Kampania PLGBC i Business Finland: Dekarbonizacja branży budowlanej

Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
ul. Zabrska 39d
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl
W ramach współpracy partnerskiej Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego i Business Finland rozpoczęły w lutym br. wspólną kampanię. Organizacje mają na celu zaprezentowanie przełomowych rozwiązań dla dekarbonizacji deweloperom, architektom i firmom budowlanym, a także wymianę dobrych praktyk oraz nawiązanie biznesowej współpracy polsko-fińskiej między firmami z branży budownictwa i nieruchomości.
Szeroko rozumiana branża budowlana jest odpowiedzialna za emisję około 40% dwutlenku węgla. Aby osiągnąć cele obniżenia emisji i ograniczyć globalne ocieplenie do 1,5°C, musimy działać tak szybko, mądrze i skutecznie, jak się da.
Dlatego w ramach współpracy partnerskiej Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego i Business Finland rozpoczęły w lutym br. wspólną kampanię. Kampania ma na celu zaprezentowanie przełomowych rozwiązań dla dekarbonizacji deweloperom, architektom i firmom budowlanym, a także wymianę dobrych praktyk oraz nawiązanie biznesowej współpracy polsko-fińskiej między firmami z branży budownictwa i nieruchomości.
Dla szybkiego osiągnięcia dekarbonizacji budownictwa, organizacje będą wspólnie inspirować architektów do śmiałego myślenia o ekologii na wczesnym etapie projektu, inżynierów zachęcać do odwagi w poszukiwaniu innowacji, a deweloperom i firmom budowlanym zapewniać przewagę w realizacji przedsięwzięć trafniej odpowiadających na potrzeby klientów.
Kampania prowadzona jest w mediach społecznościowych, a także z wykorzystaniem stron internetowych organizacji i newsletterów.
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC jest organizacją pozarządową, która od 2008 roku realizuje działania dla transformacji budynków, miast i ich otoczenia w takim kierunku, aby sposób ich planowania, projektowania, wznoszenia, użytkowania, modernizowania, rozbierania i przetwarzania był jak najbardziej zrównoważony.
Business Finland w Polsce oferuje usługi doradcze i pomoc w znalezieniu lokalnych sieci i konsultantów. W programie LowCarbon Built Environment Export RRF wspiera firmy, których oferta jest dowodem innowacyjności fińskiej gospodarki i jej oddania celom klimatycznym. Rezultatem są nowe materiały powstałe z odpadów, rozwiązania dla monitorowania śladu węglowego, technologie zarządzania energią i gospodarki cyrkularnej oraz wiele innych przedsięwzięć dla branży budownictwa służących dekarbonizacji, od projektu po wieloletnią eksploatację.
Więcej o kampanii:
https://plgbc.org.pl/bylismy-problemem-mozemy-byc-rozwiazaniem-dekarbonizacja-branzy-budowlanej-po-finsku/

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.