Kampania PLGBC dla zrównoważonego rozwoju
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Zabrska 39D
44-100 Gliwice
mjasiewicz|plgbc.org.pl| |mjasiewicz|plgbc.org.pl
+48 512 615 665
https://plgbc.org.pl/
W Polskim Stowarzyszeniu Budownictwa Ekologicznego PLGBC trwa trzecia edycja kampanii: Jak członkowie PLGBC wspierają Cele Zrównoważonego Rozwoju. Firmy członkowskie mogą nadsyłać aktywności wpisujące się w dziewięć wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Dążenie do realizacji SDG (Sustainable Development Goals) ma poprawić jakość życia i stan środowiska naturalnego poprzez uniezależnienie wzrostu gospodarczego od zmian klimatu, oraz zmniejszenie ubóstwa i nierówności na świecie.
Ruszyła trzecia edycja kampanii Jak członkowie PLGBC wspierają Cele Zrównoważonego Rozwoju–Sustainable Development Goals (SDG). Firmy i instytucje zrzeszone w organizacji mogą podzielić się podejmowanymi aktywnościami i inicjatywami, które realizują wybrane Cele Zrównoważonego Rozwoju.
W tym roku kampania koncentruje się na dziewięciu spośród 17 celów, do których należą:
- Cel 3: Zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt,
- Cel 7: Zapewnić wszystkim dostęp do źródeł stabilnej, zrównoważonej i nowoczesnej energii po przystępnej cenie,
- Cel 8: Promować stabilny, zrównoważony i inkluzywny wzrost gospodarczy, pełne i produktywne zatrudnienie oraz godną pracę dla wszystkich ludzi,
- Cel 9: Budować stabilną infrastrukturę, promować zrównoważone uprzemysłowienie oraz wspierać innowacyjność,
- Cel 11: Uczynić miasta i osiedla ludzkie bezpiecznymi, stabilnymi, zrównoważonymi oraz sprzyjającymi włączeniu społecznemu,
- Cel 12: Zapewnić wzorce zrównoważonej konsumpcji i produkcji,
- Cel 13: Podjąć pilne działania w celu przeciwdziałania zmianom klimatu i ich skutkom,
- Cel 15: Chronić, przywrócić oraz promować zrównoważone użytkowanie ekosystemów lądowych, zrównoważone gospodarowanie lasami, zwalczać pustynnienie, powstrzymywać i odwracać proces degradacji gleby oraz powstrzymać utratę różnorodności biologicznej
- Cel 17: Wzmocnić środki wdrażania i ożywić globalne partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Wszystkie działania łączy Cel 17, czyli Partnerstwa na rzecz celów. To właśnie wspólne projekty skupione wokół zielonego budownictwa realnie wpływają na kształtowanie zrównoważonego rozwoju.
Dwie poprzednie edycje cieszyły się sporym zainteresowaniem wśród Członków PLGBC, wszystkie zgłoszone aktywności z przyporządkowaniem do Celów Zrównoważonego Rozwoju zostały opublikowane na stronie internetowej: https://plgbc.org.pl/projekty/sdg/.
W ramach Grupy Roboczej PLGBC jako kontynuacja projektu powstał także raport „SDGs w budownictwie” https://plgbc.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/SDGs-w-budownictwie.pdf
- Zachęcamy organizacje do nadsyłania do 19 marca br. informacji o prowadzonych działaniach, inicjatywach, akcjach promocyjnych. Jesteśmy przekonani, że dobry przykład stymuluje inne podmioty do aktywnego działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, co jest naszym wspólnym celem – podkreśla Magdalena Wojtas, Sustainable Development Manager, PLGBC, koordynator projektu.
17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (ang. Sustainable Development Goals – SDGs) zapisanych jest w Agendzie na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju – 2030, która została przyjęta podczas Szczytu ONZ nt. Zrównoważonego Rozwoju w 2015 r. W spotkaniu udział wzięło ponad 100 głów państw i szefów rządów, a także przedstawiciele grup religijnych, biznesu i społeczeństwa obywatelskiego.
Głównymi założeniami zdefiniowanych celów jest poprawa jakości życia i stanu środowiska poprzez uniezależnienie wzrostu gospodarczego od zmian klimatu oraz eliminacja ubóstwa i nierówności. Zrównoważone budownictwo może w dużym stopniu przyczynić się do realizacji tych celów.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.