki krok wykonały takie brandy jak: Tatuum, Monnari, Stradivarius, Matik, Vistula, RKS Raków Częstochowa czy restauracja A-Dong.
– Za sprawą skutecznej strategii, nie tylko wzmocniliśmy naszą ofertę, zwłaszcza w segmencie fashion, ale przede wszystkim sprawiliśmy, że jest ona jeszcze bardziej unikalna i wyróżniająca się. Jest to zasługą zarówno marek, które wybrały nas na lokalny debiut, jak również inwestycji dotychczasowych partnerów biznesowych, którzy docenili nasz potencjał i zdecydowali się na m.in. modernizację lokalu czy wprowadzenie nowego konceptu handlowego – mówi Anna Borecka.
Aktywny marketingowo rok!
Także marketing miał pracowite dwanaście miesięcy. W 2023 roku Jurajska zorganizowała aż 43 głośne lokalnie wydarzenia, które wzmocniły wizerunek obiektu jako rozrywkowo-handlowego i wsparły footfall. Galeria gościła m.in. aż 6 koncertów, w tym chociażby Viki Gabor, Małgorzaty Ostrowskiej i Oskara Cymsa, zorganizowała 2 plenerowe pikniki na Bulwarach Jurajskiej, a także 3 interaktywne wystawy.
Do obiektu zawitało także 5 eventów licencyjnych, a także 6 tematycznych imprez targowych oraz 6 dużych wydarzeń sportowych, w tym Puchar Śląska w Siatkówce Plażowej Kobiet i Mężczyzn. Po raz pierwszy w obiekcie pojawiły się też duże plenerowe atrakcje - Smokoland i Luna-Park Kamenický. W 2023 roku Jurajska zorganizowała też wiele akcji CSR na rzecz społeczności lokalnej i aż 12 edycji wyprzedaży garażowej promującej ideę zero waste i modę cyrkularną. Łącznie wszystkie aktywności zapewniły niemal 500 różnych atrakcji.
Spore zmiany zaszły też w wielowymiarowej komunikacji. W styczniu 2023 galeria wprowadziła nową, inkluzywną linię kreatywną, w której zrezygnowano z modelek na rzecz postaci tożsamych z klientami. Jurajska była też pierwszą galerią w Polsce, którą w tych działaniach wsparła sztuczna inteligencja (AI). Jesienią natomiast zadebiutował rozrywkowy kanał obiektu na YouTube – TV juRAJSKA, który angażuje w produkcję młode pokolenie klientów i wspiera kontekstową promocję najemców.
– W 2023 roku byliśmy nie tylko najaktywniejszą eventowo, ale także marketingowo galerią w regionie, efektywnie wykorzystując różne kanały i narzędzia w budowaniu relacji z klientem. W efekcie, obiekt nie tylko wzmocnił swój wizerunek jako centrum międzypokoleniowej rozrywki, ale także otworzył się na nowy model komunikacji, chociażby dzięki nowej strategii social mediów, szerszym działaniom digitalowym, plenerowym wydarzeniom czy projektom cross-generation – mówi Anna Borecka.
W 2024 roku Jurajska nie zamierza zwalniać tempa, zapowiada dyrekcja. – Przed nami kilka dużych inwestycji na pasażu, w infrastrukturę i atrakcje Jurajskiej, które zwrócą uwagę na obiekt. Szykujemy też niezwykle bogaty kalendarz wydarzeń, w którym pojawi się jeszcze więcej koncertów, wydarzeń plenerowych, akcji prosale czy projektów z obszarów CSR/ESG. Nasze plany zakładają także dalsze umacnianie oferty, zwłaszcza o marki, które klienci z lokalnego rynku mogą znaleźć wyłącznie w naszym obiekcie – zapowiada dyrektor obiektu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.