Komunikaty PR

J.W. Construction świętuje 30-lecie działalności

2024-01-31  |  14:22
Biuro prasowe
Kontakt

Martyna Dziopak
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl

J.W. Construction to jeden z największych i najbardziej znanych deweloperów w Polsce. Firma jest obecna na rynku już 30 lat. Przez ten czas oddała do użytku niemal 35 tysięcy mieszkań oraz 600 domów. JWC wypracowało także unikatową, wielowątkową formułę biznesową, inwestując w rozwój na rynku deweloperskim, hotelowym i aparthotelowym. Strategiczne plany na kolejne lata uwzględniają m.in. rozwój działalności hotelarskiej, a także technologii budowlanej bazującej na budynkach prefabrykowanych z drewna, która pozwala tworzyć deweloperowi efektywne energetycznie osiedla.

Początki J.W. Construction sięgają połowy 1993 roku i działalności w charakterze generalnego wykonawcy, głównie na rynku warszawskim. Firmę powołał do życia Józef Wojciechowski, dziś jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich przedsiębiorców, który w tym czasie wrócił do Polski ze Stanów Zjednoczonych, gdzie przez kilkanaście lat prowadził na Florydzie swoją firmę budowlaną.

— Rozpoczęłam pracę w J.W. Construction w 1994 roku, w zakładzie produkcyjnym w Teresinie. JWC robiło wówczas na lokalnym rynku ogromną furorę. Firma z doświadczeniem prosto ze Stanów to było coś nowego i ekscytującego — wspomina Katarzyna Szajnwald, Dyrektorka Hotelu 500 w Zegrzu i jedna z najstarszych stażem pracownic J.W. Construction. — To była zupełnie inna epoka na rynku mieszkaniowym. Średnia cena metra kwadratowego wynosiła wówczas ok. 635 zł — dodaje Katarzyna Szajnwald.

Rozwój na rynku deweloperskim

J.W. Construction na  początku koncentrowała swoją działalność na rynku mazowieckim. Pierwszy zakład był zlokalizowany w Teresinie, a pierwsze inwestycje - Szwoleżerów, Drewnicka i Batorego - zostały zrealizowane przez dewelopera w Ząbkach. W kolejnych latach JWC wybudowało m.in. pierwszy budynek klasy premium przy ul.Elektoralnej w Warszawie, a także Łucką City - przez kilka lat najwyższy w Polsce budynek mieszkalny. W 2005 powstało pierwsze osiedle dewelopera poza Warszawą, w Gdyni. W 2011 roku firma rozpoczęła także działalność w segmencie apartamentowców, a w 2012 zrealizowała pierwsze osiedle domów jednorodzinnych - Villa Campina w Ożarowie Mazowieckim.

W ciągu 30 lat J.W. Construction budowało swoje portfolio w największych miastach w całej Polsce: w Warszawie, Łodzi, Gdyni, Sopocie, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie czy w Aglomeracji Śląskiej. W ostatnich latach, poza typowymi osiedlami mieszkaniowymi, firma stawia także na nowoczesne inwestycje o charakterze wielofunkcyjnym. Przykładem takiej realizacji jest Hanza Tower - najwyższy budynek w Szczecinie, który powstał na 30-lecie firmy i już stał się jedną z wizytówek miasta.

Działalność hotelarska JWC

Od 2003 Grupa J.W. Construction Holding S.A. działa także w segmencie hoteli. Jest właścicielem i operatorem hoteli: Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy-Zdroju, Dana w Szczecinie, a także sieci hoteli 500: w Zegrzu, Tarnowie Podgórnym i Strykowie. Firma jest też jednym z pionierów rynku aparthoteli. Wdrażając koncept łączący funkcję pokoju hotelowego z ideą inwestowania w lokale na wynajem. J.W. Construction zrealizowało 3 warszawskie  aparthotele: Varsovia Apartamenty Jerozolimskie, Varsovia Apartamenty Kasprzaka oraz Pileckiego 59.

— Rynek deweloperski mierzy się z wieloma wyzwaniami. Z perspektywy czasu widzimy, że coraz ciężej budować na nim marżowość. Dlatego dywersyfikujemy nasz biznes i rozwijamy także jego inne gałęzie. W kolejnych latach będziemy kłaść duży nacisk na rozbudowę naszej oferty hoteli. Mamy w planach inwestycje w Jachrance nad Zalewem Zegrzyńskim, a także w Krakowie, w bardzo atrakcyjnej lokalizacji — mówi Małgorzata Szwarc-Sroka, Członkini Rady Nadzorczej J.W. Construction.

Inwestycja w technologie szkieletowe

J.W. Construction koncentruje się obecnie na inwestycji w nowoczesne technologie budowlane. Deweloper zainwestował we własną fabrykę prefabrykatów w Tłuszczu, przy współpracy z którą realizuje efektywne energetycznie osiedla. W portfelu inwestycji bazujących na drewnie jest osiedle domów jednorodzinnych Villa Campina, jak również budynki wielorodzinne na warszawskiej Białołęce (Naturalnie Aluzyjna oraz ECOBerensona) oraz w podkrakowskich Zawadach (Apartamenty na Wzgórzach).

— Budujemy domy i mieszkania, które bazują na materiałach i rozwiązaniach przyjaznych środowisku. Inwestycje w prefabrykatach są dodatkowo wyposażone w fotowoltaikę, rekuperację czy pompy ciepła. Wszystko po to, by były efektywne energetycznie, ale i by ograniczyć do minimum koszty utrzymania nieruchomości — dodaje Małgorzata Ostrowska, Dyrektorka Pionu Sprzedaży i Marketingu w J.W. Construction.

Siła kobiet JWC

Po 30 latach Grupa J.W. Construction Holding S.A. znajduje się w czołówce rankingów polskich deweloperów, generując roczne przychody ze sprzedaży na poziomie 1,1 mld zł.

Obecnie firma zatrudnia ok. 700 pracowników w całej Polsce. JWC wyróżnia się na tle branży budowlanej, która jest mocno zdominowana przez mężczyzn. Kobiety zajmują ponad 50 proc. proc. stanowisk w firmie, zwłaszcza tych wyższego szczebla. Przykładowo, aż 6 z 7 stanowisk w Radzie Nadzorczej firmy zajmują właśnie przedstawicielki płci żeńskiej.

— Mamy na pokładzie różnorodny, bardzo doświadczony zespół ekspertek i ekspertów. Cieszę się, że walczymy ze stereotypem, zgodnie z którym branża budowlana to miejsce głównie dla mężczyzn. Jeszcze bardziej cieszy fakt, że tak wiele osób jest z nami od wielu lat, niektórzy z nich od samego początku budują z nami markę JWC — dodaje Małgorzata Szwarc-Sroka z J.W. Construction.

J.W. Construction to jeden z największych  i najbardziej znanych polskich deweloperów mieszkaniowych z 30-letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości. Firma może pochwalić się liczbą ponad 34 tysięcy sprzedanych mieszkań oraz ponad 600 domów w Warszawie, Katowicach, Łodzi, Gdyni, Krakowie, Poznaniu i Szczecinie, a także poza krajem. W ostatnim czasie JWC stawia na technologie szkieletowe i budynki z prefabrykatów drewnianych, wprowadzając do portfolio kolejne, efektywne energetycznie  inwestycje jedno i wielorodzinne. W ofercie JWC znajdują się także nieruchomości aparthotelowo-komercyjne, jak Wola Invest czy Jerozolimskie Invest w Warszawie oraz obiekty hotelowe: kompleks Czarny Potok Resort&Spa w Krynicy Zdroju, Hotel Dana w Szczecinie czy sieć Hoteli 500 nad Zegrzem, w Tarnowie Podgórnym oraz w Strykowie. J.W. Construction ma także w swojej grupie kapitałowej własną spółkę wykonawczą oraz fabrykę w Tłuszczu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.