KAUFLAND najemcą Ozimska Park - obiektu handlowego rewitalizowanego przez REDKOM
Na mocy podpisanej w styczniu umowy to właśnie sieć sklepów spożywczych Kaufland wkrótce będzie jednym z największych najemców Ozimska Park w Opolu. Centrum handlowe przebudowywane przez REDKOM Park Opole, spółkę należącą do Grupy REDKOM, ma być istotnym obiektem handlowym na mapie Opola i ma ambicję, by stać się małym rynkiem okolicy, wpisującym się w kryteria nowoczesnego budownictwa wielofunkcyjnego. Odnowiony Ozimska Park będzie miał różne przeznaczenie i łączył w sobie wiele stref - w tym handlową, usługową, kulturalną i rekreacyjną. Otwarcie Ozimska Park w nowej odsłonie zaplanowane jest na listopad 2023 roku.
Kaufland w Ozimska Park zajmie powierzchnię po innej marce spożywczo - przemysłowej. Sieć należy do Grupy Schwarz i jest jednym z wiodących operatorów spożywczych na rynku europejskim. W całej Polsce Kaufland prowadzi aktualnie 239 sklepów oraz zatrudnia przeszło 15 000 pracowników.
Ozimska Park poza Kauflandem zyska też innych nowych najemców. W ich gronie znajdzie się m.in. sieć sklepów z odzieżą i produktami dla domu czy multimarketów z artykułami do aktywnego spędzania czasu, a także drogeria i apteka. Przewidziano również przestrzeń dla punktów gastronomicznych. Całkowita powierzchnia najmu po przebudowie wyniesie ok. 18.000 mkw, na których łącznie działać będzie ponad 30 punktów handlowo-usługowych.
- Miło nam powitać w gronie najemców firmę Kaufland. Obecność tak popularnej w Polsce sieci spożywczej, w której wielu Polaków robi codzienne zakupy, bardzo nas cieszy. Ozimska Park jest wśród sztandarowych projektów prowadzonych w tym roku przez REDKOM z planem oddania do użytkowania w 2023 roku. Mam nadzieję, że Ozimska Park stanie się ważnym miejscem zakupów oraz spędzania czasu dla mieszkańców Opola. Inwestycja będzie parkiem handlowym, ale z elementem tkanki miejskiej, ponieważ pomiędzy budynkami stworzyliśmy pasaż pieszy, który zachęca do spędzania czasu rodzinnego i z przyjaciółmi nie tylko na zakupach. Realizacja projektu umocni naszą pozycję w segmencie retail, który jest dla nas wiodący, obok sektora logistycznego czy mieszkaniowego – podkreśla Łukasz Komierowski, prezes REDKOM Development.
- W sieci Kaufland zapewniamy klientom dostęp do różnorodnej oferty produktów najwyższej jakości w konkurencyjnych cenach. To nasza misja, którą od ponad 20 lat konsekwentnie realizujemy. Cieszymy się, że format naszych sklepów znajduje uznanie w oczach nie tylko klientów, ale także partnerów, co pozwala nam na realizację już drugiej inwestycji w Opolu. Wspólnie dołożymy starań, aby Ozimska Park była ważnym miejscem dla mieszkańców, a obecność naszej sieci zapewniła im jeszcze większą wygodę i oszczędność czasu – mówi Ewelina Jarosińska, członek zarządu Kaufland Polska.
Ozimska Park doskonale wpisuje się w koncepcję rewitalizacji starych i nieefektywnych dziś konceptów handlowych. Działania modernizacyjne podjęte przez REDKOM nie tylko tchną nowe życie w zastany budynek. Wpłyną także pozytywnie na wizerunek całej okolicy. Długofalowo przyniosą też namacalne pozytywne zmiany gospodarcze, a nawet społeczne i środowiskowe.
Za wynajem powierzchni handlowej Ozimska Park odpowiada trzech komercjalizatorów, w tym Mallson oraz JLL, jeden z liderów rynku w tym obszarze. Z ramienia agencji JLL w negocjacjach umowy z Kauflandem uczestniczył Mariusz Czerwiak.
Za nadzór inwestorski nad procesem komercjalizacji oraz zarządzanie obiektem odpowiada Scallier.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.