J.W. Construction świętuje 30-lecie działalności

Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
J.W. Construction to jeden z największych i najbardziej znanych deweloperów w Polsce. Firma jest obecna na rynku już 30 lat. Przez ten czas oddała do użytku niemal 35 tysięcy mieszkań oraz 600 domów. JWC wypracowało także unikatową, wielowątkową formułę biznesową, inwestując w rozwój na rynku deweloperskim, hotelowym i aparthotelowym. Strategiczne plany na kolejne lata uwzględniają m.in. rozwój działalności hotelarskiej, a także technologii budowlanej bazującej na budynkach prefabrykowanych z drewna, która pozwala tworzyć deweloperowi efektywne energetycznie osiedla.
Początki J.W. Construction sięgają połowy 1993 roku i działalności w charakterze generalnego wykonawcy, głównie na rynku warszawskim. Firmę powołał do życia Józef Wojciechowski, dziś jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich przedsiębiorców, który w tym czasie wrócił do Polski ze Stanów Zjednoczonych, gdzie przez kilkanaście lat prowadził na Florydzie swoją firmę budowlaną.
— Rozpoczęłam pracę w J.W. Construction w 1994 roku, w zakładzie produkcyjnym w Teresinie. JWC robiło wówczas na lokalnym rynku ogromną furorę. Firma z doświadczeniem prosto ze Stanów to było coś nowego i ekscytującego — wspomina Katarzyna Szajnwald, Dyrektorka Hotelu 500 w Zegrzu i jedna z najstarszych stażem pracownic J.W. Construction. — To była zupełnie inna epoka na rynku mieszkaniowym. Średnia cena metra kwadratowego wynosiła wówczas ok. 635 zł — dodaje Katarzyna Szajnwald.
Rozwój na rynku deweloperskim
J.W. Construction na początku koncentrowała swoją działalność na rynku mazowieckim. Pierwszy zakład był zlokalizowany w Teresinie, a pierwsze inwestycje - Szwoleżerów, Drewnicka i Batorego - zostały zrealizowane przez dewelopera w Ząbkach. W kolejnych latach JWC wybudowało m.in. pierwszy budynek klasy premium przy ul.Elektoralnej w Warszawie, a także Łucką City - przez kilka lat najwyższy w Polsce budynek mieszkalny. W 2005 powstało pierwsze osiedle dewelopera poza Warszawą, w Gdyni. W 2011 roku firma rozpoczęła także działalność w segmencie apartamentowców, a w 2012 zrealizowała pierwsze osiedle domów jednorodzinnych - Villa Campina w Ożarowie Mazowieckim.
W ciągu 30 lat J.W. Construction budowało swoje portfolio w największych miastach w całej Polsce: w Warszawie, Łodzi, Gdyni, Sopocie, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie czy w Aglomeracji Śląskiej. W ostatnich latach, poza typowymi osiedlami mieszkaniowymi, firma stawia także na nowoczesne inwestycje o charakterze wielofunkcyjnym. Przykładem takiej realizacji jest Hanza Tower - najwyższy budynek w Szczecinie, który powstał na 30-lecie firmy i już stał się jedną z wizytówek miasta.
Działalność hotelarska JWC
Od 2003 Grupa J.W. Construction Holding S.A. działa także w segmencie hoteli. Jest właścicielem i operatorem hoteli: Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy-Zdroju, Dana w Szczecinie, a także sieci hoteli 500: w Zegrzu, Tarnowie Podgórnym i Strykowie. Firma jest też jednym z pionierów rynku aparthoteli. Wdrażając koncept łączący funkcję pokoju hotelowego z ideą inwestowania w lokale na wynajem. J.W. Construction zrealizowało 3 warszawskie aparthotele: Varsovia Apartamenty Jerozolimskie, Varsovia Apartamenty Kasprzaka oraz Pileckiego 59.
— Rynek deweloperski mierzy się z wieloma wyzwaniami. Z perspektywy czasu widzimy, że coraz ciężej budować na nim marżowość. Dlatego dywersyfikujemy nasz biznes i rozwijamy także jego inne gałęzie. W kolejnych latach będziemy kłaść duży nacisk na rozbudowę naszej oferty hoteli. Mamy w planach inwestycje w Jachrance nad Zalewem Zegrzyńskim, a także w Krakowie, w bardzo atrakcyjnej lokalizacji — mówi Małgorzata Szwarc-Sroka, Członkini Rady Nadzorczej J.W. Construction.
Inwestycja w technologie szkieletowe
J.W. Construction koncentruje się obecnie na inwestycji w nowoczesne technologie budowlane. Deweloper zainwestował we własną fabrykę prefabrykatów w Tłuszczu, przy współpracy z którą realizuje efektywne energetycznie osiedla. W portfelu inwestycji bazujących na drewnie jest osiedle domów jednorodzinnych Villa Campina, jak również budynki wielorodzinne na warszawskiej Białołęce (Naturalnie Aluzyjna oraz ECOBerensona) oraz w podkrakowskich Zawadach (Apartamenty na Wzgórzach).
— Budujemy domy i mieszkania, które bazują na materiałach i rozwiązaniach przyjaznych środowisku. Inwestycje w prefabrykatach są dodatkowo wyposażone w fotowoltaikę, rekuperację czy pompy ciepła. Wszystko po to, by były efektywne energetycznie, ale i by ograniczyć do minimum koszty utrzymania nieruchomości — dodaje Małgorzata Ostrowska, Dyrektorka Pionu Sprzedaży i Marketingu w J.W. Construction.
Siła kobiet JWC
Po 30 latach Grupa J.W. Construction Holding S.A. znajduje się w czołówce rankingów polskich deweloperów, generując roczne przychody ze sprzedaży na poziomie 1,1 mld zł.
Obecnie firma zatrudnia ok. 700 pracowników w całej Polsce. JWC wyróżnia się na tle branży budowlanej, która jest mocno zdominowana przez mężczyzn. Kobiety zajmują ponad 50 proc. proc. stanowisk w firmie, zwłaszcza tych wyższego szczebla. Przykładowo, aż 6 z 7 stanowisk w Radzie Nadzorczej firmy zajmują właśnie przedstawicielki płci żeńskiej.
— Mamy na pokładzie różnorodny, bardzo doświadczony zespół ekspertek i ekspertów. Cieszę się, że walczymy ze stereotypem, zgodnie z którym branża budowlana to miejsce głównie dla mężczyzn. Jeszcze bardziej cieszy fakt, że tak wiele osób jest z nami od wielu lat, niektórzy z nich od samego początku budują z nami markę JWC — dodaje Małgorzata Szwarc-Sroka z J.W. Construction.
J.W. Construction to jeden z największych i najbardziej znanych polskich deweloperów mieszkaniowych z 30-letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości. Firma może pochwalić się liczbą ponad 34 tysięcy sprzedanych mieszkań oraz ponad 600 domów w Warszawie, Katowicach, Łodzi, Gdyni, Krakowie, Poznaniu i Szczecinie, a także poza krajem. W ostatnim czasie JWC stawia na technologie szkieletowe i budynki z prefabrykatów drewnianych, wprowadzając do portfolio kolejne, efektywne energetycznie inwestycje jedno i wielorodzinne. W ofercie JWC znajdują się także nieruchomości aparthotelowo-komercyjne, jak Wola Invest czy Jerozolimskie Invest w Warszawie oraz obiekty hotelowe: kompleks Czarny Potok Resort&Spa w Krynicy Zdroju, Hotel Dana w Szczecinie czy sieć Hoteli 500 nad Zegrzem, w Tarnowie Podgórnym oraz w Strykowie. J.W. Construction ma także w swojej grupie kapitałowej własną spółkę wykonawczą oraz fabrykę w Tłuszczu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.