Komunikaty PR

Jurajska stawia na rozwój. 2023 rok przyniósł galerii wiele nowości

2024-02-29  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Liczne inwestycje, w tym w rozwiązania proekologiczne, lokalne debiuty nowych marek i koncepcji handlowych, a także ponad 40 wydarzeń w ciągu 12 miesięcy, takich jak koncerty, imprezy plenerowe i sportowe, zdefiniowały rozwój Galerii Jurajskiej w 2023 roku.

Ważne inwestycje „zakulisowe”
Galeria Jurajska rozwija się. Obiekt nie tylko inwestuje w modernizację, ale także stale poszerza swoją ofertę, wprowadzając do tenant-mix’u unikalne i wyróżniające go lokalnie brandy. Ten kierunek widać było w intensywnym 2023 roku. Tylko w okresie od stycznia do grudnia ubiegłego roku centrum handlowe zrealizowało aż osiem dużych inwestycji.

Objęły one obszary związane m.in. z bezpieczeństwem, zarządzaniem obiektem czy ESG. Lista zmian jest długa. Jurajska wprowadziła m.in. nowy system przeciwpożarowy, który usprawnił monitoring i bezpieczeństwo klientów. Wdrożono także nowy system zarządzania budynkiem BMS. Modernizacji poddano również część wentylatorów w centralach. Dalsze prace tego typu zaplanowano natomiast na lata 2024 i 2025.

Jurajska zainwestowała także w wymianę oświetlenia na LED w pomieszczeniach technicznych. Zmiany zaszły również na pasażach. Zrealizowano także I etap prac dotyczących wind, które doczekały się modernizacji systemów sterowania oraz remodelingu wnętrz. Kolejne prace w tym obszarze szykują się w tym roku. Schody ruchome zyskały natomiast system „start-stop”. Rozległemu remontowi poddano natomiast parking wielopoziomowy, w którym m.in. wymieniono nawierzchnię oraz odświeżono aranżację ścian fasadowych.

– Chociaż nie są to inwestycje, które są widoczne na pierwszy rzut oka, są one kluczowe dla sprawnego funkcjonowania nowoczesnego obiektu, jakim jest Jurajska. Tym bardziej, że obejmują one kluczowe obszary związane z zarządzaniem, ochroną przeciwpożarową i monitoringiem, komunikacją czy komfortem klienta w galerii. 2023 rok był więc dla nas czasem realizacji ważnych projektów „zakulisowych” – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Obiekt postawił także mocno na rozwiązania proekologiczne. – Część zrealizowanych inwestycji w 2023 roku, np. w LED-y, modernizację wentylacji czy system „start-stop”, miało wpływ na ograniczenie zużycia energii. To istotny dla nas kierunek zmian, wpisujący się w realizowaną od kilku lat strategię ESG. Dzięki wdrożeniom z minionego roku, a także z lat ubiegłych, w 2023 roku aż o 30 proc. zmniejszyliśmy zużycie energii w stosunku do 2019 roku. To ważny krok w kierunku energooszczędności – dodaje.

Oferta zyskała nowości
Ale 2023 rok w Jurajskiej upłynął nie tylko pod znakiem inwestycji. Obiekt umacniał także swoją ofertę handlową, a tym samym pozycję lidera i wizerunek jedynej w regionie galerii fashion. Dzięki pracy leasingu, obiekt jest dziś w ponad 98 proc. skomercjalizowany. W 2023 roku debiutowało tu natomiast 5 marek, w tym: Quiosque, Lovisa, Salewa czy Lody Czewskie. Powstał też nowy fan store Włókniarza Częstochowa. 7 najemców natomiast relokowało sklepy, przy okazji modernizując je lub wprowadzając nowe koncepty handlowe. Taki krok wykonały takie brandy jak: Tatuum, Monnari, Stradivarius, Matik, Vistula, RKS Raków Częstochowa czy restauracja A-Dong.

– Za sprawą skutecznej strategii, nie tylko wzmocniliśmy naszą ofertę, zwłaszcza w segmencie fashion, ale przede wszystkim sprawiliśmy, że jest ona jeszcze bardziej unikalna i wyróżniająca się. Jest to zasługą zarówno marek, które wybrały nas na lokalny debiut, jak również inwestycji dotychczasowych partnerów biznesowych, którzy docenili nasz potencjał i zdecydowali się na m.in. modernizację lokalu czy wprowadzenie nowego konceptu handlowego – mówi Anna Borecka.

Aktywny marketingowo rok!
Także marketing miał pracowite dwanaście miesięcy. W 2023 roku Jurajska zorganizowała aż 43 głośne lokalnie wydarzenia, które wzmocniły wizerunek obiektu jako rozrywkowo-handlowego i wsparły footfall. Galeria gościła m.in. aż 6 koncertów, w tym chociażby Viki Gabor, Małgorzaty Ostrowskiej i Oskara Cymsa, zorganizowała 2 plenerowe pikniki na Bulwarach Jurajskiej, a także 3 interaktywne wystawy.

Do obiektu zawitało także 5 eventów licencyjnych, a także 6 tematycznych imprez targowych oraz 6 dużych wydarzeń sportowych, w tym Puchar Śląska w Siatkówce Plażowej Kobiet i Mężczyzn. Po raz pierwszy w obiekcie pojawiły się też duże plenerowe atrakcje - Smokoland i Luna-Park Kamenický. W 2023 roku Jurajska zorganizowała też wiele akcji CSR na rzecz społeczności lokalnej i aż 12 edycji wyprzedaży garażowej promującej ideę zero waste i modę cyrkularną. Łącznie wszystkie aktywności zapewniły niemal 500 różnych atrakcji.

Spore zmiany zaszły też w wielowymiarowej komunikacji. W styczniu 2023 galeria wprowadziła nową, inkluzywną linię kreatywną, w której zrezygnowano z modelek na rzecz postaci tożsamych z klientami. Jurajska była też pierwszą galerią w Polsce, którą w tych działaniach wsparła sztuczna inteligencja (AI). Jesienią natomiast zadebiutował rozrywkowy kanał obiektu na YouTube – TV juRAJSKA, który angażuje w produkcję młode pokolenie klientów i wspiera kontekstową promocję najemców.

– W 2023 roku byliśmy nie tylko najaktywniejszą eventowo, ale także marketingowo galerią w regionie, efektywnie wykorzystując różne kanały i narzędzia w budowaniu relacji z klientem. W efekcie, obiekt nie tylko wzmocnił swój wizerunek jako centrum międzypokoleniowej rozrywki, ale także otworzył się na nowy model komunikacji, chociażby dzięki nowej strategii social mediów, szerszym działaniom digitalowym, plenerowym wydarzeniom czy projektom cross-generation – mówi Anna Borecka.

W 2024 roku Jurajska nie zamierza zwalniać tempa, zapowiada dyrekcja. – Przed nami kilka dużych inwestycji na pasażu, w infrastrukturę i atrakcje Jurajskiej, które zwrócą uwagę na obiekt. Szykujemy też niezwykle bogaty kalendarz wydarzeń, w którym pojawi się jeszcze więcej koncertów, wydarzeń plenerowych, akcji prosale czy projektów z obszarów CSR/ESG. Nasze plany zakładają także dalsze umacnianie oferty, zwłaszcza o marki, które klienci z lokalnego rynku mogą znaleźć wyłącznie w naszym obiekcie – zapowiada dyrektor obiektu.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.