Kampania PLGBC dla zrównoważonego rozwoju
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Zabrska 39D
44-100 Gliwice
mjasiewicz|plgbc.org.pl| |mjasiewicz|plgbc.org.pl
+48 512 615 665
https://plgbc.org.pl/
W Polskim Stowarzyszeniu Budownictwa Ekologicznego PLGBC trwa trzecia edycja kampanii: Jak członkowie PLGBC wspierają Cele Zrównoważonego Rozwoju. Firmy członkowskie mogą nadsyłać aktywności wpisujące się w dziewięć wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Dążenie do realizacji SDG (Sustainable Development Goals) ma poprawić jakość życia i stan środowiska naturalnego poprzez uniezależnienie wzrostu gospodarczego od zmian klimatu, oraz zmniejszenie ubóstwa i nierówności na świecie.
Ruszyła trzecia edycja kampanii Jak członkowie PLGBC wspierają Cele Zrównoważonego Rozwoju–Sustainable Development Goals (SDG). Firmy i instytucje zrzeszone w organizacji mogą podzielić się podejmowanymi aktywnościami i inicjatywami, które realizują wybrane Cele Zrównoważonego Rozwoju.
W tym roku kampania koncentruje się na dziewięciu spośród 17 celów, do których należą:
- Cel 3: Zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt,
- Cel 7: Zapewnić wszystkim dostęp do źródeł stabilnej, zrównoważonej i nowoczesnej energii po przystępnej cenie,
- Cel 8: Promować stabilny, zrównoważony i inkluzywny wzrost gospodarczy, pełne i produktywne zatrudnienie oraz godną pracę dla wszystkich ludzi,
- Cel 9: Budować stabilną infrastrukturę, promować zrównoważone uprzemysłowienie oraz wspierać innowacyjność,
- Cel 11: Uczynić miasta i osiedla ludzkie bezpiecznymi, stabilnymi, zrównoważonymi oraz sprzyjającymi włączeniu społecznemu,
- Cel 12: Zapewnić wzorce zrównoważonej konsumpcji i produkcji,
- Cel 13: Podjąć pilne działania w celu przeciwdziałania zmianom klimatu i ich skutkom,
- Cel 15: Chronić, przywrócić oraz promować zrównoważone użytkowanie ekosystemów lądowych, zrównoważone gospodarowanie lasami, zwalczać pustynnienie, powstrzymywać i odwracać proces degradacji gleby oraz powstrzymać utratę różnorodności biologicznej
- Cel 17: Wzmocnić środki wdrażania i ożywić globalne partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Wszystkie działania łączy Cel 17, czyli Partnerstwa na rzecz celów. To właśnie wspólne projekty skupione wokół zielonego budownictwa realnie wpływają na kształtowanie zrównoważonego rozwoju.
Dwie poprzednie edycje cieszyły się sporym zainteresowaniem wśród Członków PLGBC, wszystkie zgłoszone aktywności z przyporządkowaniem do Celów Zrównoważonego Rozwoju zostały opublikowane na stronie internetowej: https://plgbc.org.pl/projekty/sdg/.
W ramach Grupy Roboczej PLGBC jako kontynuacja projektu powstał także raport „SDGs w budownictwie” https://plgbc.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/SDGs-w-budownictwie.pdf
- Zachęcamy organizacje do nadsyłania do 19 marca br. informacji o prowadzonych działaniach, inicjatywach, akcjach promocyjnych. Jesteśmy przekonani, że dobry przykład stymuluje inne podmioty do aktywnego działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, co jest naszym wspólnym celem – podkreśla Magdalena Wojtas, Sustainable Development Manager, PLGBC, koordynator projektu.
17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (ang. Sustainable Development Goals – SDGs) zapisanych jest w Agendzie na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju – 2030, która została przyjęta podczas Szczytu ONZ nt. Zrównoważonego Rozwoju w 2015 r. W spotkaniu udział wzięło ponad 100 głów państw i szefów rządów, a także przedstawiciele grup religijnych, biznesu i społeczeństwa obywatelskiego.
Głównymi założeniami zdefiniowanych celów jest poprawa jakości życia i stanu środowiska poprzez uniezależnienie wzrostu gospodarczego od zmian klimatu oraz eliminacja ubóstwa i nierówności. Zrównoważone budownictwo może w dużym stopniu przyczynić się do realizacji tych celów.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.