Komunikaty PR

Jurajska stawia na rozwój. 2023 rok przyniósł galerii wiele nowości

2024-02-29  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Liczne inwestycje, w tym w rozwiązania proekologiczne, lokalne debiuty nowych marek i koncepcji handlowych, a także ponad 40 wydarzeń w ciągu 12 miesięcy, takich jak koncerty, imprezy plenerowe i sportowe, zdefiniowały rozwój Galerii Jurajskiej w 2023 roku.

Ważne inwestycje „zakulisowe”
Galeria Jurajska rozwija się. Obiekt nie tylko inwestuje w modernizację, ale także stale poszerza swoją ofertę, wprowadzając do tenant-mix’u unikalne i wyróżniające go lokalnie brandy. Ten kierunek widać było w intensywnym 2023 roku. Tylko w okresie od stycznia do grudnia ubiegłego roku centrum handlowe zrealizowało aż osiem dużych inwestycji.

Objęły one obszary związane m.in. z bezpieczeństwem, zarządzaniem obiektem czy ESG. Lista zmian jest długa. Jurajska wprowadziła m.in. nowy system przeciwpożarowy, który usprawnił monitoring i bezpieczeństwo klientów. Wdrożono także nowy system zarządzania budynkiem BMS. Modernizacji poddano również część wentylatorów w centralach. Dalsze prace tego typu zaplanowano natomiast na lata 2024 i 2025.

Jurajska zainwestowała także w wymianę oświetlenia na LED w pomieszczeniach technicznych. Zmiany zaszły również na pasażach. Zrealizowano także I etap prac dotyczących wind, które doczekały się modernizacji systemów sterowania oraz remodelingu wnętrz. Kolejne prace w tym obszarze szykują się w tym roku. Schody ruchome zyskały natomiast system „start-stop”. Rozległemu remontowi poddano natomiast parking wielopoziomowy, w którym m.in. wymieniono nawierzchnię oraz odświeżono aranżację ścian fasadowych.

– Chociaż nie są to inwestycje, które są widoczne na pierwszy rzut oka, są one kluczowe dla sprawnego funkcjonowania nowoczesnego obiektu, jakim jest Jurajska. Tym bardziej, że obejmują one kluczowe obszary związane z zarządzaniem, ochroną przeciwpożarową i monitoringiem, komunikacją czy komfortem klienta w galerii. 2023 rok był więc dla nas czasem realizacji ważnych projektów „zakulisowych” – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Obiekt postawił także mocno na rozwiązania proekologiczne. – Część zrealizowanych inwestycji w 2023 roku, np. w LED-y, modernizację wentylacji czy system „start-stop”, miało wpływ na ograniczenie zużycia energii. To istotny dla nas kierunek zmian, wpisujący się w realizowaną od kilku lat strategię ESG. Dzięki wdrożeniom z minionego roku, a także z lat ubiegłych, w 2023 roku aż o 30 proc. zmniejszyliśmy zużycie energii w stosunku do 2019 roku. To ważny krok w kierunku energooszczędności – dodaje.

Oferta zyskała nowości
Ale 2023 rok w Jurajskiej upłynął nie tylko pod znakiem inwestycji. Obiekt umacniał także swoją ofertę handlową, a tym samym pozycję lidera i wizerunek jedynej w regionie galerii fashion. Dzięki pracy leasingu, obiekt jest dziś w ponad 98 proc. skomercjalizowany. W 2023 roku debiutowało tu natomiast 5 marek, w tym: Quiosque, Lovisa, Salewa czy Lody Czewskie. Powstał też nowy fan store Włókniarza Częstochowa. 7 najemców natomiast relokowało sklepy, przy okazji modernizując je lub wprowadzając nowe koncepty handlowe. Taki krok wykonały takie brandy jak: Tatuum, Monnari, Stradivarius, Matik, Vistula, RKS Raków Częstochowa czy restauracja A-Dong.

– Za sprawą skutecznej strategii, nie tylko wzmocniliśmy naszą ofertę, zwłaszcza w segmencie fashion, ale przede wszystkim sprawiliśmy, że jest ona jeszcze bardziej unikalna i wyróżniająca się. Jest to zasługą zarówno marek, które wybrały nas na lokalny debiut, jak również inwestycji dotychczasowych partnerów biznesowych, którzy docenili nasz potencjał i zdecydowali się na m.in. modernizację lokalu czy wprowadzenie nowego konceptu handlowego – mówi Anna Borecka.

Aktywny marketingowo rok!
Także marketing miał pracowite dwanaście miesięcy. W 2023 roku Jurajska zorganizowała aż 43 głośne lokalnie wydarzenia, które wzmocniły wizerunek obiektu jako rozrywkowo-handlowego i wsparły footfall. Galeria gościła m.in. aż 6 koncertów, w tym chociażby Viki Gabor, Małgorzaty Ostrowskiej i Oskara Cymsa, zorganizowała 2 plenerowe pikniki na Bulwarach Jurajskiej, a także 3 interaktywne wystawy.

Do obiektu zawitało także 5 eventów licencyjnych, a także 6 tematycznych imprez targowych oraz 6 dużych wydarzeń sportowych, w tym Puchar Śląska w Siatkówce Plażowej Kobiet i Mężczyzn. Po raz pierwszy w obiekcie pojawiły się też duże plenerowe atrakcje - Smokoland i Luna-Park Kamenický. W 2023 roku Jurajska zorganizowała też wiele akcji CSR na rzecz społeczności lokalnej i aż 12 edycji wyprzedaży garażowej promującej ideę zero waste i modę cyrkularną. Łącznie wszystkie aktywności zapewniły niemal 500 różnych atrakcji.

Spore zmiany zaszły też w wielowymiarowej komunikacji. W styczniu 2023 galeria wprowadziła nową, inkluzywną linię kreatywną, w której zrezygnowano z modelek na rzecz postaci tożsamych z klientami. Jurajska była też pierwszą galerią w Polsce, którą w tych działaniach wsparła sztuczna inteligencja (AI). Jesienią natomiast zadebiutował rozrywkowy kanał obiektu na YouTube – TV juRAJSKA, który angażuje w produkcję młode pokolenie klientów i wspiera kontekstową promocję najemców.

– W 2023 roku byliśmy nie tylko najaktywniejszą eventowo, ale także marketingowo galerią w regionie, efektywnie wykorzystując różne kanały i narzędzia w budowaniu relacji z klientem. W efekcie, obiekt nie tylko wzmocnił swój wizerunek jako centrum międzypokoleniowej rozrywki, ale także otworzył się na nowy model komunikacji, chociażby dzięki nowej strategii social mediów, szerszym działaniom digitalowym, plenerowym wydarzeniom czy projektom cross-generation – mówi Anna Borecka.

W 2024 roku Jurajska nie zamierza zwalniać tempa, zapowiada dyrekcja. – Przed nami kilka dużych inwestycji na pasażu, w infrastrukturę i atrakcje Jurajskiej, które zwrócą uwagę na obiekt. Szykujemy też niezwykle bogaty kalendarz wydarzeń, w którym pojawi się jeszcze więcej koncertów, wydarzeń plenerowych, akcji prosale czy projektów z obszarów CSR/ESG. Nasze plany zakładają także dalsze umacnianie oferty, zwłaszcza o marki, które klienci z lokalnego rynku mogą znaleźć wyłącznie w naszym obiekcie – zapowiada dyrektor obiektu.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Biurowiec firmy WIŚNIOWSKI w II etapie konkursu “Obiekt roku w systemach Aluprof Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:20

Biurowiec firmy WIŚNIOWSKI w II etapie konkursu “Obiekt roku w systemach Aluprof

Do 16 sierpnia internauci mogą oddawać głosy na najciekawsze budynki architektoniczne Polski i świata, w plebiscycie „Obiekt Roku w systemach Aluprof”. Nowa siedziba firmy
Nieruchomości Czerwcowe odreagowanie budownictwa mieszkaniowego
2024-07-23 | 08:10

Czerwcowe odreagowanie budownictwa mieszkaniowego

Najnowsza informacja Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), prezentująca statystyki budownictwa mieszkaniowego w czerwcu oraz I poł. 2024 roku, zakomunikowała ich dość optymistyczne
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-23 | 08:00

Niski wkład własny - program BK 2% go przywrócił?

Polscy kredytobiorcy mogli już przywyknąć do tego, że bez wkładu własnego wynoszącego co najmniej 10% kosztów zakupu lokum lub budowy domu nie ma co wybierać się do banku. Taki wymóg dotyczący wkładu (10%)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.